نقد و بررسی گلکسی واچ 4 سامسونگ | Samsung Galaxy Watch 4

جدیدترین ورژن ساعت هوشمند یا اصطلاحا اسمارت واچ شرکت سامسونگ در آگوست (August) سال 2021 رونمایی شد. این ورژن جدید تحت عنوان گلکسی واچ 4 یا Galaxy Watch 4 معرفی شده و شامل دو ادیشن نرمال و کلاسیک می‌شود. در ادامه این مطلب می‌خواهیم به نقد و بررسی گلکسی واچ 4 سامسونگ بپردازیم و مروری بر ویژگی های مثبت و نقاط ضعف هر دو ادیشن نرمال و کلاسیک آن داشته باشیم. با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

مقدمه

ساعت هوشمندی که شرکت سامسونگ روانه بازار می‌کند از پرطرفدارترین اسمارت واچ هایی هستند که روزانه شاهد خرید آن ها از سمت کاربران و علاقمندان به دنیای تکنولوژی هستیم. بنابراین رقابتی که در دنیای اسمارتفون ها مابین دو شرکت سامسونگ و اپل برقرار است، در دینای اسمارت واچ ها هم به شیوه مشابه قابل رویت خواهد بود. شرکت کره‌ای سامسونگ به تازگی از جدیدترین ورژن ساعت هوشمند خودش با نام اختصاصی Galaxy Watch 4 رونمایی کرد. این محصول در دو ادیشن کلاسیک (Galaxy Watch 4 Classic) و نرمال (Galaxy Watch 4) قابل خرید است.

احتمالا این سوال در ذهنتان به وجود آمده که چه تفاوت هایی مابین دو نسخه نرمال و کلاسیک این محصول وجود دارد؟ تنها تفاوت های مابین این دو ادیشن Galaxy Watch 4 در ابعاد، نوع شیشه محافظ نمایشگر و رنگ هایشان خلاصه می‌شود که در جریان نقد و بررسی گلکسی واچ 4 اشاره دقیق تری به آن ها خواهیم داشت. بنابراین در ادامه این مطلب به بررسی و نقد و ساعت هوشمند سامسونگ Galaxy Watch 4 (نرمال و کلاسیک) می‌پردازیم و سعی می‌کنیم که نقاط قوت و ضعف این محصول را برایتان مشخص نماییم تا نهایتا شما قادر شوید که با دید بهتری تصمیم گیری نهایی مبنی بر خرید یا عدم خرید آن را داشته باشید. با فروشگاه اینترنتی هدف همراه شوید.

 

نقد و بررسی گلکسی واچ 4 سامسونگ: کیفیت ساخت، طراحی و ظاهر

با توجه به اینکه Galaxy Watch 4 جدیدترین نسخه از سری اسمارت واچ های این شرکت است، بنابراین انتظار داریم که کیفیت ساخت بالایی داشته باشد تا از این نظر پتانسیل لازم برای رقابت با ساعت هایی همچون اپل واچ سری 7 در آن دیده شود. سامسونگ بدنه اصلی ساعت را از آلومینیوم ساخته و روی صفحه نمایش آن را با شیشه گوریلاگلس تقویت شده DX پوشانده است. لازم به ذکر است که نوع شیشه ضد خش بکار رفته در گلکسی واچ 4 کلاسیک از نوع DX بوده اما در ورژن نرمال آن از نوع DX+ استفاده شده که گویا میزان مقاومت آن در مقایسه با ورژن DX کمی بیشتر خواهد بود. در نقد و بررسی گلکسی واچ 4 مشخص شد که مقاومت پنل روی نمایشگر هر دو ادیشن ساعت سامسونگ در برابر خراشیده شدن بالاست اما با این حال توصیه می‌شود که روی آن ها گلس محافظ ضد خش نصب کنید.

 

نقد و بررسی گلکسی واچ 4 سامسونگ | Samsung Galaxy Watch 4

 

هر دو ادیشن Galaxy Watch 4 از سیم کارت eSIM پشتیبانی می‌کنند و از استاندارد IP68 هم بهره‌مند هستند که به موجب آن می‌توانند در عمق 50 متری آب دوام بیاورند. ما در بررسی این محصول متوجه شدیم که مقاومت آن در برابر آب خوردگی واقعا خوب است اما به هیچ عنوان توصیه نمی‌کنیم که از گلکسی واچ 4 در محیط های خیس و پرآب مثل دوش حمام یا استخر استفاده کنید. خود سامسونگ هم به وضوح اشاره داشته که هیچ گارانتی در قبال بکارگیری ساعتش در محیط های با شرایط خاص ارائه نمی‌دهد. بنابراین اگر به هر دلیل ساعت هوشمند جدید سامسونگ را در تماس با آب قرار دهید، مسئولیت بروز هرگونه مشکل احتمالی در آن بر عهده خودتان خواهد بود. این ساعت از استاندارد مقاومتی MIL-STD-810G هم پشتیبانی به عمل می‌آورد.

نسخه نرمال گلکسی واچ 4 سامسونگ از نظر اندازه شامل دو ورژن 40 و 44 میلیمتری می‌شود که به ترتیب حدود 25.9 و 30.3 گرم وزن دارند. در سمت مقابل ادیشن کلاسیک این محصول از نظر اندازه شامل دو نسخه 42 و 46 میلیمتری می‌شود که به ترتیب 46.5 و 52 گرم وزن خواهند داشت. تفاوت مابین ابعاد و وزن دو نسخه کلاسیک و نرمال گلکسی واچ 4 یکی از اصلی ترین و مهم ترین تفاوت های مابین آن هاست. اینکه کدام نسخه برایتان مناسب تر است، کاملا به سلیقه شخصی خودتان مربوط می‌شود. اگر به بزرگ بودن ساعت علاقه دارید، نسخه های 44 و 46 میلیمتری گزینه خرید مناسب تری برای شماست اما اگر نمی‌خواهید ساعت روی مچ دستتان خیلی بزرگ به نظر برسد، خرید ورژن های 40 و 42 میلیمتری را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

 

نقد و بررسی گلکسی واچ 4 سامسونگ | Samsung Galaxy Watch 4

 

یکی دیگی از مهمترین مسائلی که باید در نقد و بررسی گلکسی واچ 4 به آن پرداخته شود مربوط به ظاهر و سبک طراحی محصول می‌شود. همانطور که در عکس ها مشاهده می‌کنید بدنه این محصول و صفحه نمایش آن دایره‌ای شکل هستند. دو دکمه در لبه سمت راست بدنه ساعت تعبیه شده که تقریبا تمام اقدامات اصلی که با لمس کردن نمایشگر قابل انجام نیست، به واسطه این دو دکمه قابل انجام می‌شوند. لبه های بدنه ساعت هم قابلیت چرخش دارد که نباید آن را فراموش کرد. نسخه نرمال Galaxy Watch 4 در رنگ های مشکل، رزگلد، نقره‌ای و سبز عرضه شده و ورژن کلاسیک آن شامل رنگ های مشکی و نقره‌ای می‌شود. لازم به ذکر است که هر دو ورژن گلکسی واچ 4 با دستبندهای 20 میلیمتری سامسونگ سازگاری دارند. ظاهر نسخه جدید اسمارت واچ سامسونگ جذاب است اما طبیعتا چیز تازه‌ای برای گفتن ندارد. وقتی این ساعت را روی مچ دستتان ببندید، ظاهر شیک آن برایتان قابل درک تر می‌شود.

سامسونگ اسپیکرهای نسبتا قدرتمند و مناسبی را هم در Galaxy Watch 4 بکار برده که کیفیت و قدرت صدای خروجی از آن ها مناسب خواهد بود. بنابراین در مجموع می‌توان اینطور گفت که جدیدترین نسخه اسمارت واچ شرکت سامسونگ از نظر کیفیت ساخت وضعیت قابل قبولی دارد و از نظر ظاهر و سبک طراحی هم محصولی مناسب است اما انتظار نداشته باشید که خیلی خاص و منحصر به فرد باشد. تقریبا 90 درصد ساعت های هوشمندی که هم اکنون در بازار عرضه شده‌اند از نظر ظاهر و سبک طراحی تقریبا مشابه Galaxy Watch 4 هستند. با این حال نمی‌توان منکر این شد که گلکسی واچ 4 یک اسمارت واچ با کیفیت و خوش ساخت است.

ادامه این مطلب را می توانید از فروشگاه اینترنتی هدف بخوانید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.