نقد و بررسی لپ تاپ Lenovo IdeaPad Gaming 3 | لپ تاپ گیمینگ لنوو با ارزش خرید بالا

لپ تاپ IdeaPad Gaming 3 یک لپ تاپ مخصوص بازی از لپ تاپ‌های خانواده‌ی آیدیاپد شرکت لنوو (Lenovo) است. مهم‌ترین ویژگی‌ لپ تاپ‌های گیمینگ مربوط به سیستم سخت افزاری آن‌ها می‌شود که لنوو در این مدل لپ تاپ از بروزترین آن‌ها استفاده کرده است. لنوو IdeaPad Gaming 3 در دو کانفیگ اصلی با دو مدل پردازنده‌ی Intel Core i5 و Intel Core i7 معرفی شده است. محدوده‌ی سرعت این پردازنده‌های نسل دهمی اینتل در حرفه‌ای‌ترین مدل این لپ تاپ بین 2.6 تا 5 گیگاهرتز است که عملکرد بسیار خوبی در اجرای بازی‌های ویدیویی خواهد داشت.

در کنار پردازنده‌های قدرتمند اینتل از یک کارت گرافیک مخصوص بازی، محصول شرکت NVIDIA هم استفاده شده است. NVIDIA GeForce GTX 1650 با 4 گیگابایت حافظه‌ی اختصاصی قادر به اجرای جدیدترین بازی‌های ویدیویی با کیفیت تصویر بالا برای شما است. حافظه‌ی رم 8 و 16 گیگابایتی لنوو IdeaPad Gaming 3 هم سیستم سخت افزاری لپ تاپ را برای تجربه‌ی انواع بازی‌ها کامل می‌کند. لنوو در این لپ تاپ 15.6 اینچی از یک صفحه نمایش با کیفیت Full HD با پنل IPS استفاده کرده است که از نرخ نوسان تصویر 60 و 120 هرتز پشتیبانی می‌کند. برای ذخیره سازی اطلاعات، لنوو در لپ تاپ آیدیاپد گیمینگ 3 از هارد دیسک ترکیبی استفاده کرده است. 1 ترابابیت حافظه HDD و تا 512 گیگابایت حافظه‌ SSD برای کانفیگ‌های مختلف لپ تاپ در نظر گرفته شده است.

قیمت لپ تاپ لنوو IdeaPad Gaming 3 یکی از ویژگی‌های این لپ تاپ به حساب می‌آید. همانند سایر لپ تاپ‌های لنوو، این مدل هم به نسبت سایر رقبا قیمت پایین‌تری دارد و می‌توان آن را جز لپ تاپ‌های گیمینگ اقتصادی در نظر گرفت. در ادامه نگاه دقیق‌تری به این لپ تاپ خواهیم انداخت اما اگر به دنبال یک لپ تاپ حرفه‌ای با سیستم پردازشی قدرتمند برای اجرای بازی‌ و انجام کارهای سنگین هستید، خرید لپ تاپ IdeaPad Gaming 3 یک گزینه‌ی مناسب برای شما است.

 

طراحی و کیفیت ساخت لپ تاپ لنوو IdeaPad Gaming 3

 

لپ تاپ لنوو IdeaPad Gaming 3

 

طراحی لپ تاپ IdeaPad Gaming 3 شباهت بسیار زیادی به مدل IdeaPad Creator 5 داشته و از همان سبک طراحی در این لپ تاپ استفاده شده است. ظاهری ساده با لبه‌های کج روی قاب لپ تاپ و پنل داخلی، خطوط موازی روی قاب پشتی و یک لوگوی کوچک Lenovo ظاهر زیبایی را برای این لپ تاپ ایجاد کرده‌اند. این لپ تاپ تنها در رنگ مشکی (Onyx Black) به بازار عرضه شده است. لنوو آیدیاپد گیمینگ 3 به صورت کامل از پلاستیک ساخته شده ولی طراحی روکش آن ظاهر آن را به نسبت سایر لپ تاپ‌های از جنس پلاستیک متمایز کرده است.

تقریبا همه لپ تاپ‌های مخصوص بازی ابعاد بزرگ‌تری به نسبت لپ تاپ‌های مالتی مدیا دارند. لپ تاپ لنوو IdeaPad Gaming 3 هم از این قاعده مستثنا نیست و با یک لپ تاپ با ابعاد 359x249.6x24.9 میلی‌متر طرف هستیم. سایز آیدیاپد گیمینگ 3 در مقایسه با سایر لپ تاپ‌های مخصوص بازی کمی کم‌و‌جورتر است ولی همچنان می‌توان ابعاد درشت آن را احساس کرد. 2.2 کیلوگرم وزن لپ تاپ IdeaPad Gaming 3 است که با توجه به رده کاربری لپ تاپ مقدار دور از انتظاری نیست. یکی از تفاوت‌های ظاهری لپ تاپ‌های مخصوص بازی بازی سایر مدل‌ها در وزن و ابعاد است و نباید از یک لپ تاپ گیمینگ انتظار وزنی کمتر از 2 کیلوگرم را داشت.

 

صفحه نمایش لنوو IdeaPad Gaming 3

 

لپ تاپ لنوو IdeaPad Gaming 3

 

صفحه نمایش لپ تاپ IdeaPad Gaming 3 از یک نمایشگر با اندازه‌ی 15.6 اینچی بهره می‌برد که پنل آن از نوع IPS است. استفاده از این پنل باعث شده که با رنگ‌هایی زنده و شفاف به نسبت پنل‌ TN طرف باشیم. علاوه بر دقت رنگ، این پنل نمایشگر زوایه دید بسیار خوبی هم دارد. لنوو در این لپ تاپ سعی کرده تا با کم‌ کردن حاشیه‌های اطراف پنل نمایشگر، لذت بازی کردن و کار کردن با لپ تاپ را بیشتر کند. صفحه نمایش لپ تاپ Full HD است و قادر به نمایش تصاویر با رزولوشن 1920x1080 است. میزان روشنایی صفحه نمایش 250 نیت بوده و میزان درخشندگی نور آن هم 293 کاندلا در متر مربع است که میزان مناسبی برای یک لپ تاپ مخصوص بازی است. صفحه نمایش همچنین به روکش مات (Anti Glare) مجهز شده که باعث می‌شود نمایشگر نور کمتری را از محیط منعکس کند تا بتوانید در محیط‌های پر نور هم با لپ تاپ به‌راحتی کار کنید.

نمایشگر IdeaPad Gaming 3 در دو مدل کلی از لحاظ پشتیبانی از نرخ نوسان تصویر عرضه شده است. در برخی از کانفیگ‌ها شاهد صفحه نمایش 60 و در برخی دیگر 120 هرتز هستیم. پشتیبانی صفحه نمایش از سرعت نوسان تصویر 60 و بیشتر باعث می‌شود، بتوانید با سرعت بیشتری به بازی خود ادامه داده و تجربه‌ی روان‌تری هنگام مشاهده تصویر داشته باشید. با اینکه صفحه نمایش با پنل IPS دقت رنگ بالاتری به نسبت سایر پنل‌ها دارد اما استفاده از آن باعث می‌شود سرعت پاسخ‌گویی (Response Time) کمتری به نسبت به پنل‌ها دیگر داشته باشید. زمان پاسخ‌گویی نمایشگر IdeaPad Gaming 3 در تست Gray to Gray (یعنی مدت زمانی که یک پیکسل از صفحه نیاز دارد تا از یک رنگ به رنگ دیگر سوییچ کند، که به طور معمول از رنگ خاکستری به خاکستری تست می‌گیرند) حدود 25 میلی‌ثانیه است. در مقایسه با لپ تاپ‌های هم‌دره با این پنل مقدار خیلی بدی نیست اما شاید برای گیمرهای حرفه‌ای، زمان پاسخ‌گویی 25 میلی‌ثانیه نا امیدکننده باشد از آنجایی که در بسیاری از مانیتور های حرفه‌ای مخصوص بازی این مقدار کمتر از 5 ثانیه است.

در حاشیه‌ی بالایی صفحه نمایش از یک وب‌کم HD با توانایی فیلم‌برداری 720p استفاده که کیفیت خوبی را برای برقراری تماس تصویری در اختیار شما قرار می‌دهد. امکان پوشاندن وب‌کم به صورت فیزیکی نیز وجود دارد (Privacy Shutter) و می‌توانید برای اطمینان خاطر تنها در زمانی که به آن نیاز داشتید، وب‌کم را فعال کنید.

 

کیبورد و تاچ‌ پد

 

کیبورد لپ تاپ لنوو IdeaPad Gaming 3

 

در بخش کیبورد هم با یک ظاهر متفاوت به نسبت سایر لپ تاپ‌ها طرف هستیم و لنوو تمامی کلیدهای کیبورد لپ تاپ IdeaPad Gaming 3 را یک سطح پایین‌تر از سطح پنل داخلی قرار داده تا راحت‌تر بتوانید کلیدها را فشار دهید. همچنین بخش کلید جهت‌ها که به صورت Tشکل طراحی شده، کمی از کلیدهای دیگر کیبورد فاصله دارد و می‌توانید با دقت بیشتری از آن‌ها استفاده کنید. یکی از ویژگی‌های مثبت این کیبورد، عمق کم 1.5 میلی‌متری تمامی کلیدهای آن است. این میزان عمق باعث می‌شود برای فشردن کلیدها شما انرژی کمتری مصرف کنید. این مورد برای کسانی که قصد دارد به صورت طولانی با لپ تاپ مشغول تایپ شوند بسیار اهمیت دارد زیرا باعث می‌شود علاوه بر خستگی کمتر، تجربه‌ی تایپ لذت‌بخش‌تری هم داشته باشید. همه کلیدهای این کیبورد جزیره‌ای به نور پس‌زمینه (Back Light) مجهز شده‌اند و بدون هیچ مشکلی می‌توانید در محیط با نور کم به کار خود ادامه دهید. در بخش تاچ پد هم لنوو برای لپ تاپ IdeaPad Gaming 3 از یک تاچ پد یک‌پارچه با اندازه‌ی مناسب استفاده کرده که به نسبت مدل‌های قبلی 30 درصد بزرگ‌تر است و می‌توانید برای انجام بسیاری از کارهای ساده از آن و سیستم فرمان چندلمسی‌اش به‌جای ماوس استفاده کنید.

 

سخت افزار IdeaPad Gaming 3

 

سخت افزار IdeaPad Gaming 3

 

به بخش اصلی لپ تاپ IdeaPad Gaming 3 رسیدیم، جایی که قرار است نرم‌افزارها و بازی‌ها برای شما پردازش و اجرا شوند. لنوو در این سری لپ تاپ از پردازنده‌های قدرتمند و کم‌مصرف نسل دهم اینتل استفاده کرده است. دو مدل پایه پردازنده در آیدیاپد گمینگ 3 مورد استفاده قرار گرفته است. در کانفیگ اول از پردازنده‌ی Intel Core i5 با محدوده‌ی سرعت 2.5 تا 4.5 گیگاهرتز استفاده شده است. این پردازنده‌ی 4 هسته‌ای قادر به ذخیره‌سازی 8 مگابایت حافظه‌ی کش است.

به‌جز این پردازنده، در کانفیگ‌ حرفه‌ای‌تر لپ تاپ از پردازنده‌ی قدرتمندتر Intel Core i7 شش هسته‌ای با سرعت 2.6 گیگاهرتز استفاده شده که سرعت آن در هنگام پردازش‌های سنگین در حالت توربو (Turbo Boost) به 5 گیگاهرتز می‌رسد. این مدل پردازنده همچنین 12 مگابایت فضای برای ذخیره‌سازی کش، جهت سرعت دادن به یک سری دستورات تکراری، در اختیار دارد. در بخش پردازنده لنوو از بهترین مدل پردازنده‌ها استفاده کرده است. برای پردازش اطلاعات تصویری هم شاهد یک کارت گرافیک قدرتمند برای اجرای بازی‌های ویدیویی هستیم. کارت گرافیک گیمینگ NIVIDIA GeForce GTX 1650 وظیفه‌ی پردازش دستورات گرافیکی لپ تاپ را بر عهده دارد. این کارت گرافیک 4 گیگابایت حافظه‌ی اختصاصی در اختیار داشته و می‌توانید با آن بازی‌های ویدیویی را در سطح بسیار خوبی با تنظیمات گرافیکی بالا تجربه کنید.

 

سخت افزار IdeaPad Gaming 3

 

در بخش حافظه‌ی رم هم مانند پردازنده، لنوو از دو مدل پایه استفاده کرده که یکی 8 و دیگری 16 گیگابایت از نوع DDR4 ظرفیت دارند. در مدل حرفه‌ای‌تر لپ تاپ IdeaPad Gaming 3 که از پردازنده‌ی Intel Core i7 استفاده می‌کنند، از رم (RAM) با ظرفیت 8 گیگابایت استفاده شده است. با توجه به سیستم پردازشی لپ تاپ علاوه بر اجرای بازی‌های ویدیویی با کیفیت بالا، می‌توانید با لپ تاپ کارهای حرفه‌ای‌تر دیگری مانند طراحی گرافیک و تدوین ویدیو را هم در بهترین شرایط انجام دهید.

در لپ تاپ IdeaPad Gaming 3 شما به فضای‌ ذخیره‌سازی خوبی هم دسترسی دارید. لنوو از هارد دیسک ترکیبی (Hybrid) در این مدل استفاده کرده و می‌توانید حافظه‌ی HDD و SSD را به صورت همزمان روی لپ تاپ داشته باشید. به صورت پایه بر روی همه کانفیگ‌ها از یک ترابایت حافظه HDD استفاده شده و در کنار حافظه‌ی SSD با ظرفیت‌های 128، 256 و 512 گیگابایت استفاده شده است. البته در برخی کانفیگ‌ها شاهد هارد SSD بدون هارد دیسک HDD با ظرفیت 512 گیگابایت هستیم. مزیت اصلی حافظه SSD سرعت بسیار بالای آن در خواندن اطلاعات و لود کردن دستورات است. به صورت کلی قیمت لپ تاپ IdeaPad Gaming 3 با توجه به سیستم پردازشی و قدرتی که در اختیار شما قرار می‌دهد مناسب بوده و مانند سایر لپ تاپ‌های لنوو قیمتی رقابتی داشته و ارزش خرید آن بالا است. اگر به دنبال خرید لپ تاپ مخصوص بازی با قیمت مناسب هستید، حتما لنوو آیدیاپد گیمینگ 3 را در لیست بررسی خود داشته باشید.

 

باتری

باتری لپ تاپ IdeaPad Gaming 3 از نوع لیتیوم‌یون 3 سلولی با ظرفیت 45 وات ساعت است. باتری این لپ تاپ در یک الگوی مصرف عادی می‌تواند تا 7 ساعت برای شما شارژدهی داشته باشد که میزان بسیار خوبی برای یک لپ تاپ با این سطح سیستم پردازشی است. لنوو در این لپ تاپ از فناوری شارژ سریع (Fast Charging) هم استفاده کرده و می‌توانید با استفاده از کابل شارژ 135 وات درون جعبه، در مدت زمان 1 ساعت، شارژ لپ تاپ را از 0 به 80 درصد برسانید.

 

پورت‌ها و بلندگو

 

IdeaPad Gaming 3

 

  1. USB 3.2
  2. ورودی کابل برق
  3. پورت RJ45 برای اتصال کابل LAN
  4. خروجی تصویر HDMI
  5. USB 3.2
  6. USB Type-C
  7. جک 3.5 میلی‌متری هدفون
  8. کلید Novo (برای سیستم ریکاوری ویندوز)
  9. نشان‌گر وضعیت باتری

لنوو در لپ تاپ IdeaPad Gaming 3 از پورت‌های نسبتا کاملی بر روی لپ تاپ استفاده کرده است اما جای خالی کارت‌خوان SD و همچنین خروجی تصویر DisplayPort به‌چشم می‌خورد. زمانی که با یک لپ تاپ گیمینگ طرف هستیم، برای اتصال پایدارتر و با کیفیت‌تر لپ تاپ به مانیتور، DisplayPort عملکرد بسیار بهتری به نسبت HDMI دارد و عدم استفاده از آن در این لپ تاپ یک ایراد است.

در بخش بلندگو هم IdeaPad Gaming 3 علمکرد قابل قبولی داشته و لنوو از دو بلندگوی داخلی با توان 1.5 وات استفاده کرده است که میزان بلندی آن‌ها برای گوش دادن به موسیقی در یک اتاق بسیار خوب است. ویژگی دیگر بلندگوهای این لپ تاپ، پشتیبانی از استاندارد Dolby Audio است.

 

جمع‌بندی نقد و بررسی لپ تاپ لنوو IdeaPad Gaming 3

 

نقد و بررسی لپ تاپ لنوو IdeaPad Gaming 3

 

لپ تاپ لنوو IdeaPad Gaming 3 یک لپ تاپ گیمینگ با قیمت مناسب است که می‌توانید با آن انواع بازی‌های ویدیویی را با کیفیت بالا تجربه کنید. استفاده از پردازنده‌ی نسل دهمی Intel Core i7 و کارت گرافیک NVIDIA GeForce GTX 1650 با 4 گیگابایت حافظه‌ی اختصاصیدر کنار حافظه‌ی رم 16 گیگابایتی قدرت پردازشی بالایی را در اختیار شما برای انواع کارهای حرفه‌ای با لپ تاپ قرار می‌دهد. صفحه نمایش لپ تاپ هم Full HD با پنل IPS بوده که کیفیت بسیار خوبی دارد اما سرعت پاسخ‌گویی زیاد به نسبت سایر نمایگشرهای مخصوص بازی ممکن است برای گیمرهای حرفه‌ای چندان رضایت‌بخش نباشد. همچنین عدم استفاده از DisplayPort مانع اتصال با کیفیت لپ تاپ به یک مانیتور خارجی شده که این مورد را هم باید به ایرادات لپ تاپ اضافه کرد. اما با این حال قدرت پردازشی لپ تاپ و قیمت مناسب آن در کنار یک طراحی زیبا، ارزش خرید لپ تاپ IdeaPad Gaming 3 را بالا می‌برد.

 

نکات مثبت:

  • استفاده از پردازنده‌های نسل دهمی اینتل
  • قدرت پردازشی بالا
  • هارد دیسک ترکیبی
  • شارژدهی خوب و باتری با فناوری شارژ سریع

نکات منفی:

  • سرعت پاسخ‌گویی بالا صفحه‌ نمایش (برای یک لپ تاپ گیمینگ)
  • عدم استفاده از Display Port و کارت‌خوان SD

نقد و بررسی کنسول پلی استیشن 5

پس از اینکه همزمان با انتشار کنسول پلی استیشن 5، به بررسی اجمالی این کنسول نهمی سونی پرداختیم؛ اکنون فرصتی فرارسیده تا بتوانیم با نقد و بررسی تخصصی PS5 در فروشگاه اینترنتی هدف در خدمت شما باشیم. پیش از شروع می‌توانید نگاهی به مقالات قبلی ما در رابطه با این کنسول دوست داشتنی داشته باشید : 

بالاخره بعد از ماه‌ها صبر و انتظار و ساعت‌ها تماشای کنفرانس‌ها و تریلر بازی‌های مختلف، نسل نهم کنسول‌ها از راه رسید و همانطور که حدس زده می‌شد، سونی ترتیب نام گذاری محصولات خود را تغییر نداده و اکنون پس از گذر از کنسول پلی استیشن 4، به Play Station 5 رسیده‌ایم.

هنگامی که صحبت از رفتن به نسل جدید می‌شود، بیشتر کاربران به این فکر می‌کنند که قرار است یک دستگاه نسبتا مشابه، با قدرت سخت‌افزاری بیشتر عرضه شود که محیط کاربری یکسانی  دارد. با این وجود امسال سونی سعی کرده تا معنای واقعی نسل جدید را به خوبی اجرا کند؛ به نحوی که تغییرات بزرگ کنسول نسل نهمی این شرکت، نه‌تنها در باطن بلکه در ظاهر نیز مشخص است!

در ادامه سعی کرده‌ایم تا به بهترین شکل ممکن نگاهی همه جانبه به تمامی ابعاد کنسول پلی استیشن 5 داشته باشیم؛ پس اگر تصمیم به خرید کنسول نسل نهمی دارید؛ تا انتهای نقد و بررسی کنسول PS5، با ما همراه باشید.

 

نقد و بررسی پلی استیشن 5 : زبان طراحی، مشخصه‌های ظاهری و پورت‌ها

 

نقد و بررسی پلی استیشن 5

 

هرچقدر هم که شوخی‌ها و ترول‌های در رابطه با حجم و ابعاد پلی استیشن 5 را دیده باشید، باز هم با دیدن این کنسول حجیم شوکه خواهید شد! کنسول نسل نهمی سونی با ۳۹ سانتی‌متر ارتفاع آن هم تازه بدون پایه، بلند قامت‌ترین کنسولی است که تا به امروز ساخته شده، و با اولین نگاه شما را متوجه زبان طراحی خود خواهد کرد. برخلاف نسل‌های قبلی که رنگ اصلی کنسول، رنگ مشکی بود؛ در طرح فعلی رنگ اصلی، رنگ سفید است که البته حواشی بسیاری را در رابطه با انتشار نسخه مشکی رنگ ایجاد کرده است. بر اساس گزارشات و مستنداتی که در تاریخ نگارش این مقاله در دسترس داریم؛ اکثر طرفداران سونی از پالت رنگی جدید ناراضی هستند و از سونی می‌خواهند که نسخه مشکی رنگ کنسول را نیز عرضه کند. البته تقاضای طرفداران تا اینجای کار بی‌نتیجه بوده و هیچ خبری از رنگ مشکی کنسول پلی استیشن 5، در دسترس نیست.

پلی استیشن 5 را به واقع می‌توان کنسولی بزرگ دانست؛ حتی بزرگ‌تر از نسخه‌ی اولیه‌ی پلی استیشن ۳. دلیل اصلی این موضوع را می‌توان در طراحی سیستم خنک‌کننده‌ی بزرگ و توانمند کنسول جست‌وجو کرد. کنسول PS5 با 4/5 کیلوگرم وزن خالص، در رده دوم سنگین ترین کنسول‌های حال حاضر دنیا قرار دارد. این موضوع باعث می‌شود تا برای یافتن مکانی مناسب برای قرارگیری کنسول خود کمی با چالش مواجه شوید. پس اگر تصمیم به خرید پلی استیشن 5 دارید؛ حتما از قبل جایی را برای آن رزرو کنید!

کیفیت ساخت PS5 در سطح مناسبی قرار دارد و با وجود بدنه‌ی پلاستیکی، به‌هیچ وجه حس کالایی بی‌کیفیت القا نمی‌شود. دو صفحه‌ی قوسی سفید رنگ بدنه‌ی اصلی و مشکی رنگ PlayStation 5 را در برگرفته‌اند. در نسخه‌ی دارای درایو دیسک بلو‌ری، شاهد از بین رفتن تقارن طراحی از نمای جلوی کنسول هستیم. با اینکه تعبیه‌ی درایو بلوری به‌خوبی انجام شده‌ است، اما نسخه‌ی دیجیتالی از لحاظ تقارن نمای بهتری را به همراه دارد. نکته جالبی که در طراحی پلی استیشن 5 قابل روئیت است، این است که شما به راحتی می‌توانید دو صفحه کناری را جدا کرده و با سلیقه دلخواهتان رنگ آمیزی کنید.

 

نقد و بررسی پلی استیشن 5

 

برای قرار دادن کنسول پلی استیشن 5 در هر دو حالت عمودی و افقی، نیاز به پایه‌ی تعبیه شده در جعبه خواهید داشت. البته بدون پایه نیز، این کنسول قادر به قرارگیری در حالت عمودی می‌باشد اما احتیاط حکم می‌کند که برای حفظ پایداری کنسول، حتما از پایه استفاده شود. پلی استیشن 5، به وضوح برای قرار دادن به‌صورت عمودی طراحی شده و برخلاف نسل‌های قبلی، شکل افقی آن حالت نامتقارنی دارد. حتی با وجود پایه در این حالت، دستگاه کمی لق می‌زند و باید مراقب باشید که کنسول در محیط ایده‌الی قرار گرفته است. علاوه بر این‌ها، با قرار دادن پایه زیر کنسول و استفاده از پیچ تعبیه شده، نمای بسیار بهتری خواهید داشت.

از طراحی ظاهری پلی استیشن 5 که بگذریم، لازم است کمی هم در مورد درگاه‌های این کنسول نسل 9 سونی صحبت کنیم. در جلوی کنسول یک درگاه USB-C مشاهده می‌کنیم، که با آن می‌توانید دوال ‌سنس را شارژ کنید. بالای آن هم یک درگاه USB-A پر سرعت قرار دارد که می‌توانید برای وصل کردن فلش یا هر حافظه دیگری مورد استفاده قرار گیرد. در نازک‌ترین بخش کنسول پلی استیشن 5 هم دو دکمه برجسته Power و Eject قرار گرفته است که در نگاه اول شاید تشخیص آن‌ها کمی سخت باشد. خوشبختانه سونی با طراحی بزرگ‌‌تر کلید پاور کمک زیادی به تمایز آن با کلید اجکت کرده است. بد نیست بدانید که دیگر یک بار فشردن کلید پاور امکان عملکردی نخواهد داشت. برای قرار دادن کنسول در حالت استراحت باید حدودا ۲ ثانیه آن را نگه دارید تا صدای بوق را بشنوید و برای خاموش کردن کنسول نیز به نگه داشتن حدودا ۳ تا ۴ ثانیه‌ای زمان نیاز است که کنسول با بوق دوم آغاز عملیات خاموش کردن را اعلام می‌کند. در پشت کنسول هم دو درگاه USB-A پرسرعت دیگر داریم که در کنار آن یک درگاه شبکه، خروجی HDMI از نوع ۲.۱ و محل اتصال پاور کنسول دیده می‌شود. خوشبختانه کابل پاور پلی استیشن 5 هیچ تفاوتی با پلی استیشن 4 ندارد و در صورت گم کردن یا خراب شدنش می‌توانید به راحتی از پاور کنسول قبلی‌تان استفاده کنید.
اکنون که به شناخت کاملی از مشخصه‌های ظاهری و فیزیک پلی استیشن 5 رسیده‌ایم؛ زمان آن رسیده تا سری هم به بخش‌های داخلی این کنسول دوست داشتنی بزنیم!

 

نقد و بررسی پلی استیشن 5 : سخت افزار

 

نقد و بررسی پلی استیشن 5

 

در بخش داخلی کنسول پلی استیشن 5 نیز، همچون نمای بیرون آن، شاهد تفاوت‌های بسیاری با نسل قبل هستیم. سخت افزار به کار رفته در نسل جدید از برتری چشم گیری نسبت به نسل قبل برخوردار می‌باشد. کانفیگ استفاده شده در PS5 اصلا قابل مقایسه با کانفیگ استفاده شده در پلی استیشن 4 نیست. اجرای بازی‌ها در رزولوشن 4K با نرخ ۶۰ فریم‌ بر‌ثانیه و استفاده از فناوری‌های به ‌روزی مانند ray tracing برای افزایش کیفیت بازتاب‌ نور و جزئیات در نقاط تاریک تصویر، نیاز به سخت‌افزاری توانمند دارد. اما هدف سونی برای تبدیل شدن کنسول پلی استیشن 5 به پرفروش ترین کنسول نسل نهم چیزی بود که موجب شد این کمپانی با تلاش بسیار به آن دست یابد. پردازنده‌ی ۸ هسته‌ای Zen 2 با فرکانس حداکثر ۳.5 گیگاهرتز در کنار ۳۶ واحد گرافیکی توانمند RDNA 2 به‌عنوان قلب تپنده‌ پلی استیشن 5 معرفی شده است. کمپانی AMD که وظیفه تولید پردازنده‌های پلی استیشن 5 را بر عهده داشته است؛ در هر یک از واحد‌های پردازشی یک شتاب‌دهنده‌ی مخصوص محاسبات رهگیری پرتو را قرار داده است تا شاهد پشتیبانی سخت‌افزاری از فناوری Ray Tracing و بهبود قابل‌توجه سرعت محاسبات آن باشیم.

اما همه چیز در کنسول PS5 روند صعودی نداشته و ما شاهد افول این کنسول هم بوده‌ایم. مهم ترین عقب گرد سونی در نسل نهم می‌تواند میزان فضای ذخیره‌سازی پلی استیشن 5 باشد. چندین ماه است که اعلام شده این کنسول با 825 گیگابایت حافظه‌ی SSD (دربرابر ۱ ترابایت هارد دیسک پلی استیشن 4) به فروش می‌رسد. دلیل گنجاندن این میزان حافظه در کنسول مربوط می‌شود به هدف‌گذاری مهندسان معماری دستگاه برای رسیدن به سرعت خارق‌العاده‌ی 5.5 گیگابایت بر ثانیه. SSD استفاده شده در پلی استیشن 5 سریع‌ترین حافظه‌ی موجود در هر وسیله‌ی الکترونیکی در حال حاضر است و با درنظرگرفتن قیمت یک محصول همگانی مانند یک کنسول بازی، امکان ارائه‌ی 1 ترابایت یا بیشتر وجود نداشته است. بعید نیست در آینده‌ی نزدیک سونی نسخه‌ای از پلی استیشن 5 با 1.65 ترابایات حافظه‌ی SSD عرضه کند. البته حافظه‌های ساخت شرکت‌های جانبی که با کنسول سازگار هستند به‌زودی معرفی می‌شوند و حتی سامسونگ قبل از عرضه‌ی کنسول جدید حافظه‌ای عرضه کرد که با مشخصات پلی استیشن 5 هماهنگ بود، اما همچنان باید منتظر اعلام رسمی باشیم.
به نظر می‌رسد که اطلاعات ارائه شده در این بخش برای آشنایی شما با سخت افزار داخلی PS5 کافیست؛ پس وقت آن رسیده که این کنسول جدید را روشن کنیم و ببینیم که در بخش رابط کاربری دستگاه چه می‌بینیم.

 

نقد و بررسی پلی استیشن 5 : رابط کاربری و بازی‌های موجود

 

نقد و بررسی پلی استیشن 5

 

پیش از اینکه به بررسی این قسمت بپردازیم؛ بد نیست بدانید که به دلیل مدت زمان کمی که از انتشار کنسول پلی استیشن 5 می‌گذرد، هنوز بازی‌های زیادی برای این کنسول در دسترس نیست و دلیل ادغام دو بخش رابط کاربری و بازی‌ها در این نقد و بررسی به همین دلیل بوده است.

پس از اینکه از اتصال صحیح کابل‌ها به کنسول Play Station 5 مطمئن شدید؛ تنها 21 ثانیه با شروع بازی موردعلاقه خود فاصله خواهید داشت! بله درست فهمیدید، زمان بوت کنسول پلی استیشن 5 به خاطر استفاده‌ از SSD‌های جدید تنها 21 ثانیه است و دیگر لازم نیست همچون نسل قبل، بیشتر از یک دقیقه در انتظار بوت شدن کنسول خود باشید. در رابط کاربری جدید دیگر خبری از اپلیکیشن مجزا برای فروشگاه نیست و آیکون فروشگاه این بار در همان منوی اصلی در کنار بازی‌ها قرار گرفت است. یکی از تغییرات مهمی که احتمالا مدت زیادی طول بکشد که به آن عادت کنید، محل قرارگیری جدید آیکون تنظیمات است. تنظیمات پلی استیشن 5 به بالای صفحه و سمت راست منتقل شده، همان شکل چرخ دنده کوچیکی که نماد بخش ستینگ است. برای همین احتمالا بارها پیش خواهد آمد که به اشتباه برای رفتن به بخش ستنیگ با زدن دکمه پلی استیشن بر روی دوال سنس بخواهید به دنبال آن بگردید یا حتی بین آیکون‌های منوی اصلی جابه‌جا شوید. اما فارغ از خود دکمه، بخش ستینگ پلی استیشن 5 تغییرات زیادی نکرده و اگر تجربه کار با پلی استیشن ۴ را داشته باشید، در پیدا کردن بخش‌های مخلتف به هیچ مشکلی بر نخواهید خورد. ردیف نمادین بازی و نرم‌افزارها تقریباً نصف شده و به بالا منتقل شده است. نوار تنظیمات، حساب کاربری، تروفی‌ها و غیره حذف شده و حدود هفتاد درصد صفحه‌ی اصلی به پیش‌زمینه‌ی بازی در حال انتخاب اختصاص داده شده است. عادت کردن به این تغییرات کمی طول می‌کشد و شاید در وهله‌ی اول ناخوشایند باشد. قبلاً برای دیدن تعداد تروفی‌ها حتی نیاز نبود روی آیکون آن کلیک کنیم. فهرست دوستان، پیام‌ها، گروه‌ها، دانلودها و غیره به‌صورت خلاصه در یک قسمت نشان داده می‌شد اما حالا هیچ اطلاعاتی از منوی اصلی دیده نمی‌شود و باید حتماً به بخش‌های مجزای هر کدام از این موارد اشاره شده مراجعه کرد. بعد از سال‌ها کار کردن و عادت به رابط کاربری پلی استیشن 4، تا مدت‌ها با کنسول جدید مشکل خواهید داشت. به‌عنوان مثال، یک بار فشردن دکمه‌ی پلی استیشن قبلاً منوی اصلی کنسول را باز می‌کرد و نگه داشتن این دکمه، منوی جانبی PS4 را به نمایش در می‌آورد. در پلی استیشن 5، کارکرد این دکمه دقیقاً برعکس شده و یک بار فشردن این دکمه منوی پایینی رابط کاربری را باز می‌کند.
با وجود تمام این مشکلات، همچنان رابط کاربری پلی استیشن بسیار زیباست و گردش در آن به شما حس خوبی را القا خواهد کرد. لازم است اشاره کنیم که رابط کاربری در تمامی قسمت‌ها با کیفیت 4K و HDR نمایش داده می‌شود که این یکی از دلایل اصلی ما برای تایید جذابیت رابط کاربری جدید است. 

 

نقد و بررسی پلی استیشن 5

 

همان طور که در ابتدای این بخش نیز اشاره کردیم؛ تعداد بازی‌هایی که برای انتشار بر روی پلی استیشن 5 بهینه شده‌اند، بسیار محدود است. اگر بخواهیم به برترین بازی‌هایی که در حال حاضر با خرید پلی استیشن 5 به آن‌ها دسترسی خواهید داشت اشاره کنیم، می‌توان به مواردی همچون :

  • FIFA 21
  • Call of Duty : BO Cold war
  • عنوان انحصاری Spiderman Miles Morales

و نهایتا Assassins Creed Valhalla اشاره کرد.

اما مهم ترین نکته در رابطه با بازی‌های PS5 این است که، این کنسول به طور کامل از قابلیت Backward Compatibility پشتیبانی می‌کند. یعنی چه دارای دیسک‌های بلوری بازی‌های PS4 باشید یا آن‌ها را در اکانت خود به ‌صورت دیجیتالی خریده باشید، قادر خواهید بود تمامی آن‌ها را در PS5 نیز تجربه کنید. حتی در صورتی که دیتا بازی‌های پلی استیشن 4 را در هارد اکسترنال داشته باشید، با اتصال آن به PS5 بلافاصله می‌توانید بازی را اجرا کنید. اما نکته‌ی مهم در این خصوص که ارزش تجربه‌ی مجدد بازی‌ها را به ‌شدت افزایش می‌دهد، تفاوت اجرای بازی‌های PS4 در پلی استیشن 5 است. تجربه بازی‌های پلی استیشن 4 در کنسول PS5 بسیار لذت بخش‌تر است و نرخ فریم 60 با رزولوشن 4K حس جدیدی از بازی‌های قدیمی را به شما القا خواهد کرد.

 

سخن پایانی :

 

نقد و بررسی پلی استیشن 5

 

پیش از جمع بندی لازم است اشاره کنیم که به دلیل طولانی شدن این بررسی از فروشگاه اینترنتی هدف، تصمیم گرفتیم که نقد و بررسی کنترلر دوال سنس (Dualsense) را به مقاله دیگری موکول کنیم که طولانی بودن این بررسی کمتر موجب خستگی شما شود. پس اگر از طرفداران کنسول پلی استیشن 5 و کنترلر منحصر به فرد آن هستید؛ می‌توانید به زودی نقد و بررسی تخصصی کنترلر دوال سنس را از وبلاگ ما،  یا صفحه خرید کنترلر دوال سنس مشاهده کنید.

در پایان نقد و بررسی کنسول پلی استیشن 5 باید اشاره کنیم که در تجربه 1 هفته‌ای ما در استفاده از این کنسول 500 دلاری شاهد عملکرد فوق العاده آن بودیم. هرچند که همچنان بازی‌های جدید زیادی برای این کنسول منتشر نشده است؛ اما تجربه بازی Call of Duty : BO Cold War و یا اساسینز کرید : والهالا، آن هم با استفاده از دوال سنس تجربه فوق العاده‌ای را از گیمینگ به ما القا می‌کرد. از لحظه اول روشن کردن کنسول PS5، عمیقا حس خواهید کرد که وارد نسل جدید شده‌اید و تکستچرهای بازی شما را غرق در محیط بازی خواهد کرد. سخت افزار بسیار قوی، بازی‌های بهینه، عملکرد مناسب و... همگی تنها بخش کوچکی از مزیت‌های کنسول نسل نهمی سونی هستند. هرچند که قیمت پلی استیشن 5 در حال حاظر تحت تاثیر مسائل ارزی و کشوری کمی از قیمت واقعی خود فاصله گرفته، اما اگر تنها به دنبال ابزاری برای انجام جدیدترین بازی‌های روز دنیا با بالاترین کیفیت ممکن هستید؛ قطعا خرید کنسول PS5 انتخاب بهتری نسبت به تهیه یک سیستم گیمینگ خواهد بود.

در پایان بد نیست اشاره کنیم که چنانچه با مطالعه این مقاله همچنان سوالات بی پاسخی در ذهن شما باقی مانده، می‌توانید از طریف فرم ارسال نظرات در پایین این صفحه با ما در ارتباط باشید. ما در تیم پشتیبانی فروشگاه اینترنتی هدف، همواره آماده پاسخگویی به سوالات شما هستیم.

 

نقاط قوت :

  • کنترلر بسیار جذاب با عملکرد هپتیک چشمگیر
  • توان پردازشی بالا
  • پشتیبانی کامل از بازی‌های ps4
  • عملکرد خوب سیستم کننده
  • بهره مندی از سریع ترین SSD‌های دنیا

 

نقاط ضعف :

  • حجم زیاد و غیر استاندارد کنسول
  • حجم کم حافظه SSD
  • عملکرد ناخوشایند رابط کاربری

معرفی 15 نرم افزار برتر ادیت فیلم ویندوز و مک

ادیت فیلم، ویرایش، برش و تدوین ویدیو امروزه با توجه به نرم افزارهای بسیار زیادی که برای آن وجود دارد، کار سختی نیست و می‌توانید به‌راحتی با بهترین نرم افزارهای ادیت فیلم پروژه‌های خود را انجام دهید. برنامه‌های مختلفی برای تدوین ویدیو وجود دارد اما باید با توجه به نیاز خود و انتظاری که از آن دارید یکی را انتخاب کنید. حرفه‌ای‌ترین نرم افزار موجود لزوما برای شما بهترین نیست.

 

نرم افزار ویرایش فیلم برای ساخت و تدوین ویدیو

 

با استفاده از نرم افزارهای ادیت فیلم می‌توانید کارهای مختلفی را انجام دهید. از ساده ترین کارها مانند برش و چسباندن چند فیلم به‌هم گرفته تا ساخت ویدیوهایی با جلوه‌های تصویری ویژه! همه این کارها با استفاده از قدرت نرم افزارهای ساخت ویدیو امروزه قابل انجام است. در ادامه نرم افزارهای ادیت فیلم و ویدیو را در سه دسته‌بندی اصلی معرفی می‌کنیم که می‌توانید برای انجام کارهایی مثل:

  • برش و حذف قسمت‌هایی از فیلم
  • چسباندن و یکی کردن چند فیلم
  • گذاشتن صدا یا عوض کردن صدا ویدیو
  • ساخت فیلم
  • درست کردن اینترو و تیتراژ
  • اضافه کردن المان‌های متحرک به فیلم
  • اصلاح نور و تقویت رنگ‌ها در ویدیو
  • تبدیل فرمت فیلم
  • گرفتن خروجی مناسب برای شبکه‌های اجتماعی
  • و...

از آن‌ها استفاده کنید. با معرفی 15 نرم افزار برتر ادیت فیلم ویندوز و مک تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

 

بهترین نرم افزارهای ساده و رایگان ادیت فیلم

تدوین و ادیت ویدیو یک کار تقریبا حرفه‌ای است، به همین خاطر اکثر نرم افزارهای مربوط به آن به صورت غیر رایگان و با اشتراک‌های سالانه (به صورت رسمی و قانونی) عرضه می‌شوند. اما برای بسیاری از کارهای ساده، شما نیازی به نرم افزارهای چند صد دلاری ندارید و با نرم افزارهای رایگان ادیت فیلم هم کار شما راه می‌افتد.

 

نرم افزار Lightworks

 

بهترین نرم افزارهای رایگان ادیت فیلم

 

نرم افزار تدوین فیلم Lightworks یک نرم افزار رایگان و ساده برای سیستم عامل ویندوز، مک و لینوکس است. بسیاری از فیلم‌های سینمایی هالیوودی با این نرم افزار تدوین شده‌اند و می‌توانید در تبلیغات این نرم افزار نام‌ فیلم‌های بزرگی مثل Pulp Fiction، The Wolf of Wall Street و... را مشاهده کنید. Lightworks رایگان است اما نسخه‌ی حرفه‌ای پولی هم دارد که در آن می‌توانید خروجی بالاتر از 720p از فیلم خود تهیه کنید. محیط کار با نرم افزار Lightworks ساده طراحی شده به دلیل با سابقه بودن آن در حوزه‌ی ادیت فیلم، ویدیوهای آموزشی بسیار زیادی از آن در اینترنت وجود دارد و می‌توانید با مشاهده آن‌ها نحوه‌ی کار با نرم افزار را خیلی سریع یاد بگیرید.

Lightworks نرم افزار بسیار سبکی بین نرم افزارهای ویرایش فیلم به‌حساب می‌آید و حدود 70 مگابایت حجم دارد. از ویژگی‌های مهم این نرم افزار بهینه بودن آن در هنگام پردازش و خروجی گرفتن ویدیو است و می‌توانید با سیستم‌های کامپیوتری معمولی هم کار تدوین و ادیت ویدیو را به‌ راحتی انجام دهید. نرم افزار Lightworks از کلیه فرمت‌های رایج ویدئویی پشتیبانی می‌کند و می‌توانید با آن جلوه‌های متنی به ویدیو اضافه کرده و یا همچنین تدوین ویدئو با چند دوربین (Multicam Editing) را به‌آسانی با این نرم افزار انجام دهید.

 

نرم افزار VSDC

 

بهترین نرم افزارهای رایگان ادیت فیلم

 

نرم افزار VSDC یکی دیگر از نرم افزارهای ادیت فیلم سبک و کم حجم است که به صورت رایگان برای ویندوز عرضه شده است. اولین نسخه‌ی این نرم افزار در سال 2011 منتشر شده است ولی همچنان با دریافت آپدیت‌های جدید امکانات تازه‌ای به آن اضافه می‌شود. یکی از ویژگی‌های جذاب نرم افزار VSDC استفاده از فیلترهای آماده برای ویدیو است. در منوی Editor این نرم افزار می‌توانید از فیلترهای آماده آن در جهت بالا بردن کیفیت ویدیو استفاده کنید. نرم افزار ادیت فیلم VSDC امکانات حرفه‌ای اصلاح رنگ، نور و سایه، دمای رنگ‌ها وهم چنین میکس صدا روی تصویر... را در اختیار شما قرار می‌دهد و می‌توانید به صورت تخصصی فیلم‌های خود را با آن ادیت کنید. این نرم افزار از کلیه فرمت‌های رایج ویدیو پشتیبانی می‌کند و همچنین می‌توانید برای شبکه‌های اجتماعی مختلف، فرمت و سایز خروجی مخصوص دریافت کنید.

دانلود نرم افزار ویرایش فیلم کم حجم VSDC

 

نرم افزار Hitfilm Express

 

نرم افزار Hitfilm Express

 

اگر علاقه به ساخت ویدیوهای خلاقانه با استفاده از جلوه‌های ویژه (VFX) را دارید، می‌توانید از نرم افزار رایگان ادیت فیلم Hitfilm Express استفاده کنید. این نرم افزار با قابلیت افزودن جلوه‌های ویژه سه بعدی به تصویر، به شما اجازه‌ی ساخت ویدیوهای جذابی را می‌دهد. همچنین اگر پشت پرده سبز کروماکی ویدیو ضبط می‌کنید، می‌توانید با Hitfilm Express آن را حذف کرده و از تصاویر و ویدیوهای مختلف استفاده کنید. این نرم افزار که بیش از 400 افکت و تنظیمات آماده برای ویدیوهای شما دارد. در سایت Hitfilm Express همچنین می‌توانید به محتوای رایگان آموزشی پروژه‌محور ادیت فیلم دسترسی داشته باشید. این نرم افزار برای ویندوز و مک در دسترس است. 

برای مشاهده ادامه رنامه های معرفی شده به فروشگاه هدف مراجعه کنید.

با کلاب هاوس (Clubhouse) شبکه اجتماعی مبتنی بر صوت آشنا شوید

اگر طی چند هفته گذشته در شبکه های اجتماعی گشت می زدید، احتمالاً کلمه جدید Clubhouse را از زبان ایلان ماسک در صحبت هایش شنیده اید. این پلتفرم جدید این امکان را فراهم می کند تا افراد بدون نیاز به تجهیزات زیاد ، در زمان آنلاین با هم گپ بزنند ، داستان های خود را به اشتراک بگذارند ، همکاری کنند و با استفاده از صدای خود از یکدیگر ایده بگیرند. تصور کنید برنامه ای در تلفن خود دارید که به شما امکان می دهد مکالمه های زنده دیگران را گوش دهید.

چیزی که در واقع کلاب هاوس را متمایز می کند انحصارپذیری است. در حالی که ما تمایل داریم موفقیت یک پلتفرم رسانه اجتماعی را از طریق تعداد اعضای فعال که هر روز وارد آن می شوند و از آن استفاده می کنند بسنجیم. اما در کلاب هاوس محدودیت های دعوت نامه ها به جذابیت آن در میان کارآفرینان و نخبگان تجاری دامن زده است.  این برنامه توسط سرشناسان و سلبیریتی هایی که در آن عضو هستند تبلیغ می شود و همین امر باعث محبوبیت آن در بین مردم شده است. کلاب هاوس شهرت خود را با گفتگوهای میزبانان بزرگی مانند اپرا وینفری ، مارک زاکربرگ و ایلان ماسک به دست آورده است. این برنامه در حال حاضر یکی از عناصر اصلی در میان شخصیت های سیلیکون ولی و سرگرمی محسوب می شود. حتی با وجود تأسیس کمتر از یک سال ، ارزش آن بیش از 1 میلیارد دلار برآورد شده است. در ادامه به معرفی و نحوه استفاده از اپلیکیشن کلاب هاوس می پردازیم. با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

کلاب هاوس چیست؟

کلاب هاوس در اوایل سال 2020 توسط پائول داویسون و روهان سث راه اندازی شد و به سرعت به عنوان مکانی عالی برای ملاقات ، گفتگو و به اشتراک گذاشتن ایده بین مردم شهرت پیدا کرد. طبق گزارش های گفته شده در ماه می ارزش این شبکه اجتماعی 100 میلیون دلار برای 1500 عضو بوده است. Clubhous در حال حاضر برای کاربران آیفون در دسترس است که به افراد امکان میزبانی و پیوستن به مکالمات صوتی با سایر کاربران را می دهد. این برنامه در حال حاضر فقط از طریق دعوت فعال می شود ، اما مدیر عامل شرکت، پائول داویسون گفته است این برنامه برای تمام مردم جهت عضویت و استفاده باز خواهد شد. کلاب هاوس با وجود انحصاری بودن ، در حال حاضر میلیون ها کاربر دارد که بسیاری از آنها بازیکنان اصلی در سیلیکون ولی و صنعت سرگرمی هستند.

 

Clubhouse چیست؟

 

Clubhouse چگونه کار می کند؟ 

کلاب هاوس به شما امکان می دهد "اتاق هایی" ایجاد کنید یا به آنها بپیوندید ، سپس می توانید در یک کنفرانس بزرگ با دیگران گپ بزنید. هیچ چیزی برای ارسال عکس ، ویدئو یا حتی متن وجود ندارد و ارتباط فقط به صورت صوتی امکان پذیر است. با باز کردن برنامه ، لیستی از اتاق ها و همچنین لیستی به شما نشان داده می شود که چه کسی در هر اتاق است. می توانید با ضربه زدن روی اتاق به آن بپیوندید ، یا اتاق خود را راه اندازی کنید. تا کنون ، اکثر اتاق های کلاب هاوس دارای ویژگی TED Talk هستند ، به این صورت که یک مهمان صحبت می کند و بقیه گوش می دهند. سایر کاربران می توانند در صورت صلاحدید مدیر به گفتگو بپیوندند.

 

نحوه کار با Clubhouse

 

همیشه ده ها مکالمه به طور همزمان و آنلاین اتفاق می افتد که به کاربران اجازه می دهد بر اساس علاقه خود بین سوژه ها و سخنرانان موضوع دلخواه را انتخاب کنند. اتاق های کلاب هاوس توسط کارشناسان، مفاخر، افراد مشهور، سرمایه گذاران، روزنامه نگاران و ... میزبانی می شود. گفتگوهای در دسترس شما بستگی به افرادی دارد که دنبال می کنید. برای مثال ، مانند الگوریتم TikTok ، اگر ما را دنبال کنید ، احتمالاً گفتگوهایی در زمینه تکنولوژی به شما نشان داده می شود. یک روش برای پیدا کردن موضوع به صورت زیر است:

  • به پروفایل خود بروید
  • روی «تنظیمات» ضربه بزنید
  • روی «علایق» ضربه بزنید
  • دسته هایی را که می خواهید در جدول زمانی خود مشاهده کنید انتخاب کنید

 

 

برنامه Clubhouse را از کجا می توان دریافت کرد؟

Clubhouse در حال حاضر فقط برای سیستم عامل iOS موجود است. هر کاربر آیفون می تواند این برنامه را بارگیری کند. تنها وب سایتی که این شرکت در اختیار دارد joinclubhouse.com است. در حال حاضر کاربران آیفون با مراجعه به سایت می توانند کلاب هاوس را برای iOS به طور مستقیم از اپ استور دانلود کنند.

 

چگونه در برنامه Clubhouse عضو شویم؟

اولین چیزی که باید درباره Clubhouse بدانید نحوه عضویت است. کلاب هاوس فقط به صورت دعوت است ، به این معنی که هر کسی که می خواهد عضو شود باید توسط شخصی که قبلاً یک حساب کاربری دارد وارد شود اما با این حال فعلا کاربران آیفون می توانند برنامه را از سایت رسمی کلاب هاوس دانلود و نصب کنند و نام خود را در لیست انتظار قرار دهند ، اما هیچ تضمینی وجود ندارد که با این روش یک حساب کاربری دریافت کنید.

روش ثبت نام در این برنامه به این صورت است که بعد از نصب وارد برنامه می شوید سپس حساب کاربری خود را می سازید. البته در این مرحله نیاز به تایید شماره تلفن دارید. بعد از این مراحل باید ثبت نام شما توسط کسی که قبلا در کلاب هاوس عضو است تایید شود. بعد از اینکه توسط فردی دعوت شما تایید شد به راحتی می توانید از برنامه استفاده کنید. به عنوان عضو جدید 2 دعوتنامه به شما تعلق می گیرد و می توانید 2 تفر از دوستان خود را به برنامه دعوت کنید.

 

دانلود برنامه Clubhouse

 

با کلاب هاوس می توان متن و ویدیو به اشتراک گذاشت؟

رابط کاربری این برنامه خیلی ساده است. امکان ارسال عکس، متن و ویدیو وجود ندارد و فقط عکس پروفایل برای هر کاربر وجود دارد. تنها صدای شما در صورت تایید مدیر گروه فعال می شود و قادر به صحبت کردن با دیگران خواهید بود. 

 

کلاب هاوس چیست

 

آیا می توانم از Clubhouse در iPad استفاده کنم؟

بله حتما ، اما این برنامه هنوز برای iPadOS بهینه نشده است. بنابراین شما می توانید از این برنامه در یک پنجره کوچک استفاده کنید ، یا آن را در اندازه ای عجیب با دو برابر بزرگنمایی مشاهده کنید. در آینده نزدیک برای تمام نسخه های iOS این برنامه بهینه می شود.

 

چرا کلاب هاوس برای اندروید فعال نیست؟!

همانطور که اینستاگرام در مراحل اولیه فقط برای کاربران آیفون در دسترس بود برای این برنامه هم به همین شکل است. موسسان کلاب هاوس روی یک برنامه اندرویدی در حال کار هستند و به زودی این برنامه فراگیر می شود. اما توسعه دهندگان می خواهند به آرامی مقیاس خود را افزایش دهند. چون تعداد کاربران اندروید بیشتر از کاربران آیفون در سراسر جهان است، شروع کار با اندروید ممکن بود باعث اختلال و ترافیک سرورهای Clubhouse شود.

 

استفاده از کلاب هاوس چه مزیت هایی دارد؟

این برنامه امکان ارتباط و تعامل با متخصصان خارج از صنعت یا جایگاه خاص شما را فراهم می کند. ​در بهترین حالت ، کلاب هاوس یک روش جذاب ، آموزنده و سرگرم کننده برای یادگیری ، آموزش و برقراری ارتباط است. برخی از بزرگترین مزایای آن عبارتند از:

  • تعامل

این برنامه دارای اتاق گفتگوی صوتی است که می توانید به صورت آزادانه به آنها بپیوندید و میزبان آنها باشید. به عنوان یک شرکت کننده ، می توانید دست خود را برای پرسیدن سوال از یک مجری بلند کنید. به عنوان میزبان ، می توانید با سخنرانان و میزبانان میهمان صحبت کنید یا از مخاطبان بخواهید که روی صحنه بروند. اتاق های کوچک احساسی صمیمی دارند و شما این امکان را دارید که با افراد باهوشی که کارهای جالب انجام می دهند ارتباط برقرار کنید.

 

  • شبکه سازی

اتاق های گفتگو طیف گسترده ای از موضوعات مربوط به اهداف تجاری شما را پوشش می دهند و شما می توانید ارتباط مستقیمی با افرادی که علایق شما را دارند برقرار کنید. و اگر به دنبال کمک در یک زمینه خاص هستید ، مانند رسانه های اجتماعی ، امور مالی ، برنامه ریزی استراتژیک یا رشد ، می توانید به سرعت فردی را پیدا کنید که مهارت و دانش لازم را داشته باشد.

 

  • تجربه و تخصص

Clubhouse به شما امکان می دهد به متخصصان موضوعی دسترسی پیدا کنید که به طور معمول ممکن است از دسترس شما دور باشند. ممکن است خود را در اتاقی ببینید که افرادی مانند گرانت کاردون و ایلان ماسک بینش و تجربیات خود را به اشتراک می گذارند ، یا رهبران صنعت شما کلاسهای کارشناسی ارشد آموزش می دهند که مستقیماً به تجارت شما مربوط می شود. می توانید به افرادی که چیزهای خارق العاده ای بدست آورده اند گوش دهید و اگر خوش شانس باشید می توانید از آنها سوالات خاصی بپرسید.

 

  • عدم خستگی ناشی از خیره شدن به صفحه گوشی

یکی از ویژگی های مثبت Clubhouse برخلاف برنامه هایی مثل اینستاگرام، تلگرام، فیسبوک و ... عدم نیاز به خیره شدن به صفحه گوشی موبایل است. شما به راحتی با وارد شدن در یک اتاق و استفاده از یک هدفون می توانید زمانی که در حرکت هستید مثل دویدن یا رانندگی به صحبت های میزبان گوش دهید و از زمان خود بهترین استفاده را ببرید.

معایب برنامه کلابهاوس را در ادامه مطلب بخوانید. 

نقد و بررسی مانیتور ال جی LG 24MK430H-B

شاید کمتر کسی را بشناسید که با برند ال جی آشنایی نداشته باشد. کمپانی ال جی (LG) از نام‌های ریشه دار بازار ایران است؛ که سال‌هاست در بخش‌های مختلف خانه‌های ایرانی دیده می‌شود. در این میان مانیتورهای ال جی همواره نقش ویژه‌ای در معروفیت این برند داشته‌اند و کمتر کسی است که جدل میان طرفداران مانیتورهای سامسونگ و ال جی را ندیده باشد. امروز در فروشگاه اینترنتی هدف به سراغ یکی از خوش ساخت ترین مانیتورهای خانگی ال جی رفته‌ایم. اگر نگاهی کلی به مشخصات این مانیتور داشته باشیم، می‌توان نتیجه گرفت که مانیتور 24 اینچ 24MK430H-B ال جی، یک مانیتور خانگی با ابعادی بزرگ، رزولوشنی بالا و رنگ و بویی گیمینگ می‌باشد. اگر با خواندن این مقدمه مشتاق شده‌اید که اطلاعات بیشتری در رابطه با این مانیتور همه فن حریف به دست بیاورید؛ در ادامه با نقد و بررسی مانیتور LG 24MK430H-B در فروشگاه اینترنتی هدف، همراه ما باشید.

 

نقد و بررسی مانیتور LG 24MK430H-B : طراحی و مشخصه‌های ظاهری

 

نقد و بررسی مانیتور LG 24MK430H-B

 

در اولین نگاه متوجه ارتفاع بسیار زیاد این مانیتور خواهید شد. بد نیست بدانید که در صورتی که از پایه نگهدارنده (Stand) برای استفاده از مانیتور ال جی 24MK430H-B استفاده کنید؛ این مانیتور ارتفاعی نزدیک به 42 سانتی متر خواهد داشت. طول مانیتور برابر با 55.5 سانتی متر می‌باشد که دید کاملا وسیعی را در اختیار شما قرار می‌دهد و با توجه به عرض 33 سانتی متری آن، می‌توان گفت که با یک مانیتور سایز بزرگ روبه‌رو هستیم. در انتخاب این مانیتور باید حساسیت مناسبی به خرج دهید، شاید شما هم مثل ما از یک مانیتور بزرگ لذت ببرید؛ اما پیدا کردن جای مناسب برای همچین مانیتوری کار آسانی نخواهد بود. در 4 ضلع مانیتور، حاشیه‌ای به طول تقریبی 1.2 سانتی متر دیده می‌شود که آزاردهنده نخواهد بود و پس از گذشت چند دقیقه از کار کردن با مانیتور، دیگر حتی متوجه آن نخواهید شد. استند این مانیتور LG، از یک پایه نگهدارنده مستطیلی شکل بهره می‌برد که ارتفاعی نزدیک به 95 میلی متر دارد و قابلیت تغییر زاویه مناسبی را در اختیار شما قرار می‌دهد. برای اتصال نمایشگر ال ‌جی 24MK430H-B به دیوار، یک بست فلزی در جعبه محصول قرار گرفته که ابعادی معادل 75x75 میلی متر دارد و با استفاده از آن قادر خواهید تا مانیتور خود را به هر سطح صاف همچون دیوار و... متصل کنید. در حاشیه زیرین صفحه‌نمایش، لوگو LG و یک کلید چندکاره جوی استیک، برای اعمال تنظمات مانیتور دیده می‌شود. این کلید برای حفظ یک‌پارچگی و زیبایی بیشتر در قسمت زیرین قاب قرار گرفته‌ است و عملکرد بسیار روانی دارد. در طراحی مانیتور ال ‌جی 24MK430H-B به‌صورت کامل از رنگ مشکی استفاده شده است. این مانیتور قابلیت تنظیم زاویه نمایش از -5 تا +20 درجه را دارد و می‌توانید متناسب با نیاز خود آن را تغییر دهید. به زبان ساده‌تر می‌توان گفت که ال ‌جی کلیه امکانات لازم برای یک مانیتور خانگی زیبا را در این مانیتور 24 اینچی لحاظ کرده است.

 

نقد و بررسی مانیتور LG 24MK430H-B : پنل نمایشگر

 

نقد و بررسی مانیتور LG 24MK430H-B

 

مانیتور LG 24MK430H-B صفحه‌نمایشی 24 اینچی دارد. پنل این نمایشگر از نوع پنل‌های IPS بوده و به یک روکش مات (AntiGlare) مجهز شده‌ است. استفاده از این پوششِ ضد انعکاس موجب می‌شود که صفحه‌نمایش نوری را از خود بازتاب نکند؛ به همین دلیل می‌توانید از این مانیتور در محیط‌هایی با شرایط نوری نوری نامناسب، مانند میزهای پشت به پنجره و... که تحت تابش نور خورشید هستند به راحتی استفاده نمایید. روشنایی صفحه این مانیتور نیز، راضی کننده خواهد بود؛ چراکه میزان درخشندگی آن 250 کاندلا بر متر مربع (cd/m2) می‌باشد. همچنین نور پس‌زمینه هم به وسیله چراغ‌های LED تامین می‌شود.

کیفیت تصویر این مانیتور 24 اینچی ال ‌جی برابر با 1920x1080 پیکسل می‌باشد که کاملا برای کارهای روزمره و حتی گیمینگ مناسب خواهد بود. نسبت تصویر مانیتور 16 به 9 بوده و از 16.7 میلیون رنگ پشتیبانی می‌کند. به واسطه استفاده از پنل IPS، زمان پاسخ‌گویی (Response Time) این مانیتور تنها 5 میلی‌ثانیه است. از دیگر ویژگی‌های فنی این مانیتور می‌توان به نسبت کنتراست Mega اشاره کرد. در مجموع با یک مانیتور بالارده با ویژگی‌های جذابی روبه‌رو هستیم که می‌توانید از آن برای انجام کارهای روزانه، کاری و گیمینگ استفاده نمایید.

 

نقد و بررسی مانیتور LG 24MK430H-B : خروجی‌های صدا و تصویر

 

نقد و بررسی مانیتور LG 24MK430H-B

 

خروجی‌های تصویر یکی از مهم ترین اجزای یک نمایشگر است که در زمان خرید مانیتور باید توجه ویژه‌ای به آن داشته باشید. این مانیتور ال جی به دو خروجی تصویر مجهز شده است که عبارتند از : یک خروجی HDMI و یک خروجی D-Sub. خوشبختانه به دلیل وجود پورت HDMI در این مانیتور می‌توان گفت که می‌توان تصاویر خروجی از 99 درصد سیستم‌های رومیزی را بر روی این مانیتور ال ‌جی به نمایش درآورد. بد نیست اشاره کنیم که حتی خروجی تصویر VGA نیز تنها با استفاده از یک تبدیل کوچک قادر به اتصال به پورت HDMI می‌باشد.

متاسفانه این مانیتور نیز مشابه با اکثر مانیتورهای امروزی فاقد بلندگو داخلی می‌باشد؛ اما در عوض به دو پورت صدا (3.5mm Jack) مجهز شده است که یکی برای اتصال ورودی صدا و دیگری پورت خروجی صدا می‌باشد. البته این به این معنا نیست که شما نمی‌توانید از هدفون فعلی خود استفاده کنید؛ بلکه دلیل قرارگیری دو پورت صدا برای رفع نیاز افرادیست که از میکروفون‌های تخصصی استفاده می‌کنند و برای اتصال رکوردر خود به نمایشگر نیاز به یک پورت 3.5mm مجزا دارند. البته اگر همچنان احساس می‌کنید که نیاز به یک اسپیکر مجزا دارید، تنها کافیست نگاهی به لیست اسپیکرهای فروشگاه اینترنتی هدف داشته باشید.

 

نقد و بررسی مانیتور LG 24MK430H-B : امکانات کاربردی

 

نقد و بررسی مانیتور LG 24MK430H-B

 

قابلیت AMD FreeSync : عدم هماهنگی میان کارت گرافیک و مانیتور موجب می‌شود تا شما نتوانید خروجی مناسبی دریافت کنید و در زمان پخش فیلم‌هایی با کیفیت بالا و یا تجربه بازی‌های کامپیوتری نتوانید تجربه خوبی داشته باشید. تار شدن تصویر، بریدگی تصویر و یا نمایش پیکسلی تصاویرِ در حال اجرا، برخی از مشکلات ناشی از عدم هماهنگی میان کارت گرافیک و نمایشگر می‌باشد. اما با فعال کردن قابلیت AMD فری سینک، تمامی این مشکلات حل خواهند شد. با فعال شدن این قابلیت، مانیتور پخش تصاویر را به گونه‌ای به تاخیر می‌اندازد که تمامی ایرادات ذکر شده برطرف شوند. بد نیست بدانید که در صورتی که از سیستم رومیزی برای بازی کردن استفاده می‌کنید، این عملگر به صورت اتوماتیک فعال خواهد شد؛ اما اگر از طرفداران کنسول‌ها هستید و برای کنسول خود تصمیم به خرید مانیتور ال جی 24MK430H-B دارید، بهتر است که به صورت دستی و از طریق منوی تنظیمات این قابلیت را فعال نمایید.

قابلیت On Screen control : ال جی با ارائه نرم‌افزار OnScreen Control به‌شما این امکان را می‌دهد که به راحتی تنظیمات پیش‌فرض مانیتور را تغییر داده و همه المان‌های آن را شخصی‌سازی کنید. در این نرم‌افزار می‌توانید میزان روشنایی صفحه، کنتراست، نسبت تصویر و... را متناسب با نیاز خود تغییر دهید. علاوه بر قابلیت شخصی‌سازی کامل، حالت‌های ویژه مانیتور را هم می‌توانید از این قسمت فعال کنید. اولین حالت کاربردی که ال ‌جی بر روی آن مانور داده است، مربوط به حالت مطالعه (Reader Mode) می‌باشد. با فعال کردن این قابلیت، میزان نورهای آبی مزاحم صفحه‌نمایش به کمترین حالت خود می‌رسد و می‌توانید با خیال راحت، بر روی این مانیتور فایل‌ها و مقالات خود را مطالعه کنید. حالت دیگر مانیتور اختصاصا برای افرادی طراحی شده است که مشکلات بینایی در بخش تشخیص رنگ دارند. این حالت Color Weakness Mode نام دارد که با فعال کردن آن رنگ‌ها برای چشم این افراد تغییر می‌کند تا بهتر جزییات صفحه‌ را درک کنند. تمامی رنگ‌ها در این حالت قابل شخصی سازی بوده و کاربر می‌تواند رنگی راکه می‌بیند با رنگ واقعی اجسام مطابقت دهد تا بتواند به درک بهتری از رنگ‌ها دست یابد.

 

نقد و بررسی مانیتور LG 24MK430H-B

 

قابلیت Black Stabilizer : با فعال شدن این قابلیت، پیکسل‌های مشکی رنگ مانیتور، نور بیشتری منعکس می‌کنند که این موضوع موجب می‌شود تا اگر در حال تماشای فیلمی با زمینه تیره هستید و یا در حال بازی کردن یک گیم با محیطی با نور کم هستید؛ بتوانید دید بهتر و بیشتری به این نقاط داشته باشید.

قابلیت Split Screen : یکی از امکانات بسیار کاربردی و جالب مانیتورLG 24MK430H-B قابلیت Split Screen یا تقسیم صفحه نمایش نام دارد. به کمک این قابلیت می‌توانید صفحه‌نمایش را در حالت‌های بسیار متنوعی تقسیم کنید. حالت‌های 2 صفحه تا 4 صفحه با الگوهای مختلفی در قسمت تقسیم سازی نمایشگر قرار گرفته است که با فعال کردن آن‌ها می‌توانید نرم‌افزارهای مختلف را در کنار هم داشته باشید. علاوه بر موارد ذکر شده، حالت تصویر در تصویر (PIP) هم برای این مانیتور درنظر گرفته شده است که می‌توانید در کنار صفحه اصلی کار خود، یک کادر کوچک به شکل پاپ‌آپ در گوشه صفحه داشته باشید. برای مثال می‌توانید همزمان با اینکه در حال کار با یک نرم افزار هستید؛ ویدیوی آموزش آن نرم افزار را در گوشه صفحه داشته باشید.

 

سخن پایانی :

 

نقد و بررسی مانیتور LG 24MK430H-B

 

مانیتور 24 اینچی LG 24MK430H-B یکی از بهترین مانیتورها برای قرارگیری در محل کار یا اتاق هر کاربری می‌باشد. سایز بزرگ این نمایشگر در کنار بهره مندی از یک پنل IPS و ارائه رزولوشن Full HD، همگی از گزینه‌هایی هستند که باعث می‌شوند که لذت کار کردن با این مانیتور دوچندان شود. قیمت مانیتور ال جی 24MK1430H-B، در کنار ویژگی‌های کاربردی مناسبی همچون AMD FreeSync، اسپلایت اسکرین و حذف نور آبی می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای افرادی باشد که تصمیم به خرید مانیتور گیمینگ با قیمتی مقرون به صرفه دارند.

در پایان بد نیست اشاره کنیم که چنانچه با خواندن این مقاله همچنان سوالاتی در رابطه با خرید این مانیتور ال ‌جی دارید؛ می‌توانید سوال خود را از طریق بخش ارسال نظرات در پایین این صفحه با در میان بگذارید و یا با همکاران ما در بخش ارتباط با مشتریان تماس بگیرید. ما در تیم پشتیبانی فروشگاه اینترنتی هدف، همواره آماده پاسخگویی به شما کاربران عزیز هستیم.

 

نقاط قوت :

  • بهره مندی از پنل IPS
  • پشتیبانی از رزولوشن FHD
  • حاشیه کم نمایشگر
  • امکانات نرم افزاری کاربردی

 

نقاط ضعف :

  • خروجی‌های تصویر محدود
  • وزن بالای نمایشگر