نقد و بررسی گلکسی A51 سامسونگ | Galaxy A51

یکی از نسخه های جدید سری گوشی های Galaxy A سامسونگ که در دسامبر (December) سال 2019 شاهد رونمایی از آن بودیم Galaxy A51 نام دارد. این گوشی می‌تواند برای کسانی که طرفدار برند سامسونگ هستند و می‌خواهند با صرف هزینه نه چندان زیاد یک گوشی خوب و خوش قیمت بخرند، گزینه خرید خوبی است. در این مقاله می‌خواهیم به نقد و بررسی گلکسی A51 سامسونگ بپردازیم و ویژگی های مثبت و منفی آن را بهتر بشناسیم. با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

مقدمه

سری گوشی های گلکسی A همیشه از پرطرفدارترین گوشی های برند سامسونگ بودند، به ویژه که سال گذشته این شرکت کره‌ای تنوع سری محصولات A خود را افزایش داد و منجر به استقبال بیشتر کاربران از آن ها شد. در ماه سپتامبر سال 2019 سامسونگ از گوشی Galaxy A51 رونمایی کرد که در واقع نسخه جایگزین و جانشین همان گوشی گلکسی A50 است که سال گذشته روانه بازار شده بود. قیمت سامسونگ Galaxy A51 مثل دیگر گوشی های سری A این شرکت نسبتا مقرون به صرفه است و این امر می‌تواند این اسمارتفون را به گزینه خرید خوبی برای علاقمندان به گوشی های برند سامسونگ تبدیل کند.

اما این گوشی چه نقاط قوت و ضعفی دارد؟ در ادامه این مطلب می‌خواهیم به نقد و بررسی گلکسی A51 سامسونگ بپردازیم و مروری بر اصلی ترین ویژگی ها این اسمارتفون جدید داشته باشیم. سعی می‌کنیم به شکلی کاربردی تجربه یک هفته‌ای استفاده خود از این گوشی خوش دست و جذاب را با شما عزیزان به اشتراک بگذاریم تا شما هم قادر به شناسایی بهتر نقاط قوت و ضعف اسمارتفون مذکور باشید. اگر به فکر خرید Galaxy A51 هستید، توصیه داریم حتما تا انتهای این مطلب با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

 نقد و بررسی گلکسی A51 سامسونگ : طراحی، ظاهر و کیفیت ساخت

 گوشی A51 از نظر سبک ظاهر، سبک طراحی و کیفیت ساخت خیلی حرف متفاوت و جدیدی برای گفتن ندارد و تقریبا مشابه با همان نسخه سال قبل خود یعنی گوشی Galaxy A50 طراحی شده است. شما با در دست گرفتن این گوشی و نگاه کردن به بدنه آن به خوبی متوجه این امر خواهید شد. شاید اصلی ترین تفاوت های این اسمارتفون نسبت به نسخه سال قبل مربوط به سبک طراحی لنز دوربین اصلی و طرح خاصی شود که به صورت نسبتا نامحسوس روی قاب پشت گوشی وجود دارد و با کمی دقت متوجه آن خواهید شد. فریم اصلی گوشی از پلاستیک ساخته شده و جنس قاب پشت آن هم پلاستیکی است. بنابراین فریب براق و جذاب بودن قاب پشت گوشی را نخورید! در بررسی گلکسی A51 مشخص شد که قاب پشت گوشی در برابر خط و خش افتادن و تماس با اشیای نوک تیز بسیار حساس عمل می‌کند و بهتر است حتما از آن محافظت به عمل آید.

 

نقد و بررسی گلکسی A51 سامسونگ | Galaxy A51

 

برای محافظت از قاب پشت گوشی A51 می‌توانید از گلس محافظ قاب پشت یا کیف موبایل استفاده کنید. ابعاد بدنه گوشی 7.9 در 73.6 در 158.5 میلیمتر در نظر گرفته شده و وزن آن حدود 172 گرم است که وزن بسیار خوبی برای گوشی با این ابعاد و مجهز به نمایشگر 6.5 اینچی محسوب می‌شود. گوشی نام برده شده از اتصال همزمان دو سیم کارت پشتیبانی می‌کند و به جک 3.5 میلیمتری هندزفری هم مجهز است. پورت یو اس بی نوع سی (USB Type C) هم در این گوشی تعبیه شده و در بخش زیرین قاب آن قرار دارد. طبیعتا گوشی به عنوان یک اسمارتفون میان رده و مقرون به صرفه از استاندارد ضد آب هم پشتیبانی نمی‌کند، بنابراین در حین استفاده از آن مراقب باشید تا دستگاه با آب در تماس مستقیم قرار نگیرد.

سامسونگ گوشی A51 را به اسکنر انگشت داخل صفحه نمایش مجهز کرده است. قسمت زیرین صفحه نمایش این گوشی قابلیت اسکن اثر انگشت و تایید هویت کاربر را دارد. در بررسی گلکسی A51 مشخص شد که سرعت و دقت عملکرد اسکنر داخل صفحه نمایش گوشی خوب است و در شرایط مختلف می‌تواند با سرعت و دقت مطلوبی تایید هویت و آنلاک نمایشگر را امکانپذیر سازد. وقتی گوشی را در دست بگیرید، علیرغم اینکه با یک اسمارتفون خوش قیمت و مقرون به صرفه رو به رو هستید، حس خوبی به شما منتقل خواهد شد و دستگاه کاملا خوش دست به نظر می‌آید.

حاشیه های صفحه نمایش گوشی بسیار باریک هستند و در بخش فوقانی ال سی دی آن لنز دوربین سلفی دستگاه تعبیه شده است. این لنز در داخل صفحه نمایش گوشی قرار دارد. طبق آمار چیزی در حدود 87.4 درصد از کل مساحت پنل جلوی گوشی A51 توسط صفحه نمایش آن احاطه می‌شود. لازم به ذکر است که سامسونگ برای محافظت از صفحه نمایش گوشی یک لایه شیشه گوریلاگلس 3 را هم روی پنل جلوی دستگاه بکار برده است، اما با این حال ما نصب گلس محافظ ال سی دی را در این گوشی الزامی می‌دانیم و توصیه داریم که حتما روی صفحه نمایش گوشی یک لایه گلس محافظ نصب کنید. هیچ ویژگی خاص دیگری در گوشی A51 قابل مشاهده نیست و همانطور که مشخص است، گوشی از نظر سبک طراحی، ظاهر و کیفیت ساخت وضعیت معمولی دارد.

 

نقد و بررسی گلکسی A51 سامسونگ | Galaxy A51

 

به عقیده ما اگر سامسونگ در سبک طراحی گوشی کمی تغییر ایجاد می‌کرد وضعیت بهتری برقرار می‌شد و افراد بیشتری برای خرید Galaxy A51 اقدام می‌کردند، اما ظاهرا این روزها ایجاد تغییرات عمده در طراحی و ظاهر اسمارتفون ها چندان از سمت شرکت های سازنده موبایل مورد توجه قرار نمی‌گیرد و اغلب گوشی ها با ظاهر و سبک طراحی یکسانی روانه بازار می‌شوند که شامل قاب پشت براق، صفحه نمایش بزرگ بدون حاشیه، اسکنر انگشت داخل صفحه نمایش و غیره می‌شود. گوشی سامسونگ A51 هم از این قاعده مستثنا نیست و ویژگی خاص و متفاوتی در طراحی آن دیده نمی‌شود اما با این وجود از این بخش نقد و بررسی ما سربلند خارج می‌شود و به عقیده ما با توجه به قیمتی که دارد از کیفیت ساخت و ظاهر مطلوبی برخوردار است.

 

 نقد و بررسی گلکسی A51 سامسونگ : صفحه نمایش

 گوشی سامسونگ A51 از یک صفحه نمایش بزرگ 6.5 اینچی با حاشیه های بسیار باریک بهره می‌برد که پنل آن از نوع سوپر آمولد (Super AMOLED) است. صفحه نمایش 6.5 اینچی این گوشی تقریبا 87.4 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه را احاطه کرده و بدین ترتیب ظاهری جذاب و شیک را برای آن به ارمغان می‌آورد. همانطور که در عکس های ضمیمه شده مشاهده می‌کنید لنز دوربین سلفی این گوشی هم در قسمت فوقانی ال سی دی دستگاه و داخل آن تعبیه شده است. رزولوشن صفحه نمایش 6.5 اینچی گوشی 2400 در 1800 پیکسل خواهد بود و بدین ترتیب تراکم آن به چیزی در حدود 405 پیکسل در هر اینچ می‌رسد که تراکم پیکسلی بسیار خوبی برای یک نمایشگر 6.5 اینچی محسوب می‌شود.

سامسونگ روی صفحه نمایش گوشی A51 را با یک لایه شیشه گوریلاگلس 3 پوشانده است. در بررسی گلکسی A51 مشخص شد که این شیشه مقاومت نسبتا خوبی در برابر تماس با اشیای نوک تیز دارد اما بهتر است برای اطمینان هم که شده حتما یک لایه گلس محافظ ال سی دی روی پنل صفحه نمایش دستگاه نصب گردد. از دیگر ویژگی های صفحه نمایش گوشی باید به پشتیبانی آن از قابلیت "نمایشگر همیشه روشن" یا "Always On Display" اشاره کنیم که منجر می‌گردد اطلاعاتی مثل تاریخ، زمان و نوتیفیکیشن اپلیکیشن ها دائما روی صفحه خاموش گوشی هم نشان داده شوند. این قابلیت واقعا کاربردی است و بنا به ادعای سامسونگ خیلی هم روی مصرف باتری تاثیر چندانی نمی‌گذارد. از دیگر ویژگی های صفحه نمایش گوشی باید به پشتیبانی آن از قابلیت اسکن انگشت اشاره کرد که در بخش قبل هم در مورد آن صحبت کردیم. قسمت زیرین صفحه نمایش گوشی از قابلیت اسکن انگشت کاربر پشتیبانی می‌کند و کیفیت عملکرد خوبی هم دارد.

 

نقد و بررسی گلکسی A51 سامسونگ | Galaxy A51

 

اما موضوع اصلی که باید در این بخش نقد و بررسی گلکسی A51 به آن بپردازیم مربوط به کیفیت صفحه نمایش گوشی می‌شود. سامسونگ همیشه نشان داده که در این زمینه عملکرد عالی دارد و گوشی هایش از بهترین های بازار هستند. در رابطه با Galaxy A51 هم شرایط کاملا مشابه صادق است و صفحه نمایش این اسمارتفون واقعا کیفیت خوبی را ارائه می‌کند. تصاویر روی صفحه 6.5 اینچی این گوشی جذاب، شاداب، شارپ و دقیق به نظر می‌آیند و جزئیات مطلوبی دارد. این مسئله سبب می‌شود که انجام کارهایی مثل وبگردی، پرسه زدن در یوتیوب، تماشای فیلم و سریال و سایر اقدامات این چنینی با گوشی A51 و صفحه نمایش بزرگ، بدون حاشیه و با کیفیت آن لذت‌بخش‌تر شود.

مسئله بعدی که در بررسی گلکسی A51 مشخص شد مربوط به توان خوب صفحه نمایش گوشی در تولید روشنایی می‌شود. این امر سبب خواهد شد که حتی در شرایطی که نور محیط بسیار شدید است و مستقیما به صفحه گوشی می‌تابد هم بتوان بدون مشکل محتوای روی آن را مشاهده کرد. شما در محیط های این چنینی و باز که تحت تابش نور قرار دارند می‌تواند برایتنس (Brightness) پنل نمایشگر گوشی A51 را روی 90 درصد تنظیم کنید و بدون مشکل محتوای روی آن را مشاهده نمایید.بنابراین در مجموع بهره‌مندی از یک صفحه نمایش بزرگ و با کیفیت یکی از اصلی ترین ویژگی های گوشی سامسونگ Galaxy A51 محسوب می‌شود.

 

 نقد و بررسی گلکسی A51 سامسونگ : سیستم عامل و بستر نرم افزاری

 با توجه به اینکه گوشی A51 در ماه دسامبر سال 2019 رونمایی شده، جای تعجبی نیست که جدیدترین نسخه سیستم عامل اندروید یعنی Android 10 در حالت پیش فرض روی آن نصب باشد و این مسئله می‌تواند یکی دیگر از نقاط قوت دستگاه به شمار آید. رابط کاربری One UI 2.1 سامسونگ هم طبیعتا در کنار این سیستم عامل نصب و راه اندازی می‌شود. انتظار داریم سامسونگ تا 2 سال آینده از گوشی A51 پشتیبانی نرم افزاری به عمل آورد و آپدیت های اصلی اندروید و آپدیت های فرعی رابط کاربری خود را برای آن منتشر کند. اما بستر نرم افزاری گوشی چقدر بهینه، روان و کاربرپسند است؟ رابط کاربری One UI 2.1 سامسونگ در مقایسه با خیلی از رابط های اندرویدی دیگر به مراتب وضعیت بهتری دارد و حداقل ما با آن ارتباط بهتری برقرار می‌کنیم.

رابط کاربر One UI 2.1 را نمی‌توان مطلقا یک رابط کاملا بهینه شده و درجه یک محسوب کرد اما در مقایسه با دیگر رابط های اندرویدی و به ویژه رابط کاربری شرکت هایی مثل هوآوی یا شیائومی می‌تواند بهینه تر محسوب شود. قابلیت های شخصی سازی و کاربردی مطلوبی هم در این رابط ارائه شده‌اند که امکان استفاده بهتر از دستگاه را فراهم می‌آورند. فعالسازی حالت فول اسکرین در گوشی A51 و تعامل با دستگاه از طریق دستورات اشاره‌ای می‌تواند تجربه فوق‌العاده‌ای را برایتان به ارمغان آورد چون در این حالت تقریبا از کل فضای صفحه نمایش گوشی استفاده خواهد شد.

 

نقد و بررسی گلکسی A51 سامسونگ | Galaxy A51

 

در بررسی گلکسی A51 مشخص شد که سامسونگ تغییراتی در دستورات اشاره‌ای حالت فول اسکرین گوشی ایجاد کرده است که مهمترین آن ها مربوط به نحوه بازگشت به عقب می‌شود. در اغلب گوشی ها ارائه این دستور اشاره‌ای با کشیدن انگشت از لبه سمت راست یا چپ صفحه نمایش به سمت وسط ممکن می‌شود اما در گوشی A51 و رابط One UI 2.1 برای انجام این کار باید انگشت خود را در لبه زیرین صفحه نمایش قرار داده و به سمت پایین بکشید. از آنجایی که قصد نداریم خیلی وارد جزئیات رابط کاربری گوشی شویم، از اشاره به موارد جزئی‌تر صرف نظر خواهیم کرد و صرفا در رابطه با میزان روان بودن بستر نرم افزاری گوشی صحبت می‌کنیم.

در گوشی Galaxy A51 ما به راحتی برنامه هایی مثل واتساپ، تلگرام، اینستاگرام و غیره را روی گوشی نصب و اجرا کردیم. انجام کارهایی مثل وبگردی، ارسال و دریافت پیامک، تماشای کلیپ های یوتیوب، برقراری تماس و غیره هم در گوشی به راحتی قابل انجام بود. بنابراین در مجموع بستر نرم افزاری گوشی عملکرد خوبی دارد و روان و نسبتا بهینه است. اگر برای انجام کارهای روزمره و عادی از آن استفاده کنید، تقریبا با هیچ لگ و تاخیری رو به رو نخواهید شد. به عقیده ما سامسونگ گلکسی A51 از نظر بستر نرم افزاری و سیستم عامل می‌تواند گزینه خرید خوبی باشد و حداقل نیازهای یک کاربر عادی را بدون مشکل برطرف سازد.

 

نقد و بررسی گلکسی A51 سامسونگ : پردازنده، رم و حافظه داخلی

اما پتانسیل پردازشی گوشی A51 چطور است و آیا می‌توان در این گوشی بازی های اندرویدی HD و سنگین را اجرا کرد؟ قبل از اینکه در مورد این مسئله صحبت کنیم یک بار دیگر یادآوری می‌کنیم که گوشی مورد نظر یک اسمارتفون میان رده و خوش قیمت است و نباید انتظاری در حد یک گوشی پرچمدار را از آن داشته باشید. سامسونگ در قلب گوشی A51 از تراشه اگزینوس 9611 استفاده کرده که طی فرآیند 10 نانومتری تولید می‌شود. این تراشه از یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای بهره‌مند است که چهار هسته آن از نوع Cortex-A53 با فرکانس 1.7 گیگاهرتزی هستند و چهار هسته دیگر آن از نوع Cortex-A73 با فرکانس 2.3 گیگاهرتزی خواهند بود. پردازنده گرافیکی Mali-G72 MP3 هم در این تراشه بکار گرفته شده است. گوشی از نظر رم شامل سه نسخه با ظرفیت های 4، 6 و 8 گیگابایتی می‌شود و از نظر حافظه داخلی در نسخه های 64 و 128 گیگابایتی در بازار موجود است. لازم به ذکر است که امکان اتصال حافظه جانبی هم به گوشی A51 وجود دارد.

 

نقد و بررسی گلکسی A51 سامسونگ | Galaxy A51

 

ما در بررسی گلکسی A51 برای درک قدرت عملکرد گوشی بازی پابجی موبایل (PUBG Mobile) را برای مدت زمان 15 دقیقه روی آن اجرا کردیم و سپس مابین اپلیکیشن های اخیر که تعداد آن ها روی 10 عدد اپلیکیشن فعال تنظیم شده بود، جهش هایی داشتیم تا کیفیت عملکرد رم دستگاه مشخص شود. ضمنا لازم به ذکر است که ما در این بررسی از نسخه پایه گوشی با رم 4 و حافظه داخلی 64 گیگابایتی استفاده کردیم. نتیجه بررسی نشان داد که بازی پابجی موبایل بدون مشکل در گوشی A51 قابل اجراست اما بعد از 10 دقیقه اجرای این گیم بدنه گوشی به دلیل افزایش فرکانس کاری هسته های پردازشگر آن تقریبا با شدت زیادی داغ می‌شود. بنابراین بهتر است از اجرای طولانی مدت بازی های سنگین در گوشی Galaxy A51 خودداری کنید.

جهش مابین اپلیکیشن های اخیر پس زمینه هم بعد از 15 دقیقه اجرای بازی پابجی با کیفیت خوبی انجام شد اما عاری از لگ و تاخیر نبود. با این حال گوشی انتظارات ما را بر آورده کرد و نشان داد به عنوان یک اسمارتفون میان رده و خوش قیمت از قدرت پردازشی مطلوبی برخوردار است. شما برای انجام کارهای روزمره و استفاده از اپلیکیشن هایی مثل تلگرام، اینستاگرام، واتساپ، فیسبوک و غیره در گوشی A51 با هیچ مشکلی رو به رو نخواهید شد و حتی اجرای بازی های سنگین HD هم در گوشی بدون مشکل قابل انجام خواهد بود اما توصیه ما این است که تا حد ممکن از اجرای طولانی مدت گیم های سنگین در آن خودداری کنید چون انجام این کار می‌تواند منجر به داغ شدن بدنه موبایل، خالی شدن سریع تر شارژ باتری و همچنین بروز لگ و تاخیرهای جزئی در عملکرد دستگاه شود. با وجود این تفاسیر باید در این بخش بررسی گلکسی A51 نمره خوبی به آن داده شود و کیفیت عملکرد آن را مطلوب محسوب کرد.

 

 نقد و بررسی گلکسی A51 سامسونگ : دوربین اصلی و سلفی 

یکی از اصلی ترین ویژگی های مهم گوشی A51 مربوط به دوربین آن می‌شود که در اولین نگاه توجه هر کاربری را جلب می‌کند. مجموعه دوربین اصلی این گوشی که در گوشه قاب پشت آن تعبیه شده از چهار لنز تشکیل می‌شود. این چهار لنز به ترتیب 48 مگاپیکسلی واید (Wide)، 12 مگاپیکسلی اولتراواید (Ultrawide)، 5 مگاپیکسلی ماکرو (Macro) و 5 مگاپیکسلی عمقی (Depth) هستند. قابلیت هایی همچون فوکوس خودکار مرحله‌ای (PDAF)، عکسبرداری با زاویه گسترش یافته، عکسبرداری ماکرو، عکسبرداری پرتره، قابلیت HDR، عکسبرداری پانوراما و ضبط ویدیو های 4K با نرخ 30 فریم در ثانیه هم توسط دوربین اصلی گوشی مورد پشتیبانی قرار می‌گیرند.

در بررسی گلکسی A51 مشخص شد که دوربین اصلی گوشی مورد نظر در محیط های با نور خوب واقعا کیفیت مطلوبی دارد و می‌تواند عکس های شارپ، با جزئیات و با کیفیتی را ضبط کند. عموما عکس های ضبط شده در این حالت کاملا نچرال (Natural) یا طبیعی به نظر می‌رسند و تفکیک پذیری رنگ ها هم به خوبی در آن ها انجام می‌شود. عکسبرداری در حالت پرتره هم در اینگونه مواقع با دقت بسیار خوبی قابل انجام خواهد بود و تفکیک سوژه اصلی از فضای پس زمینه در این حالت عکسبرداری دوربین گوشی A51 وضعیت مطلوبی دارد.اما در محیط های با نور کم افت کیفیت نسبی در عملکرد دوربین اصلی گوشی نمایان خواهد شد.

 

نقد و بررسی گلکسی A51 سامسونگ | Galaxy A51

 

البته مقدار افت کیفیت عملکرد دوربین اصلی گوشی در اینگونه محیط ها آنقدری زیاد نیست که آزاردهنده باشد و به عقیده ما همچنان گوشی A51 در اینگونه محیط ها هم می‌تواند در مقایسه با خیلی از گوشی های هم رده خودش عکس های بهتری ضبط کند. اما نباید انتظار داشته باشید که در این شرایط کیفیت عملکرد دوربین اصلی گوشی مشابه حالت قبل باشد و بتوانید عکس های بی‌نقصی با آن ضبط کنید. در سمت مقابل یک لنز دوربین 32 مگاپیکسلی نوع واید که از قابلیت HDR، عکسبرداری پرتره و ضبط ویدیو های فول اچ دی پشتیبانی می‌کند به عنوان دوربین سلفی گوشی سامسونگ Galaxy A51 در نظر گرفته شده است. در بررسی گلکسی A51 مشخص شد که دوربین سلفی آن واقعا با کیفیت است و به ویژه در محیط هایی که نور مطلوبی داشته باشند می‌تواند تصاویر سلفی خیلی زیبایی ضبط کند. دوربین سلفی گوشی از ضبط عکس های پرتره سلفی هم پشتیبانی می‌کند و کیفیت بسیار خوبی را هم در این راستا ارائه کرده است.

اما طبیعتا در محیط هایی که نور مناسبی در آن وجود نداشته باشد و به ویژه محیط های بسته و داخلی کم نور، کیفیت عملکرد دوربین سلفی گوشی افت خواهد کرد و دیگر بازده قبل را ندارد. با این حال همچنان امکان ضبط عکس های خوب و قابل قبولی با آن وجود دارد. بنابراین از این بخش بررسی گلکسی A51 می‌توان اینطور نتیجه‌گیری کرد که گوشی از دوربین اصلی و سلفی با کیفیتی بهره می‌برد. اگرچه کیفیت عملکرد دوربین های گوشی در محیط های کم نور تا حدی افت می‌کند اما این مسئله طبیعی است و در تمام دوربین های شاهد وقوع آن هستیم. به عقیده ما بهره‌مندی از دوربین خوب یکی از اصلی ترین ویژگی های مثبت گوشی A51 محسوب می‌شود.

 

نقد و بررسی گلکسی A51 سامسونگ : باتری و شارژدهی

با توجه به اینکه گوشی A51 از یک صفحه نمایش 6.5 اینچی با کیفیت و بدون حاشیه بهره می‌برد، انتظار داشتیم که یک باتری قدرتمندتر و حداقل با ظرفیت بالاتر از حد نرمال در آن بکار گرفته شود اما سامسونگ یک باتری لیتیوم پلیمری 4000 میلی آمپر ساعتی را برای گوشی انتخاب کرده است! با توجه به مشخصات فنی دستگاه پیش‌بینی می‌کنیم که قدرت شارژدهی باتری گوشی چندان چنگی به دل نزند! در بررسی گلکسی A51 هم تقریبا شاهد همین امر بودیم و مشخص شد که با یک مرتبه شارژ باتری این اسمارتفون تقریبا می‌توان یک روز از گوشی با سطح استفاده نرمال کار کرد! اگر مقدار استفاده شما از دستگاه بیشتر از حد نرمال باشد، بدون تردید قبل از یک روز نیاز به شارژ کردن گوشی پیدا می‌کنید.

 

نقد و بررسی گلکسی A51 سامسونگ | Galaxy A51

 

پس قدرت شارژدهی باتری گوشی A51 کاملا معمولی است و می‌توانست بهتر از این باشد. در سمت مقابل سرعت شارژ مجدد باتری گوشی وضعیت نسبتا خوبی دارد. شارژر فابریک گوشی A51 یک شارژر 15 واتی است و امکان فول شارژ باتری دستگاه را در کمتر از 80 دقیقه فراهم می‌کند. در مجموع به عقیده ما گوشی Galaxy A51 سامسونگ می‌توانست از باتری با ظرفیت بیشتر بهره‌مند شود و یک شارژر قدرتمندتر هم داشته باشد، اما تصور داریم سامسونگ برای کاهش و کنترل هزینه تولید دستگاه سعی داشته که تغییرات و ارتقاء زیادی در آن به وجود نیاورد. پیش‌بینی می‌کنیم قدرت شارژدهی باتری گوشی A51 بعد از چند ماه استفاده افت قابل ملاحظه‌ای داشته باشد و گوشی تقریبا هر روز چند مرتبه نیازمند اتصال شارژر شود.

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به نقد و بررسی گلکسی A51 سامسونگ (Samsung Galaxy A51) پرداختیم. این گوشی برای آن دسته افرای که علاقمند گوشی های برند سامسونگ هستند و می‌خواهند با صرف هزینه‌ای نه چندان گزاف یک گوشی اندرویدی خوب و با کیفیت خریداری کنند گزینه خرید مناسبی است. برخی از اصلی ترین ویژگی های مثبت و منفی این اسمارتفون در قسمت زیر طی دو دسته‌بندی مجزا مشخص شده است.

 

نقاط قوت:

  • خوش دست بودن
  • صفحه نمایش بزرگ و با کیفیت
  • بهره‌مندی از اندروید 10 و بستر نرم افزاری خوب
  • قدرت پردازشی خوب
  • دوربین مناسب
  • قیمت نسبتا مناسب

 

نقاط ضعف:

  • فریم و قاب پشت پلاستیکی
  • شارژدهی نه چندان قوی باتری

آموزش برنامه تیک تاک از صفر تا صد | TikTok

برنامه تیک تاک یا همان TikTok توانسته به یکی از محبوب ترین اپلیکیشن های حوزه شبکه اجتماعی تبدیل شود و حتی رقیبی جدی برای اینستاگرام به شمار آید. به عقیده خیلی از افراد این برنامه در آینده می‌تواند به جایگزینی برای اینستاگرام تبدیل شود. اما چطور از این برنامه استفاده کنیم و قابلیت های آن را بهتر بشناسیم؟ ما در این مطلب اختصاصی می‌خواهیم به آموزش برنامه تیک تاک بپردازیم و صفر تا صد آن را برایتان شرح دهیم. با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

آموزش برنامه تیک تاک : مقدمه

تیک تاک یک اپلیکیشن در حوزه شبکه های اجتماعی است که با استفاده از آن می‌توانید کلیپ های ویدیویی را با دیگران به اشتراک قرار دهید. همچنین تیک تاک قابلیت های جالبی مثل ایجاد چالش (Challenge) و دوئت (Duet) و خیلی ویژگی های دیگر را فراهم می‌کند که بر جذابیت های برنامه افزوده‌اند و کاربران را بیشتر برای استفاده از این اپلیکیشن ترغیب کرده‌اند. برخلاف تصور اغلب افراد استفاده از برنامه TikTok کار سختی نیست و این برنامه تا حد زیادی شبیه به اینستاگرام طراحی شده است. برخی افراد عقیده دارند که تیک تاک در آینده نزدیک جایگزین اینستاگرام می‌شود و برخی دیگر آن را مکملی برای اینستا می‌دانند! اما سوال اصلی این است که چطور از برنامه TikTok استفاده کنیم؟

در این مقاله اختصاصی قصد دارید به آموزش برنامه تیک تاک بپردازیم و صفر تا صد استفاده از این برنامه و نحوه کار کردن با آن را برایتان شرح دهیم. همچنین توصیه داریم برای آشنایی با ترفند های جالب این اپلیکیشن حتما به مطالعه مقاله "آموزش ترفند های برنامه تیک تاک (Tik Tok)" هم بپردازید، چون ترفندهای معرفی شده در آن مقاله هم بدون تردید می‌توانند برای شما جذاب و جالب به شمار آیند. در این مقاله سعی می‌کنیم تمام مراحل استفاده از برنامه Tik Tok و نحوه کار کردن با آن را برایتان شرح دهیم تا هیچ جای سوالی در ذهنتان باقی نماند. با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

دانلود برنامه TikTok

طبیعتا قبل از هر کاری باید برنامه یا همان اپلیکیشن TikTok را دانلود بر روی گوشی خود نصب کنید. این برنامه هم برای گوشی های اندرویدی و هم برای آیفون های اپل یا بهتر بگوییم سیستم عامل iOS منتشر شده و دارای نسخه اختصاصی خودش است. بنابراین شما می‌توانید به سادگی با مراجعه به اپ استور (App Store) و جستجوی نام برنامه، نسخه آی او اسی آن را دانلود و روی گوشی نصب کنید یا با مراجعه به گوگل پلی استور (Google Play Store) گوشی اندرویدی خود نسخه مناسب اندروید آن را دانلود و بر روی گوشی خود نصب نمایید. ضمن اینکه در گوشی های اندرویدی با فعالسازی گزینه Unknown Sources قادر خواهید بود که فایل نصبی یا همان apk برنامه مورد نظرتان را دانلود کرده و روی گوشی نصب کنید. پس در اولین قدم آموزش برنامه تیک تاک باید این اپلیکیشن روی گوشی شما نصب شود.

 

ثبت نام و ساخت اکانت تیک تاک

بعد از اینکه برنامه تیک تاک را روی گوشی خودتان نصب کردید باید در آن یک اکانت بسازید. روش های مختلفی برای ساخت اکانت در TikTok ارائه شده‌اند و شما می‌توانید با توجه به شرایط خویش هر کدام از این روش ها که برایتان مناسب تر است را انتخاب کنید. ساده ترین روش برای انجام این کار مربوط به استفاده از شماره موبایل یا ایمیل می‌شود، یعنی درست مشابه با حالتی که در اینستاگرام شاهد آن هستیم. جالب است بدانید که شما حتی با اکانت اینستاگرام خود هم می‌توانید در تیک تاک ثبت نام (Sign Up) کنید. برای ساخت اکانت با شماره موبایل یا ایمیل، گزینه Use Phone or Email را انتخاب کنید.

 

آموزش برنامه تیک تاک از صفر تا صد | TikTok

 

در صفحه جدیدی که باز می‌شود تاریخ تولید خودتان و شماره موبایل خود یا آدرس ایمیلی که به آن دسترسی دارید را وارد کنید و سپس گزینه Send Code را بزنید. ظرف چند ثانیه یک کد به آدرس ایمیل شما یا شماره موبایلی که وارد کرده بودید ارسال می‌شود. کد دریافتی را داخل فیلد وارد کنید و به همین سادگی ساخت اکانت Tik Tok انجام می‌شود و شما اولین مرحله آموزش برنامه تیک تاک را با موفقیت پشت سر می‌گذارید. ثبت نام در تیک تاک با استفاده از اکانت اینستاگرام هم بسیار ساده است. در این شرایط کافیست از لیست گزینه هایی که در تصویر فوق نشان داده شده و در زمان ثبت نام نمایان می‌شوند گزینه Continue with Instagram را انتخاب کنید و با وارد کردن مشخصات اکانت اینستای خود لاگین را تکمیل نمایید تا اکانت TikTok شما بدین ترتیب ساخته شود.

 

تنظیمات بخش پروفایل (Profile)

منوی های اصلی برنامه Tik Tok خیلی شبیه به اینستاگرام هستند و به همین دلیل کار کردن با این اپلیکیشن برای کسانی که تجربه استفاده از اینستاگرام را داشته باشد به مراتب ساده خواهد بود. در تیک تاک یک قسمت اختصاصی تحت عنوان پروفایل (Profile) ارائه شده که کاربر با مراجعه به آن بخش می‌تواند پروفایل خود را شخصی سازی کند. برای مراجعه به این بخش کافیست از منوی زیرین صفحه، گزینه با نماد "آدمک" را انتخاب کنید. وقتی وارد این قسمت شدید اطلاعاتی در مورد پروفایل و اکانت شما نمایش داده می‌شود که دیگران هم با مراجعه به اکانت شما قادر به مشاهده این اطلاعات خواهند بود.

شما می‌توانید با لمس گزینه Edit Profile وارد قسمت ویرایش پروفایل خویش شوید. در این بخش گزینه های متعددی قابل انتخاب خواهند بود. به عنوان مثال شما می‌توانید عکس پروفایل خودتان را تغییر دهید یا حتی یک ویدیوی کوتاه را روی آن بگذارید. امکان انتخاب یوزرنیم و تایپ کردن بیو (Bio) هم در این بخش وجود دارد. همچنین برنامه تیک تاک این امکان را به شما می‌دهد که اکانت های دیگر شبکه های اجتماعی خود از قبیل اینستاگرام، یوتیوب و غیره را هم در این بخش به اکانت تیک تاک خود لینک کرده و دیگران را قادر به دسترسی سریعتر به این اکانت ها کنید. بنابراین در این مرحله آموزش برنامه تیک تاک توصیه داریم پروفایل خود را شخصی سازی نمایید تا تکمیل شود.

 

قسمت هوم (Home) و ویدیو های دوستان شما

 

آموزش برنامه تیک تاک از صفر تا صد | TikTok

 

یکی از تب هایی که در برنامه TikTok ارائه شده تب هوم است که با نماد یک "خانه" در گوشه سمت چپ و زیرین صفحه موبایلتان دیده می‌شود. در این بخش درست مثل قسمت مشابه در اینستاگرام یا توییتر جدیدترین پست های فالووینگ هایتان نمایش داده می‌شود. یعنی شما در این قسمت می‌توانید آخرین پست های دوستانتان را مشاهده کنید، البته با این تفاوت که تمام پست ها به صورت ویدیویی هستند. اگر فالووینگ نداشته باشید، تیک تاک به طور خودکار از بین ویدیو های پرمخاطب و پربازدید مواردی را به صورت اتفاقی در این قسمت برایتان به نمایش در می‌آورد. به تدریج که در TikTok فعالیت کنید و تعداد دوستانتان زیاد شوند، این ویدیو های پیشنهادی جای خود را به ویدیو های دوستان شما می‌دهند. در نظر داشته باشید ویدیو هایی که شما پست می‌کنید هم در این قسمت از اکانت دیگر دوستان شما به تصویر کشیده خواهند شد.

 

لایک و کامنت گذاشتن و اشتراک گذاری ویدیو با دیگران

یکی دیگر از قابلیت هایی که باید در آموزش برنامه تیک تاک به آن اشاره شود مربوط به امکان لایک کردن و کامنت گذاشتن می‌شود. شما می‌توانید بعد از مشاهده هر ویدیو در TikTok آن را لایک کرده یا نظرتان را زیر آن به ثبت برسانید، یعنی دقیق حالتی مشابه با اپلیکیشن اینستاگرام! برای لایک کردن هر پست کافیست که آیکون با نماد قلب را در آن لمس کنید. برای کامنت گذاشتن هم می‌توانید آیکونی که با نماد "ابر" در گوشه سمت راست صفحه و زیر آیکون "قلب" ارائه شده را انتخاب کرده و نظرتان را تایپ و ارسال کنید.

 

آموزش برنامه تیک تاک از صفر تا صد | TikTok

 

همچنین شما می‌توانید هر پستی که به نظرتان جالب بود را مستقیما برای دیگران به اشتراک قرار دهید تا آن ها هم از دیدن پست مورد نظر لذت ببرند. برای انجام این کار کافیست وقتی در صفحه ویدیوی مورد نظر هستید، آیکون با نماد "فلش" را از منوی سمت راست صفحه انتخاب کنید. در این شرایط آپشن های اشتراک گذاری مختلف نمایان می‌شوند. آپشن مورد نظرتان را انتخاب کنید و اشتراک گذاری ویدیو را انجام دهید. همچنین اگر احساس کردید ویدیوی اشتراک گذاری شده خیلی جالب است، می‌توانید با سوایپ کردن به سمت راست وارد پروفایل فرد ارسال کننده آن ویدیو شوید و سایر پست هایش را مشاهده نمایید.

 

بخش جستجو

یکی دیگر از گزینه هایی که در منوی زیرین برنامه TikTok ارائه شده با نماد "ذره‌بین" در این قسمت مشخص است و به آن بخش جستجو گفته می‌شود. شما با استفاده از این قسمت، درست مثل برنامه اینستاگرام" می‌توانید کاربران، پست ها، هشتگ ها و غیره مختلف را جستجو نمایید. بدین منظور کافیست موضوع جستجو را از منوی فوقانی صفحه انتخاب کنید و سپس عبارت مورد نظرتان را تایپ نمایید. برای مثال اگر به دنبال پروفایل کاربر خاصی هستید، گزینه People را از بخش فوقانی صفحه انتخاب کنید و سپس یوزرنیم پروفایل Tik Tok کاربر مورد نظرتان را تایپ نمایید تا پیدا شود

 

آموزش برنامه تیک تاک از صفر تا صد | TikTok

 

اگر صرفا وارد این قسمت شوید و اصلا هیچ عبارتی را تایپ نکنید، با لیستی از ویدیو ها و پست های پرمخاطب و ترند تیک تاک مواجه می‌شوید و حالتی شبیه به بخش اکسپلور (Explore) اینستاگرام پیش رویتان قرار می‌گیرد. این بخش از اپلیکیشن TikTok یکی از جالب ترین بخش های این برنامه است که اغلب کاربران برای پر کردن اوقات بیکاری خود در آن پرسه می‌زنند و ویدیو های ترند روز دیگر کاربران را مشاهده می‌کنند.

 

دنبال کردن دیگر کاربران

طبیعتا در برنامه تیک تاک هم قابلیت دنبال کردن دیگر کاربران ارائه شده است. یعنی شما می‌توانید دیگر کاربران را دنبال کرده و پست هایشان را هرچه سریعتر مشاهده نمایید. برای دنبال کردن یا اصطلاحا فالو کردن دیگران که از مهمترین بخش های آموزش برنامه تیک تاک عموما می‌توان از سه روش اصلی استفاده کرد. روش اول مربوط به فالو کردن سریع از طریق صفحه پست کاربر می‌شود. برای مثال تصور کنید ویدیوی یک کاربر خاص را دیده‌اید و می‌خواهید وی را فالو نمایید. برای انجام این کار کافیست در صفحه ویدیوی وی، آیکونی که با نماد "بعلاوه" و عکس پروفایل کاربر در گوشه سمت راست صفحه نمایان شده را انتخاب کنید.

 

آموزش برنامه تیک تاک از صفر تا صد | TikTok

 

روش بعدی مربوط به فالو کردن از طریق صفحه حساب کاربری هر یوزر می‌شود. وقتی وارد صفحه حساب کاربری هر فرد شوید، یک گزینه Follow ارائه شده که شما به سادگی با لمس آن قادر به دنبال کردن کاربر مورد نظر خواهید بود. برای مثال تصور کنید از بخش جستجوی وارد حساب کاربری یک فرد شده‌اید یا بعد از تماشای یکی از ویدیوهای اتفاقی یک کاربر، به سمت راست سوایپ کرده و وارد پروفایل وی شوید و گزینه Follow را برای دنبال کردن او لمس نمایید. یک روش جالب دیگر هم برای دنبال کردن دیگر کاربران TikTok وجود دارد که مربوط به اسکن کردن بارکد اختصاصی پروفایل آن ها می‌شود!

 

آموزش برنامه تیک تاک از صفر تا صد | TikTok

 

در برنامه TikTok هر کاربر یک بارکد اختصاصی دارد و با اشتراک گذاری آن می‌تواند دیگران را خیلی سریع قادر به فالو کردن پیج خودش کند. اگر کاربری بارکد پروفایل تیک تاک خود را در اختیار شما قرار داده، می‌توانید به تب جستجو (Search) مراجعه کنید و آیکون با نماد بارکد را از گوشه سمت راست و فوقانی صفحه انتخاب نمایید. سپس بارکد پروفایل فرد مورد نظر را رو به روی دوربین گوشی بگیرید تا اسکن شود و سریعا وارد پیج وی شده و قادر به فالو کردن او باشید. این سه روش از اصلی ترین روش های فالو کردن دیگر کاربران در تیک تاک محسوب می‌شوند.

 

دریافت بارکد اختصاصی پروفایل

اما شاید این سوال در ذهنتان ایجاد شود که چطور می‌توانیم بارکد اختصاصی پروفایل TikTok خود را پیدا کنیم؟ در این بخش آموزش برنامه تیک تاک نحوه انجام این کار را برایتان شرح می‌دهیم. همانطور که پیش از این هم اشاره کردیم در برنامه تیک تاک هر کاربر دارای یک بارکد اختصاصی است که با اشتراک گذاری و ارسال آن برای دیگران می‌تواند آن ها را با اسکن بارکد قادر به دنبال کردن اکانت خویش کند. اما چطور بارکد اختصاصی حساب کاربری Tik Tok خودمان را پیدا کنیم؟ برای پیدا کردن این بارکد کافیست به قسمت پروفایل (Profile) حساب کاربری خویش بروید و آیکون با نماد "بارکد" را از گوشه سمت راست و فوقانی صفحه انتخاب کنید. مشاهده خواهید کرد که بارکد اختصاصی اکانت شما نمایان می‌شود. می‌توانید از آن یک اسکرین شات ضبط کنید و برای دیگران ارسال نمایید یا این بارکد را در ویدیو های تیک تاک خود ضمیمه کنید تا دیگران هرچه سریعتر و راحت تر قادر به فالو کردن شما باشند.

 

آموزش برنامه تیک تاک از صفر تا صد | TikTok

 

ارسال پست در برنامه تیک تاک

طبیعتا یکی دیگر از مهمترین بخش های آموزش برنامه تیک تاک می‌تواند مربوط به نحوه ارسال پست باشد. ارسال پست در TikTok بسیار ساده است و برای شروع آن کافیست که آیکون با نماد "بعلاوه" را از منوی زیرین صفحه برنامه انتخاب کنید. در این حالت دوربین گوشی برای ضبط ویدیو فعال می‌شود تا بتوانید پست مورد نظرتان را ضبط و با دیگران به اشتراک بگذارید. اگر ویدیویی را قبلا ضبط کرده‌اید هم می‌توانید گزینه Upload را انتخاب کرده و آن ویدیو را از گالری گوشی انتخاب کنید. اما در این مرحله چندین گزینه سمت راست صفحه گوشی نمایان می‌شوند. این گزینه ها دقیقا چه کاری انجام خواهند داد؟

 

آموزش برنامه تیک تاک از صفر تا صد | TikTok

 

  • گزینه Speedاین گزینه به شما این امکان را می‌دهد که سرعت ویدیو را افزایش یا کاهش دهید.
  • گزینه Beauty: با فعال کردن این گزینه حالت زیباسازی خودکار چهره فعال می‌شود و صورت شما با استفاده از تکنولوژی های مبتنی بر هوش مصنوعی زیباتر خواهد شد.
  • گزینه Filtersاین گزینه به شما انتخاب فیلترهای رنگی خاصی را می‌دهد که می‌توانید روی ویدیوی خود مورد استفاده قرار دهید.
  • گزینه Timer: با استفاده از این گزینه می‌توانید حالت شمارش معکوس شروع ضبط ویدیو را فعال کنید.
  • گزینه Flash: این گزینه امکان فعال و غیر فعال سازی فلش دوربین را محقق می‌سازد.

 

آموزش برنامه تیک تاک از صفر تا صد | TikTok

 

علاوه بر گزینه هایی که نام بردیم، در قسمت فوقانی صفحه یک گزینه دیگر تحت عنوان Music and Effect ارائه شده که با لمس آن می‌توانید موزیکی را به ویدیوی خود اضافه کنید. همچنین در قسمت زیرین و سمت چپ صفحه هم یک گزینه با عنوان Effects ارائه شده که با انتخاب آن فیلترهای مبتنی بر AI یا همان هوش مصنوعی فعال می‌شوند. این فیلترها دائما در حال به روز رسانی هستند و برخی از آن ها می‌توانند جالب تر از فیلترهای اینستاگرام هم به نظر آیند.

 

آموزش برنامه تیک تاک از صفر تا صد | TikTok

 

ضمنا اگر دقت کرده باشید در قسمت زیرین صفحه ضبط ویدیو و ارسال پست جدید سه گزینه مشابه با عکس فوق ارائه شده‌اند. شما با انتخاب گزینه 60s می‌توانید حالت ضبط ویدیوی 1 دقیقه‌ای را فعال کنید و با انتخاب گزینه 15s هم قادر به فعالسازی حالت ضبط ویدیوی 15 ثانیه‌ای خواهید بود. گزینه Photo Templates هم این امکان را به شما می‌دهد که به جای ضبط ویدیو از تصاویر و عکس و ساخت یک اسلایدشو به عنوان پست جدید استفاده کنید. برای ضبط ویدیو و شروع ساخت کلیپ می‌توانید آیکون دایره قرمز رنگ را از بخش زیرین صفحه لمس کنید. بعد از اینکه ویدیو یا پست اسلایدشو مورد نظرتان را با استفاده از گزینه های نام برده شده ضبط کردید، مرحله ادیت نهایی فرا می‌رسد.

 

آموزش برنامه تیک تاک از صفر تا صد | TikTok

 

در این مرحله می‌توانید استیکر (Stickers)، متن یا نوشته، افکت و موزیک خاص مورد نظرتان را به کلیپ خود اضافه کنید. پس از بهینه سازی این موارد مطابق با نیاز و سلیقه خودتان گزینه Next را بزنید تا به مرحله آخر هدایت شوید. در این مرحله می‌توانید ویژگی های پست مورد نظر از قبیل هشتگ و توضیحاتش را تکمیل کنید. ضمن اینکه گزینه های دیگری هم در این بخش وجود دارند که امکان بستن و باز گذاشتن کامنت ها، مشخص کردن اینکه چه کسانی قادر به مشاهده پست شما باشند، فعال یا غیر فعال کردن امکان دوئت و همچنین امکان ذخیره یک نسخه از کلیپ در گالری گوشی را فراهم می‌کنند. بعد از بهینه سازی گزینه ها مطابق با شرایط خود گزینه Post را لمس کنید تا پست شما ارسال شود. به همین سادگی اصلی ترین مرحله آموزش برنامه تیک تاک یعنی نحوه ارسال پست را کاملا یاد گرفته‌اید.

 

دوئت در برنامه TikTok

یکی از قابلیت های خاص برنامه TikTok مربوط به امکان دوئت کردن با دیگران می‌شود. این قابلیت خاص در اپلیکیشن های دیگر مثل اینستاگرام ارائه نشده و منجر به جذاب تر شدن برخی از کلیپ ها و استفاده از تیک تاک می‌شود. اما ماهیت دوئت چیست؟ دوئت در واقع ایجاد یک پاسخ خاص برای کلیپی است که فرد دیگری در اکانت خود به اشتراک می‌گذارد. برای مثال تصور کنید دوست شما کلیپ ویدیویی از یک حرکت خاص را در اکانت تیک تاک خودش پست کرده و شما آن را می‌بینید و می‌خواهید همان حرکت وی را تکرار کرده و یک کلیپ جدید در پاسخ به کلیپ دوستتان بسازید و برای وی ارسال کنید. در اینجاست که می‌توانید از قابلیت دوئت استفاده کنید.

 

آموزش برنامه تیک تاک از صفر تا صد | TikTok

 

دقت داشته باشید که انجام دوئت فقط زمانی امکانپذیر خواهد بود که ارسال کننده پست قابلیت انجام دوئت بر روی پست خود را فعال گذاشته باشد، در غیر این صورت قادر به انجام دوئت نمی‌شوید. برای فعالسازی و ارسال پاسخ دوئت کافیست آیکون اشتراک گذاری را در روی صفحه پست مورد نظر انتخاب کرده و گزینه Duet را بزنید. سپس ویدیوی مورد نظرتان را در پاسخ به ویدیوی اصلی ضبط کنید و بعد از بررسی آن و مطمئن شدن از کیفیت خوب ویدیو آن را برای دوستتان ارسال نمایید.

 

چالش در تیک تاک

چالش ها در برنامه TikTok نقش مهمی ایفاء می‌کنند و شما باید با آن ها آشنا باشید، اما منظور از چالش چیست و چطور می‌توان یک پست چالشی جدید ایجاد کرد؟ در این بخش آموزش برنامه تیک تاک در رابطه با این مسئله صحبت می‌کنیم. برخلاف دوئت برای ایجاد پستی که به عنوان چالش تعریف شده باشد نیازی به ایجاد تنظیمات خاص یا فعال کردن گزینه خاص قبل از ارسال پشت وجود ندارد، بلکه فقط کافیست از هشتگ #Challenge استفاده کنید. اینکه از چالش ارائه شده شما یا هر فرد دیگری استقبال شود یا خیر بستگی به میزان جذابیت آن چالش و خاص بودنش دارد. به عنوان مثال شما می‌توانید یک نوع حرکت فیزیکی خاص را انجام دهید و از آن یک چالش ویدیویی در تیک تاک بسازید تا دیگر کاربران هم سعی در تکرار آن داشته باشید یا حتی می‌توانید از افراد خاصی بخواهید که به چالش شما بپیوندند و کاری که انجام داده‌اید را تکرار کنند.

بنابراین برای ایجاد چالش در برنامه تیک تاک ابتدا باید یک ایده خلاقانه و خاص داشته باشد و سپس آن را به ویدیو تبدیل کنید و هشتگ Challenge را ضمیمه آن نمایید تا دیگر کاربران قادر به مشاهده این پست و تکرار آن چالش باشند. در برخی مواقع ممکن است چالش ساده‌ای که توسط یک کاربر معمولی ایجاد شده جهانی شود و افراد مختلف در سراسر دنیا و حتی سلبریتی ها شروع به تکرار و استقبال از آن کنند. در نظر داشته باشید چالش ها صرفا هدف سرگرمی ندارند و در برخی مواقع ممکن است حتی برای حمایت از گروه، افراد و حیوانات هم ایجاد شوند.

نکته مهمی که باید در اینجا به آن اشاره کنیم مربوط به اهمیت چالش ها در افزایش بازدید و فالوور می‌شود. عموما چالش ها در TikTok به شدت مورد استقبال قرار می‌گیرند و ارسال آن ها می‌تواند راه خوبی برای جذب مخاطب، فالوور، لایک و کامنت بیشتر باشد. بنابراین اگر به دنبال افزایش فالوور هستید، توصیه داریم از این چالش ها برای دستیابی سریعتر به نتیجه مورد نظرتان استفاده کنید. همچنین اگر چالشی از سمت دوستانتان دعوت می‌شوید، سعی کنید که آن چالش را انجام دهید و پاسخی برایش ارائه نمایید چون بدین ترتیب دیگران هم برای دعوت کردن شما به چالش هایشان ترغیب خواهند شد.

 

ارسال پیام خصوصی در برنامه تیک تاک

برنامه تیک تاک هم درست مثل اینستاگرام از قابلیت ارسال و دریافت پیام خصوصی پشتیبانی می‌کند. پیام هایی که شما دریافت می‌کنید در اینباکس اکانت شما نمایش داده می‌شود. دسترسی به بخش اینباکس اکانت برای مشاهده لیست پیام های دریافت شده از قسمت زیرین صفحه و با انتخاب گزینه Inbox امکانپذیر خواهد بود. این گزینه درست در کنار گزینه Profile قرار دارد. قبل از اینکه در مورد نحوه ارسال و دریافت پیام خصوصی صحبت کنیم، بهتر است این مسئله را به عنوان یکی از اصلی ترین موضوعات پایه‌ای آموزش برنامه تیک تاک عنوان نماییم که هر کاربر در این برنامه می‌تواند مشخص کند از چه کسانی پیام خصوصی دریافت نماید! یعنی اگر شما تمایل به دریافت پیام خصوصی نداشته باشید می‌توانید به طور کامل آن را غیر فعال کنید یا حالتی ایجاد کنید که فقط دوستانتان قادر به ارسال پیام خصوصی به شما باشند.

 

آموزش برنامه تیک تاک از صفر تا صد | TikTok

 

به منظور دسترسی به تنظیمات این بخش ابتدا وارد منوی Settings برنامه شوید و سپس به قسمت Privacy & Safety بروید و گزینه Who can send you messages را انتخاب نمایید. حالا از بین گزینه های موجود، آپشن مورد نظر و مناسب خویش را انتخاب کنید. برای مثال با انتخاب گزینه Friends فقط دوستانتان قادر به ارسال پیام خصوصی به شما خواهند شد و با انتخاب گزینه Off به کل ارسال پیام خصوصی برای شما غیر فعال می‌شود. پس هر کاربر در برنامه TikTok می‌توانید به همین سادگی شرایط دریافت پیام خصوصی از دیگران را مطابق نیاز خودش شخصی سازی کند.

اما چطور برای کاربر خاصی پیام خصوصی ارسال کنیم؟ انجام این کار هم به سادگی امکانپذیر خواهد بود. بدین منظور ابتدا به صفحه پروفایل کاربری که می‌خواهید برای وی پیغام خصوصی ارسال شود بروید و آیکون "سه نقطه" گوشه سمت راست و فوقانی صفحه را انتخاب نمایید. در این شرایط درست مثل عکس زیر لیستی از آپشن ها و گزینه های مختلف نمایان می‌شود. از بین این گزینه ها، گزینه Send Message را انتخاب کنید تا صفحه ارسال و دریافت پیام خصوصی با آن مخاطب باز شود. حالا پیام خود را تایپ کرده و ارسال نمایید.

 

آموزش برنامه تیک تاک از صفر تا صد | TikTok

 

بنابراین به همین سادگی قادر خواهید بود که برای دوستانتان در پیام خصوصی ارسال کنید. این مسئله می‌تواند یکی از مهمترین بخش های آموزش برنامه تیک تاک باشد. در نظر داشته باشید به پیام خصوصی تیک تاک اصطلاحا DM گفته می‌شود که مخفف عبارت Direct Message به معنای "پیام مستقیم" است.

 

سایر قابلیت ها در آموزش برنامه تیک تاک

قابلیت های دیگری هم در برنامه تیک تاک ارائه شده‌اند که شما به تدریج و با استفاده از این برنامه می‌توانید با آن ها آشنا شوید. اغلب این قابلیت ها مشابه با قابلیت های برنامه اینستاگرام هستند و اگر تجربه استفاده از اینستا را داشته باشید خیلی زود با آن ها آشنایی کامل پیدا خواهید کرد. ما به اصلی ترین و مهمترین قابلیت ها و امکانات برنامه TikTok اشاره کردیم که معرفی آن ها در آموزش برنامه تیک تاک الزامی است و فراگیری سایر قابلیت های فرعی این اپلیکیشن و شبکه اجتماعی پرمخاطب را بر عهده خودتان قرار می‌دهیم. در مجموع کار کردن با برنامه TikTok به هیچ عنوان سخت نیست و سادگی استفاده از این برنامه و شباهت آن با اینستاگرام یکی از اصلی ترین موضوعاتی است که سبب شده استقبال پرشوری از آن به عمل آید. امیدواریم از این مقاله اختصاصی استفاده لازم را به عمل آورده باشید.

معرفی و نگاه اجمالی به کنسول Play Station 5 | نماینده سونی برای نسل 9

بالاخره پس از مدت‌ها انتظار و انتشار هزاران رِندِر (طراحی فرضی ابتدایی) گرافیکی مختلف از کنسول نسل جدید سونی یعنی پلی استیشن 5، این کمپانی به صورت رسمی از طریق یک مراسم آنلاین از ظاهر محصولات جدید خود رونمایی کرد. در این کنفرانس پلی استیشن 5 معمولی و Play Station 5 Digital که فاقد درایو نوری می‌باشد، معرفی شدند. تمرکز این کنفرانس تنها بر روی معرفی ظاهر کنسول نسل نهمی سونی (Sony) و لوازم جانبی آن بود و زیاد به سخت افزار این کنسول اشاره‌ای نشد؛ هرچند که مشخصات سخت افزاری این کنسول پیش از این به صورت رسمی توسط کمپانی سونی منتشر شده بود. در این مقاله سعی شده به صورت جامع نگاهی به کنسول play station 5 داشته باشیم و به سوالات اصلی شما کاربران عزیز در رابطه با این کنسول جذاب پاسخ دهیم. پیش از این نیز ما در مقاله‌ای دیگر از تیم تحریریه فروشگاه اینترنتی هدف، به معرفی تخصصی کنترلر پلی استیشن 5 با نام Dual sense پرداخته ایم که به شما پیشنهاد میکنم پیش از مطالعه این مطلب حتما نسبت به خواندن مقاله «معرفی کامل کنترلر Dual Sense» اقدام نمایید.

 

معرفی و نگاه اجمالی به کنسول Play Station 5

 

سونی همواره توانسته از افشای اطلاعات محصولات خود پیش از رونمایی جلوگیری کند و این موضوع موجب شده بود که عطش کاربران برای دریافت اطلاعاتی از ظاهر PS5 دوچندان شود. همانند کنترلر dual sense، کنسول پلی استیشن 5 نیز با ظاهر مشکی و سفید معرفی شد. ساختاری که در مراسم به نمایش گذاشته شد؛ نمایی از قرارگیری عمودی کنسول بود، اما این در حالیست که کنسول Play Station 5 در هر دو حالت عمودی و افقی تعادل داشته و قادر به قرارگیری می‌باشد. سونی همچنان به اصول خود پایبند بوده و کنسول جدید خود را با درایو نوری معرفی کرده است؛ هرچند که نسخه دیجیتال نیز با قیمت پایین تری قابل خریداری بوده و بر اساس سلیقه بسیاری از کاربران از ظاهر بهتری برخوردار است. در نمای جلویی هر دو کنسول نیز شاهد قرارگیری یک پورت USB و یک پورت USB-C هستیم که اتصال هارد اکسترنال و کنترلر PS5 به محصول را فراهم می‌کنند.

 

معرفی و نگاه اجمالی به کنسول Play Station 5

 

علاوه بر پلی استیشن 5 از لوازم جانبی این کنسول که شامل هدفون PS5 با نام پلاس 3D، مدیا ریموت و HD Camera نیز بود، رونمایی شد. سونی همچنین باری دیگر پشتیبانی از اجرای بازی‌های Play Station 4 روی کنسول پلی استیشن 5 را به‌ لطف قابلیت Backward Compatibility تایید کرد. در ادامه نگاهی به کلیه جزئیات منتشرشده از سخت افزار کنسول PS5 خواهیم داشت.

  • پردازنده مرکزی (CPU) : پردازنده شخصی‌سازی شده Zen 2 با هشت هسته و فرکانس متغیر 3.5 GHz
  • پردازنده گرافیکی (GPU) : پردازنده گرافیکی با معماری شخصی‌سازی شده RDNA 2، قدرت 10.28 ترافلاپس و 36 واحد محاسباتی (CU) با فرکانس متغیر 2.23 گیگاهرتز
  • حافظه موقت (RAM) :  شانزده گیگابایت حافظه GDDR6 از نوع ۲۵۶ بیتی
  • پهنای حافظه : 448 گیگابایت در ثانیه
  • درایو نوری : درایور بلوری 4K UHD
  • فضای ذخیره‌سازی داخلی : 825 گیگابایت SSD شخصی‌سازی شده
  • فضای ذخیره‌سازی خارجی قابل ارتقا : درگاه SSD از نوع NVMe
  • پشتیباتی از هارد اکسترنال USB

بر اساس گفته‌های مهندس طراحِ سخت افزار و توسعه کنسول پلی استیشن5، استفاده از هاردهای NVMe در ساختار PS5 موجب شده که عملکرد کنسول جدید به شکل چشم گیری ارتقا یابد و این پیشرفت بگونه‌ایست که ممکن است شاهد حذف کلی لودینگ‌ها (Loading) از بسیاری از بازی‌های توسعه یافته برای کنسول پلی استیشن 5 باشیم.

 

معرفی و نگاه اجمالی به کنسول Play Station 5

 

علاوه بر این کمپانی سونی اعلام کرده است که تاریخ عرضه کنسول Play Station 5 بر اثر ویروس کرونا به تعویق نیفتاده و در همان تاریخ قبلی یعنی تعطیلات 2020، این کنسول مورد عرضه عمومی قرار خواهد گرفت. در رابطه با رنگ کنسول نیز، جزئیات زیادی ارائه نشده است اما بر اساس شایعات، کنسول PS5 و کنترلر Dual sense، با رنگ تمام مشکی نیز منتشر خواهند شد. در رابطه با بازی‌های زمان انتشار کنسول Play station 5 نیز، سونی لیست بلندبالایی از بازی‌های مختلف را ارائه کرده؛ که در میان آن‌ها نام بازی‌های پرطرفداری همچون Marvel’s Spider-Man: Miles Morales، Hitman 3، Resident Evil 8، Horizon II: Forbidden West و Gran Turismo 7 به چشم می‌خورد.

 

در پایان از شما دعوت می‌کنیم که ویدیو معرفی کمپانی سونی از کنسول پلی استیشن 5 را از کانال آپارات فروشگاه اینترنتی هدف مشاهده نمایید.

آموزش تغییر نام کاربری اینستاگرام و ایمیل و شماره موبایل

شاید برای شما هم این اتفاق افتاده باشد که بنا به هر دلیل تمایل داشته باشید نام کاربری یا اصطلاحا یوزرنیم، ایمیل یا شماره موبایل متصل به اکانت اینستاگرام خود را تغییر دهید. خوشبختانه انجام تمام این اقدامات به سادگی امکانپذیر است. در ادامه این مطلب می‌خواهیم به آموزش تغییر نام کاربری اینستاگرام و ایمیل و شماره موبایل در این اپلیکیشن محبوب بپردازیم. با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

مقدمه

هر کاربر اینستاگرام برای خودش یک نام کاربری یا اصطلاحا یوزرنیم در نظر می‌گیرد و دیگر کاربران با تایپ کردن این یوزرنیم می‌توانند به اکانت وی دسترسی داشته باشند. همچنین برای ساخت یک اکانت جدید در اینستاگرام حتما باید یک شماره موبایل یا ایمیل ثبت شود. در واقع ثبت نام در اینستا و ساخت اکانت در این شبکه اجتماعی با ایمیل یا شماره موبایل امکانپذیر است. البته در نسخه های جدیدتر اینستاگرام امکان ساخت اکانت جدید متصل به یک اکانت قدیمی با لینک شدن به شماره موبایل قبلی آن بدون نیاز به وریفای ایمیل و شماره تلفن هم وجود دارد که سعی می‌کنیم در یک مقاله مجزا در مورد آن صحبت کنیم. اما تغییر نام کاربری اینستاگرام و ایمیل و شماره موبایل کاربر چگونه انجام می‌شود؟

خوشبختانه انجام این تغییرات به سادگی امکانپذیر خواهد بود و هیچ پروسه پیچیده‌ای را در پی ندارد. ما در ادامه این مطلب می‌خواهیم در سه بخش مجزا به ترتیب نحوه تغییر نام کاربری اینستاگرام ، تغییر ایمیل متصل به اکانت و همچنین تغییر شماره موبایل اکانت اینستا را برایتان آموزش دهیم. در نظر داشته باشید که ممکن است روند دقیق و جزئیات انجام این موارد با توجه به آپدیت های اینستاگرام برای نسخه های مختلف اندرویدی و آی او اسی برنامه دچار تغییراتی شود اما در مجموع روند کلی انجام کار به گونه‌ای خواهد بود که عنوان می‌کنیم. با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

تغییر نام کاربری اینستاگرام

ابتدا با آموزش نحوه تغییر نام کاربری یا همان یوزرنیم اینستاگرام شروع می‌کنیم. نام کاربری یا یوزرنیم در واقع همان نامی است که روی صفحه اینستاگرام شما نشان داده می‌شود و دیگران شما را با آن نام می‌شناسند و با جستجوی آن قادر به پیدا کردن صفحه یا اصطلاحا پیج شما می‌شوند. اگر بنا به هر دلیل تمایل دارید نام کاربری اکانت اینستاگرام خودتان را تغییر دهید کافیست مراحل زیر را طی کنید:

 

آموزش تغییر نام کاربری اینستاگرام و ایمیل و شماره موبایل

 

  • وارد اپلیکیشن اینستاگرام شوید و مطمئن گردید که داخل اکانتی هستید که می‌خواهید نام کاربری آن تغییر داده شود.
  • از منوی زیر صفحه به قسمت پروفایل (Profile) بروید.
  • گزینه Edit Profile را درست مثل عکس بالا و سمت چپ انتخاب کنید.
  • یوزرنیم فعلی خودتان را انتخاب نمایید.
  • نام کاربری جدیدی که تمایل دارید برای اکانتتان در نظر گرفته شود را تایپ کنید.
  • آیکون تایید یا گزینه Done را لمس نمایید.

به همین سادگی تغییر نام کاربری اینستاگرام شما انجام می‌شود. در نظر داشته باشید که با تغییر دادن یوزرنیم اکانت اینستاگرام هیچ تغییری در دیگر مشخصات اکانت و لیست فالوورهایتان یا فالووینگ های شما ایجاد نخواهد شد و حتی تغییری هم در پست های قبلی که ارسال کرده بودید ایجاد نمی‌شود، فقط نام اکانت شما تغییر پیدا می‌کند و دیگران پست هایتان را با یوزرنیم جدیدی که در نظر گرفتید مشاهده خواهند کرد. در نظر داشته باشید که اگر بعد از تغییر دادن یوزرنیم اینستاگرام کاربری، نام قبلی شما را جستجو کند قادر به پیدا کردن حساب کاربری شما نخواهد بود.

 

تغییر ایمیل اکانت اینستاگرام

در زمان ثبت نام یا ساخت حساب کاربری در اینستاگرام می‌توانید با استفاده از ایمیل یا شماره موبایل ثبت نام را انجام دهید. البته در نسخه های جدیدتر اینستاگرام امکان ثبت نام به عنوان زیرمجموعه یک اکانت دیگر و با مشخصات آن هم وجود دارد که سعی می‌کنیم در یک مقاله مجزا به صحبت در مورد آن بپردازیم. برخی کاربران هم برای افزایش امنیت و دسترسی خود به اکانت اینستا هم یک شماره موبایل و هم یک ایمیل را برای آن به ثبت می‌رسانند. اما اگر بنا به هر دلیل بخواهید علاوه بر تغییر نام کاربری اینستاگرام، ایمیل اکانت را هم تغییر دهید تکلیف چیست؟ خوشبختانه انجام این کار به سادگی امکانپذیر خواهد بود. بدین منظور باید مراحل زیر به ترتیب طی شوند:

 

آموزش تغییر نام کاربری اینستاگرام و ایمیل و شماره موبایل

 

  • وارد اپلیکیشن اینستاگرام شوید و مطمئن گردید که داخل اکانتی هستید که می‌خواهید نام کاربری آن تغییر داده شود.
  • از منوی زیر صفحه به قسمت پروفایل (Profile) بروید.
  • گزینه Edit Profile را درست مثل عکس بالا و سمت چپ انتخاب کنید.
  • قسمتی که با عنوان Email مشخص شده را انتخاب کنید.
  • آدرس ایمیل جدید مورد نظرتان را وارد کنید و گزینه تایید یا Done را انتخاب نمایید.
  • حالا به اینباکس ایمیل جدیدی که وارد کردید بروید و روی لینک تاییدی که از سمت اینستا برایتان ایمیل شده کلیک کنید.

با تایید ایمیل جدیدتان، تغییر ایمیل اکانت اینستاگرام هم تکمیل می‌شود. دقت داشته باشید که برای تغییر دادن ایمیل در اکانت اینستاگرام حتما باید به آدرس ایمیل جدیدی که وارد می‌کنید دسترسی داشته باشید و آن را تایید یا اصطلاحا کانفیرم (Confirm) کنید، در غیر این صورت و صرفا با تایپ کردن ایمیل جدید، تغییر ایمیل انجام نخواهد شد. دقیقا مشابه با حالت قبل (تغییر نام کاربری اینستاگرام)، تغییر دادن ایمیل هم هیچ تغییری در لیست فالوورها، فالووینگ ها، پست ها و غیره شما ایجاد نمی‌کند و همه چیز مثل قبل خواهد بود و فقط آدرس ایمیل لینک شده اکانت تغییر می‌یابد.

 

تغییر شماره موبایل اینستاگرام

اغلب کاربران اکانت اینستای خودشان را با یک شماره موبایل می‌سازند و بدین ترتیب آن اکانت را به موبایل خود لینک می‌کنند. در این شرایط اگر قصد لاگین شدن در اکانت را داشته باشید باید کد تاییدی که اینستاگرام به آن شماره موبایل ارسال می‌کند را وارد نمایید. اما اگر بخواهیم این شماره موبایل متصل به اکانت اینستاگرام را تغییر دهید تکلیف چیست؟ آیا امکان تغییر شماره موبایل اینستاگرام وجود دارد؟ خوشبختانه پاسخ مثبت است. تغییر شماره موبایل هم مثل تغییر نام کاربری اینستاگرام به سادگی قابل انجام خواهد بود. بدین منظور کافیست مراحل زیر را طی کنید:

 

آموزش تغییر نام کاربری اینستاگرام و ایمیل و شماره موبایل

 

  • وارد اپلیکیشن اینستاگرام شوید و مطمئن گردید که داخل اکانتی هستید که می‌خواهید نام کاربری آن تغییر داده شود.
  • از منوی زیر صفحه به قسمت پروفایل (Profile) بروید.
  • گزینه Edit Profile را درست مثل عکس بالا و سمت چپ انتخاب کنید.
  • فیلدی که مربوط به شماره موبایل می‌شود را انتخاب کنید.
  • شماره موبایل جدید مورد نظرتان را وارد کرده و گزینه تایید یا Done را بزنید.
  • حالا کدی که از سمت اینستاگرام به شماره موبایل جدیدتان ارسال شده را وارد کنید و گزینه تایید را بزنید.

نکته: بنا به گزارش خیلی از کاربران ارسال کد به شماره موبایل از سمت اینستاگرام در برخی مواقع انجام نمی‌شود! اگر این با مشکل رو به رو شدید، توصیه داریم چند ساعت منتظر باشید و دوباره انجام این کار را تست نمایید. اگر همچنان مشکل باقی بود سعی کنید از شماره دیگری برای تایید و ثبت در اکانت اینستاگرام خود استفاده نمایید.

بعد از طی کردن مراحل فوق تغییر شماره موبایل اینستاگرام شما انجام می‌شود. اگر آدرس ایمیلی هم به اکانت اینستاگرام شما متصل باشد، یک ایمیل برای اطلاع رسانی تغییر شماره موبایل به آن هم ارسال خواهد شد. تغییر دادن شماره موبایل هم مثل تغییر نام کاربری اینستاگرام هیچ تاثیری روی فالوورها، فالووینگ ها، پست ها و سایر ویژگی های مرتبط با اکانت اینستای شما ندارد و صرفا شماره موبایل متصل به آن را تغییر می‌دهد.

 

افزایش امنیت اکانت اینستاگرام با تایید دو مرحله ای

گذشته از بحث اصلی این مقاله که مربوط به تغییر دادن شماره موبایل، ایمیل و یوزرنیم اکانت اینستاگرام می‌شود، بد نیست کمی هم در مورد افزایش امنیت اکانت اینستا صحبت داشته باشیم. اکیدا توصیه می‌کنیم برای افزایش امنیت اکانت خودتان و جلوگیری از هک شدن آن، قابلیت تایید دو مرحله‌ای (Two-Factor Authentication) را در اکانت خویش فعال نمایید. این قابلیت سبب می‌شود که هیچ فردی نتواند صرفا با وارد کردن یوزرنیم و پسورد اکانت شما در آن لاگین شود و ملزم به ارائه کد تایید مرحله دوم گردد که به موبایلتان ارسال می‌شود. برای فعال کردن این قابلیت کافیست به شرح زیر عمل کنید:

  • اپلیکیشن اینستاگرام را اجرا کنید و وارد اکانتی شوید که می‌خواهید تایید دو مرحله‌ای برای آن فعال شود.
  • از منوی زیرین صفحه به بخش پروفایل (Profile) بروید.
  • آیکون سه خطی گوشه سمت راست و فوقانی صفحه را انتخاب کرده و گزینه Settings را لمس نمایید.
  • گزینه Security را انتخاب کنید.
  • گزینه Two-Factor Authentication را انتخاب نمایید.
  • گزینه Text Messages را انتخاب کنید.

نکته: در این مرحله می‌توانید گزینه Google Authenticator را هم انتخاب کنید که با انتخاب آن، رمز دوم یا همان رمز تایید دو مرحله‌ای در برنامه مذکور ارائه خواهد شد و پیامک نمی‌شود. برای فعالسازی این حالت باید اپلیکیشن نام برده شده را در گوشی خود نصب نمایید.

  • کد شش رقمی که برایتان پیام شده را وارد کنید و گزینه تایید را بزنید.

بدین ترتیب قابلیت تایید دو مرحله‌ای اینستاگرام در اکانت شما فعال می‌شود. توصیه داریم بعد از تغییر نام کاربری اینستاگرام و ایمیل و شماره موبایل متصل به آن حتما قابلیت مذکور را هم برای اکانت خویش فعال کنید تا ریسک هک شدن و سوء استفاده از آن را به حداقل برسانید. برای آشنایی دقیق با نحوه فعالسازی قابلیت مذکور می‌توانید از مقاله راهنمای "فعال کردن تایید دو مرحله ای اینستاگرام" کمک بگیرید. در نظر داشته باشید که مراحل دقیق کار ممکن است با توجه به نسخه و آپدیت های اینستاگرام کمی متفاوت باشد اما روند کلی کار به همین صورت است که عنوان کردیم.

 

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به آموزش تغییر نام کاربری اینستاگرام و ایمیل و شماره موبایل متصل به آن پرداختیم. انجام این اقدامات به سادگی امکانپذیر بوده و اصلا سخت نیست. فراموش نکنید برای افزایش امنیت اکانت اینستای خود حتما قابلیت تایید دو مرحله‌ای را در آن فعال نمایید. امیدواریم از این مقاله آموزشی اختصاصی استفاده لازم را به عمل آورده باشید.

نقد و بررسی شیائومی Mi CC9 Pro (می سی سی 9 پرو)

یکی از گوشی های پرفروش شیائومی که واقعا ویژگی های سخت افزاری خوب آن با در نظر گرفتن قیمت مناسبش جای تامل دارد، گوشی شیائومی می سی سی 9 پرو (Xiaomi Mi CC9 Pro) است. اگر به دنبال خرید یک گوشی خوش قیمت و با کیفیت و مجهز به دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی هستید، این اسمارتفون می‌تواند برایتان گزینه خرید مناسبی باشد. در ادامه این مطلب به نقد و بررسی شیائومی Mi CC9 Pro می‌پردازیم. با فروشگاه اینترنتی هدف همراه شوید.

 

مقدمه

گوشی های شرکت شیائومی علیرغم ارائه مشخصات فنی و سخت افزاری عالی قیمت بسیار مناسبی دارند و همین امر سبب شده که این شرکت چینی بتواند جایگاه ویژه‌ای در بازار موبایل برای خود دست و پا کند! شیائومی هم اکنون در بازارهای بین‌المللی هم فعال شده و گوشی های با کیفیتش را با قیمت های رقابتی عرضه می‌کند. یکی از گوشی های فوق‌العاده خوب این شرکت، گوشی می سی دی 9 پرو (Xiaomi Mi CC9 Pro) است که برخی ویژگی های خاص آن از قبیل دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی بسیار جالب توجه هستند. این گوشی همچنین از یک باتری 5260 میلی آمپر ساعتی بهره‌مند است. ما در این مقاله می‌خواهیم به نقد و بررسی شیائومی Mi CC9 Pro بپردازیم.

قیمت گوشی می سی سی 9 پرو شیائومی در مقایسه با ویژگی های سخت افزاری که دستگاه ارائه کرده واقعا رقابتی در نظر گرفته شده و همین امر می‌تواند خیلی از افراد را برای خرید این اسمارتفون ترغیب کند. نسخه پایه این گوشی با قیمتی در حدود 400 دلار روانه بازار شده، حال آنکه دستگاه مشخصات فنی در حد یک پرچمدار اندرویدی را ارائه می‌کند و واقعا از این نظر کم و کسری چندانی ندارد. در ادامه این مطلب به نقد و بررسی شیائومی Mi CC9 Pro خواهیم پرداخت و تجربه یک هفته استفاده خود از این اسمارتفون را با شما عزیزان به اشتراک قرار می‌دهیم. با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

 نقد و بررسی شیائومی Mi CC9 Pro : طراحی، ظاهر و کیفیت ساخت

 یکی از اصلی ترین ویژگی های مثبت گوشی می سی سی 9 پرو شیائومی مربوط به ظاهر فوق‌العاده جذاب، شیک و پریمیوم آن می‌شود که حس در دست گرفتن یک گوشی رده بالا و درجه یک را کاملا به کاربر منتقل می‌کند. وقتی Xiaomi Mi CC9 Pro را در دست بگیرید واقعا حس فوق‌العاده‌ای خواهید داشت و این می‌تواند از مهمترین مزیت های خرید این گوشی و استفاده از آن به شمار آید. گوشی اندازه نسبتا بزرگی دارد و بدنه آن 9.7 در 74.2 در 157.8 میلیمتری است و ضخیم هم به نظر می‌آید. وزن گوشی هم به چیزی در حدود 208 گرم می‌رسد و چندان سبک نیست. فریم اصلی گوشی از آلومینیوم تشکیل شده و قاب پشت و پنل جلوی آن هم با شیشه گوریلاگلس 5 پوشانده می‌شود.

 

نقد و بررسی شیائومی Mi CC9 Pro (می سی سی 9 پرو)

 

در بررسی شیائومی Mi CC9 Pro مشخص شد که هم پنل جلو و هم قاب پشت گوشی مقاومت خوبی در برابر خراشیدگی و تماس با اشیای نوک تیز دارند اما با این حال توصیه می‌کنیم برای اطمینان هم که شده یک لایه گلس محافظ ال سی دی و گلس محافظ قاب پشت را در این گوشی مورد استفاده قرار دهید. امکان پشتیبانی همزمان از دو سیم کارت، بهره‌مندی از سوکت 3.5 میلیمتری هندزفری و پورت شارژ یو اس بی نوع سی (UXB Type C) هم از دیگر ویژگی های این اسمارتفون به شمار می‌روند. لازم به ذکر است که گوشی از استاندارد ضد آب پشتیبانی نمی‌کند و به عقیده ما جای این ویژگی در آن خالیست!

اما مسئله‌ای واقعا جای بحث بیشتر دارد مربوط به ظاهر و سبک طراحی گوشی می‌شود. گوشی شیائومی می سی سی 9 پرو از نمای رو به رو فوق‌العاده جذاب و خوش رخ است. صفحه نمایش بزرگ آن واقعا حاشیه های باریکی دارد و طبق آمار چیزی در حدود 87.8 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه را در بر گرفته است. در قسمت فوقانی صفحه نمایش دستگاه ناچ (Notch) کوچکی ضمیمه شده که لنز دوربین سلفی دستگاه را در بر می‌گیرد. نکته بعدی مربوط به خمیدگی دو لبه سمت راست و چپ ال سی دی گوشی می‌شود که حالتی زیباتر را برای آن به ارمغان آورده‌اند و البته برخی افراد خیلی با این سبک طراحی نمایشگر ارتباط برقرار نمی‌کنند.

از دیگر نکات مهمی که باید به آن اشاره کنیم مربوط به اسکنر انگشت گوشی می‌شود. اسکنر گوشی شیائومی می سی سی 9 پرو در قلب نمایشگر آن تعبیه شده است. بدین ترتیب کاربر با قرار دادن انگشت خود روی قسمت زیرین صفحه نمایش یا همان ال سی دی موبایل می‌تواند تایید هویت و اسکن انگشت را انجام دهد. در بررسی شیائومی Mi CC9 Pro مشخص شد که سرعت، دقت و کیفیت عملکرد اسکنر داخل نمایشگر آن وضعیت کاملا قابل قبول و مطلوبی دارد و شما در شرایط مختلف می‌توانید به سادگی با قرار دادن انگشت خود روی بخش زیرین ال سی دی موبایلتان از قفل نمایشگر عبور کنید یا تایید هویت را انجام دهید. اما سبک طراحی قاب پشت گوشی چطور است؟ وقتی به قاب پشت گوشی نگاه کنید دو موضوع توجهتان را جلب خواهد کرد! اولین موضوع مربوط به براق بودن قاب پشت گوشی و شیشه‌ای بودن آن می‌شود که بر جذابیت های دستگاه افزوده‌ است و مسئله دومین مربوط به لنز های دوربین اصلی گوشی خواهد بود!

 

نقد و بررسی شیائومی Mi CC9 Pro (می سی سی 9 پرو)

 

در گوشه سمت چپ و فوقانی قاب پشت گوشی Mi CC9 Pro پنج لنز دوربین مختلف دیده می‌شود و چراغ فلش LED چهارگانه‌ای هم در کنار آن ها وجود دارد. این مسئله وقتی برای اولین بار به قاب پشت گوشی نگاه کنید به شدت جلب توجه خواهد کرد. پس در مجموع می‌توان از این بخش بررسی گوشی شیائومی می سی سی 9 پرو اینطور نتیجه گرفت که گوشی از ظاهر و سبک طراحی بسیار جذابی بهره می‌برد و وقتی آن را در دست می‌گیرید واقعا حس خوبی به شما منتقل می‌شود که با حس در دست گرفتن یک گوشی پرچمدار برابری می‌کند. کیفیت ساخت دستگاه هم مطلوب است اما جای خالی ضد آب بودن در دستگاه حس می‌شود. در مجموع این گوشی نمره کاملا قابل قبولی از این بخش نقد و بررسی ما دریافت می‌کند و بدون تردید ظاهر زیبا، سبک طراحی خوب و کیفیت ساخت مناسب از ویژگی های مثبت آن هستند.

 

 نقد و بررسی شیائومی Mi CC9 Pro : صفحه نمایش

 شیائومی سعی کرده یک پنل نمایشگر بزرگ را در گوشی می سی سی 9 پرو بکار ببرد و تا جای ممکن حاشیه های صفحه نمایش گوشی را باریک تر کند. پنل نمایشگر این گوشی از نوع آمولد (AMOLED) بوده و اندازه 6.47 اینچی دارد. رزولوشن 2340 در 1080 پیکسلی توسط صفحه نمایش گوشی ارائه شده است و بدین ترتیب تراکم پیکسلی آن به چیزی در حدود 398 پیکسل در هر اینچ می‌رسد. همانطور که در قسمت قبل هم اشاره کرده بودیم، حاشیه های صفحه نمایش گوشی بسیار باریک طراحی شده و طبق آمار چیزی در حدود 87.8 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه با نمایشگر آن احاطه شده است. ضمنا در بخش فوقانی صفحه نمایش گوشی، لنز دوربین سلفی آن در یک ناچ کوچک دیده می‌شود و قسمت زیرین پنل نمایشگر هم قابلیت اسکن انگشت کاربر را ارائه می‌کند.

نسبت 19.5 به 9 در نمایشگر گوشی بکار رفته و بدین ترتیب صفحه نمایش دستگاه نسبتا بلند به نظر می‌رسد. یکی دیگر از ویژگی ها جالب صفحه نمایش گوشی مربوط به لبه های خمیده آن می‌شود که اصطلاحا حالتی اج مانند (Edge) را در دو لبه سمت راست و چپ ال سی دی دستگاه ایجاد کرده‌اند. این سبک طراحی شاید از دید برخی افراد جالب نباشد و مورد نقد قرار گیرد اما به عقیده ما منجر به افزایش جذابیت های دستگاه، خاص تر به نظر رسیدن آن و همچنین خوش دست تر شدن محصول شده است. نکته بعدی که باید در این بخش بررسی شیائومی Mi CC9 Pro به آن اشاره کنیم مربوط به لایه محافظ و شیشه گوریلاگلس 5 نصب شده روی پنل ال سی دی گوشی می‌شود که مقاومت آن را در برابر تماس با اشیای نوک تیز چند برابر می‌کند.

 

نقد و بررسی شیائومی Mi CC9 Pro (می سی سی 9 پرو)

 

با این حال توصیه داریم حتما روی صفحه نمایش گوشی Mi CC9 Pro یک لایه گلس محافظ نصب کنید. ضمنا صفحه نمایش 6.47 اینچی گوشی از قابلیت HDR10 و "نمایشگر همیشه روشن" یا همان "Always On Display" هم پشتیبانی به عمل می‌آورد. اما سوال اصلی این است که کیفیت نمایشگر گوشی چطور خواهد بود؟ در بررسی گوشی شیائومی می سی سی 9 پرو مشخص شد نمایشگر گوشی از وضوح، شارپنس و کنتراست مطلوبی برخوردار است و بدین سبب مشاهده تصویر روی صفحه بزرگ گوشی حس خوبی را به کاربر منتقل می‌کند. اگرچه باید اعتراف کرد که اغلب پرچمداران سامسونگ از این نظر نسبت به گوشی Mi CC9 Pro وضعیت بهتری دارند، اما فراموش نکنید که آن گوشی ها پرچمدار هستند و می  سی سی 9 پرو یک گوشی مقرون به صرفه است!

با این حال تماشای فیلم و سریال یا وبگردی و پرسه زدن در یوتیوب با گوشی شیائومی می سی سی 9 پرو و صفحه نمایش بزرگ آن بسیار لذت بخش است و دستگاه از این نظر کیفیت خوبی را ارائه می‌کند. همچنین در بررسی شیائومی Mi CC9 Pro مشخص شد که پنل نمایشگر دستگاه از نظر توان تولید روشنایی یا اصطلاحا برایتنس (Brightness) هم وضعیت خوبی دارد و شما می‌توانید در محیط های باز و تحت تابش نور به تنظیم شدت روشنایی صفحه نمایش گوشی بر روی 90 درصد بدون مشکل محتوای آن را ببینید و با گوشی در تعامل باشید. پس در مجموع صفحه نمایش این گوشی از کیفیت خوبی برخوردار بوده و اگر به گوشی های مجهز به نمایشگر بزرگ علاقه داشته باشید می‌تواند در رده قیمتی خودش از بهترین های بازار باشد.

 

 نقد و بررسی شیائومی Mi CC9 Pro : سیستم عامل و بستر نرم افزاری

 شیائومی گوشی های خود را به سیستم عامل اندروید مجهز می‌کند و گوشی Mi CC9 Pro هم از این قاعده مستثنا نیست! اندروید 9 پای (Android 9 Pie) به طور پیش فرض روی این گوشی نصب شده و رابط کاربری اختصاصی شیائومی با نام MIUI هم در کنار آن راه اندازی می‌شود تا ظاهری شخصی سازی شده را برای کاربر به ارمغان آورد. ضمنا بدون شک آپدیت اندروید 10 هم برای این گوشی منتشر خواهد شد. اما بستر نرم افزاری این اسمارتفون تا چه حد می‌تواند کاربردی، بهینه و کارآمد باشد؟از نظر بهینه بودن نمی‌توان رابط MIUI را به عنوان یک رابط خیلی بهینه در نظر گرفت، اما با این حال ما آن را به رابط کاربری گوشی های هوآوی ترجیح می‌دهیم. رابط MIUI تقریبا ثبات خوبی دارد و در کمتر مواقعی دچار کرش، لگ و تاخیر می‌شود.

قابلیت های زیادی در این رابط ارائه شده‌اند و شیائومی سعی کرده تقریبا برای هر ویژگی یک گزینه در رابط گوشی ارائه کند! این مسئله سبب گشته تا منوی تنظیمات گوشی کمی سردرگم کننده به نظر آید و در اغلب مواقع کاربر نتواند مسیر درست را برای پیدا کردن گزینه مورد نظرش از طریق منوی تنظیمات طی کند. البته نگران نباشید چون امکان جستجوی در منوی تنظیمات و دستیابی سریع به تمام آپشن های این بخش وجود دارد. یکی از ویژگی های کاربردی و جالبی که توسط رابط گوشی می سی سی 9 پرو پشتیبانی می‌شود مربوط به امکان دوآل کردن اپلیکیشن ها (Dual Apps) می‌شود! در رابط کاربری این گوشی گزینه پیش فرضی برای نصب دو نسخه از هر برنامه در گوشی ارائه شده که عملکرد بسیار خوبی هم دارد.

 

نقد و بررسی شیائومی Mi CC9 Pro (می سی سی 9 پرو)

 

ما در بررسی شیائومی Mi CC9 Pro اپلیکیشن های پرطرفداری مثل واتساپ، تلگرام و اینستاگرام را روی آن نصب کردیم و مورد استفاده قرار دادیم. نتیجه بررسی نشان داد که گوشی به راحتی از پس اجرای این اپلیکیشن بر می‌آید و واقعا در حین اجرای آن ها با هیچ لگ و تاخیری رو به رو نمی‌شوید. از سمت دیگر انجام کارهایی مثل وبگردی، پخش کلیپ ویدیویی، ارسال و دریافت پیامک و غیره هم با سرعت کاملا مطلوبی در گوشی انجام می‌گیرد. بنابراین در مجموع گوشی از بستر نرم افزاری خوب و سلیسی بهره می‌برد و بدون تردید شما بعد از چند مدت استفاده از گوشی کاملا با بستر نرم افزاری آن و رابط کاربری MIUI ارتباط برقرار خواهید کرد. ضمنا شیائومی طی چند سال اخیر نشان داده که پشتیبانی نرم افزاری خوبی هم از اسمارتفون هایش به عمل می‌آورد، بنابراین اگر به انتشار به موقع آپدیت ها و پشتیبانی نرم افزاری اهمیت می‌دهید، گوشی Mi CC9 Pro می‌تواند گزینه خرید خوبی باشد.

 

نقد و بررسی شیائومی Mi CC9 Pro : پردازنده، رم و حافظه داخلی

یکی از مهمترین ویژگی هایی که باید در انتخاب و خرید گوشی جدید به آن توجه کرد مربوط به قدرت عملکرد دستگاه و پتانسیل سخت افزاری آن می‌شود. خوشبختانه با توجه به ویژگی هایی که روی کاغذ به گوشی شیائومی می سی سی 9 پرو اختصاص داده شده، انتظار داریم که دستگاه قدرت عملکرد مطلوبی داشته باشد. در قلب این اسمارتفون از تراشه اسنپدراگون 730G استفاده به عمل آمده که طی فرآیند 8 نانومتری تولید شده است. این تراشه یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای دارد گه شش هسته آن از نوع Kyro 470 Silver با فرکانس کاری 1.8 گیگاهرتزی هستند و دو هسته دیگر آن از نوع Kyro 470 Gold با فرکانس کاری 2.2 گیگاهرتزی خواهند بود. پردازنده گرافیکی Adreno 618 هم در این تراشه وظیفه تجزیه و تحلیل داده های گرافیکی را بر عهده دارد.

گوشی از نظر رم در دو نسخه مختلف با ظرفیت های 6 و 8 گیگابایتی عرضه شده و از نظر حافظه داخلی هم شامل دو نسخه با ظرفیت های 128 و 256 گیگابایتی می‌شود. ضمن اینکه دستگاه از اتصال حافظه جانبی پشتیبانی نمی‌کند، البته با ظرفیتی که حافظه گوشی در حالت پیش فرض ارائه نکرده، احتمال نیاز پیدا کردن به حافظه جانبی و مواجه شدن با مشکل کمبود فضای ذخیره سازی اطلاعات خیلی کم است، مگر اینکه شما خیلی اهل ضبط عکس و ویدیو با دوربین گوشی باشید! بنابراین حداقل با توجه به ویژگی های روی کاغذ انتظار داریم گوشی می سی سی 9 پرو قدرت عملکرد خوبی داشته باشد.

 

نقد و بررسی شیائومی Mi CC9 Pro (می سی سی 9 پرو)

 

برای اینکه بررسی شیائومی Mi CC9 Pro در این زمینه دقیق تر انجام شود ما ابتدا بازی پابجی موبایل (PUBG Mobile) را برای مدت زمان 15 دقیقه در گوشی اجرا کرده و سپس از آن خارج شدیم و به ترتیب 10 اپلیکیشن و بازی از پیش تعیین شده را در دستگاه اجرا کردیم و سرعت لود، اجرا و جهش مابین آن ها را از بخش "Recent Apps" مورد ارزیابی قرار دادیم. نتیجه بررسی گوشی نشان داد که اولا بازی مثل پابجی موبایل به راحتی در آن اجرا می‌شود و کوچک ترین لگ و تاخیری را به همراه نخواهد داشت و فقط اجرای طولانی مدت آن می‌تواند منجر به داغ شدن بدنه دستگاه و افزایش شدید میزان مصرف شارژ باتری شود. ثانیا گوشی به لطف بهره‌مندی از رم با ظرفیت مناسب به خوبی از پس اجرای سایر برنامه ها و جهش مابین اپلیکیشن های اخیر هم بر می‌آید.

لازم به ذکر است که ما در بررسی گوشی می سی سی 9 پرو از نسخه مجهز به رم 6 و حافظه داخلی 128 گیگابایتی آن استفاده کردیم که در واقع نسخه پایه این محصول خواهد بود. پس در مجموع می‌توان از این بخش بررسی شیائومی Mi CC9 Pro اینطور نتیجه گرفت که گوشی نام برده شده از قدرت عملکرد و بازده پردازشی خوبی برخوردار است و در رده قیمتی خودش می‌تواند از این نظر جزو یکی از بهترین گوشی های بازار باشد. با استفاده از این گوشی علاوه بر انجام بدون مشکل کارهای روزمره قادر خواهید بود که سنگین ترین گیم های اندرویدی را هم اجرا کنید، اما طبیعتا اجرای طولانی مدت این نوع بازی ها می‌تواند منجر به افت شدید کیفیت شارژدهی باتری گوشی و همچنین داغ شدن بدنه آن شوند که در دراز مدت منجر به کاهش عملکرد مفید باتری می‌شود.

 

 نقد و بررسی شیائومی Mi CC9 Pro : دوربین اصلی و سلفی

 تقریبا اصلی ترین ویژگی بارز گوشی Xiaomi CC9 Pro مربوط به دوربین آن می‌شود! یک لنز 108 مگاپیکسلی در مجموعه دوربین اصلی این گوشی بکار رفته که سطح انتظارات را بالا می‌برد! در مجموع دوربین اصلی گوشی نام برده شده از 5 لنز مختلف تشکیل شده است که به ترتیب 108 مگاپیکسلی واید (Wide)، 12 مگاپیکسلی تله‌فتو (Telephoto)، 5 مگاپیکسلی تله‌فتو، 20 مگاپیکسلی اولتراواید (Ultrawide) و 2 مگاپیکسلی ماکرو (Macro) هستند. قابلیت ها و تکنولوژی های مختلفی هم توسط مجموعه دوربین اصلی گوش پشتیبانی می‌شوند که برخی از اصلی ترین آن ها شامل مواردی همچون قابلیت فوکوس خودکار مرحله‌ای دوآل پیکسل (PDAF)، فوکوس خودکار لیزری، تثبیت اپتیکال تصویر (OIS)، زوم اپتیکال 2x، زوم اپتیکال 5x، عکسبرداری با زاویه گسترده، عکسبرداری پرتره، عکسبرداری ماکرو، HDR و ضبط ویدیو های 4K با نرخ 3 فریم در ثانیه می‌شوند. ضمنا یک چراغ فلش LED چهارگانه هم برای دوربین اصلی این گوشی در نظر گرفته شده است.

 

نقد و بررسی شیائومی Mi CC9 Pro (می سی سی 9 پرو)

 

اما کیفیت عملکرد دوربین اصلی گوشی در عمل چطور است؟ در بررسی شیائومی Mi CC9 Pro مشخص شد که دوربین اصلی آن در محیط های باز و با نور خوب عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد! به جرئت می‌گوییم که عکس های ضبط شده با دوربین اصلی این اسمارتفون در محیط های این چنینی فوق‌العاده است و کیفیتی در حد کیفیت بزرگ ترین و گران قیمت ترین گوشی های پرچمدار فعلی بازار را ارائه می‌کند. همچنین عکسبرداری در حالت پرتره و ماکرو هم در اینگونه موقعیت ها به شکل کاملا عالی و مطلوبی انجام می‌شود. اما زمانی که نور محیط کم باشد و در فضای تاریک تر و بسته‌ای به سر ببرید، دوربین اصلی گوشی دیگر مثل قبل فوق‌العاده نخواهد بود و این بار عملکرد خوب و قابل قبولی را ارائه می‌کند.

عکس هایی که در محیط های کم نور و بسته با دوربین اصلی گوشی ضبط شوند عموما جزئیات خوبی دارند و طبیعی یا اصطلاحا نچرال (Natural) به نظر می‌رسند اما تفکیک پذیری رنگ ها در آن ها می‌توانست بهتر باشد و گاها ممکن است نویزهایی هم در این تصاویر دیده شود. با این حال این مسئله چیزی از ارزش های دوربین اصلی گوشی کم نمی‌کند، چون افت کیفیت عکسبرداری در محیط های تاریک امری بوده که در تمام گوشی های موبایل و حتی دوربین های حرفه‌ای هم شاهد وقوع آن هستیم. در حالت عکسبرداری 108 مگاپیکسلی دوربین اصلی هم می‌توانید عکس هایی ضبط کنید که وضوح فوق‌العاده بالایی دارند و طبیعتا حجم بالایی را هم ارائه خواهند کرد.

 

نقد و بررسی شیائومی Mi CC9 Pro (می سی سی 9 پرو)

 

در سمت مقابل دوربین سلفی گوشی شیائومی می سی سی 9 پرو از یک لنز 32 مگاپیکسلی واید تشکیل شده که از قابلیت HDR، ضبط عکس های پرتره سلفی و ضبط ویدیو های فول اچ دی با فریم ریت 30 فریم در هر ثانیه پشتیبانی می‌کند. عملکرد دوربین سلفی گوشی هم وضعیت مطلوبی دارد و دقیقا مثل دوربین اصلی گوشی است. یعنی در محیط های با نور خوب و باز می‌توانید با دوربین سلفی این گوشی عکس های عالی ضبط کنید اما در محیط های کم نور و بسته کیفیت عملکرد دوربین سلفی گوشی با افت نسبی رو به رو می‌شود. ضبط اینکه دوربین سلفی گوشی در ضبط عکس های پرتره هم عملکرد دقیق و خوبی دارد. در مجموع به عقیده ما بهره‌مندی از دوربین خوب یکی از اصلی ترین ویژگی های مثبت گوشی Xiaomi Mi CC9 Pro است و به ویژه دوربین اصلی این اسمارتفون می‌تواند در محیط ها با نور مناسب بازده فوق‌العاده‌ای داشته باشد.

 

 نقد و بررسی شیائومی Mi CC9 Pro : باتری و شارژدهی

 آخرین بخش نقد و بررسی شیائومی Mi CC9 Pro را به باتری آن اختصاص می‌دهیم. باتری که در قلب این اسمارتفون بکار رفته از نوع لیتیوم پلیمری است و ظرفیت 5260 میلی آمپر ساعتی را ارائه می‌کند. بنابراین انتظار داریم که این باتری بتواند به خوبی از پس تامین انرژی مورد نیاز گوشی بر آید. خوشبختانه در بررسی می سی سی 9 پرو هم شاهد همین وضعیت بودیم اما با این تفاوت که مشخص شد نوع استفاده کاربر از گوشی و شدت کاری که از آن می‌کشد به شکل قابل ملاحظه‌ای روی میزان مصرف شارژ باتری تاثیرگذار است. به عنوان مثال اگر یک کاربر معمولی را به عنوان معیار بررسی قرار دهید، ممکن است یک مرتبه شارژ باتری گوشی Mi CC9 Pro تا 1.5 روز برای وی دوام بیاورد اما اگر کاربری با سطح استفاده بیشتر و به ویژه علاقمند به اجرای گیم از گوشی استفاده کند، شارژ آن شاید کمتر از 1 روز دوام داشته باشد.

اما در حالت کلی و با در نظر گرفتن شرایط نرمال می‌توان قدرت شارژدهی باتری گوشی شیائومی می سی سی 9 پرو را حدود 1 الی 1.5 روز در نظر گرفت. اما این باتری 5260 میلی آمپر ساعت برای شارژ مجدد به چه میزان زمان نیاز دارد؟ شیائومی گوشی مذکور را به یک شارژر 30 واتی مجهز کرده است! به لطف این شارژر می‌توان طی 30 دقیقه باتری دستگاه را حدود 55 درصد شارژ کرد. فول شارژ باتری گوشی هم با استفاده از این شارژ قدرتمند تقریبا ظرف 70 دقیقه انجام می‌شود. پس سرعت شارژ مجدد عالی باتری یکی از ویژگی های مثبت و بسیار جالب گوشی Mi CC9 Pro محسوب می‌شود.

 

نقد و بررسی شیائومی Mi CC9 Pro (می سی سی 9 پرو)

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به نقد و بررسی شیائومی Mi CC9 Pro (می سی سی 9 پرو) پرداختیم. این گوشی از ویژگی های مثبت زیادی بهره می‌برد که سبب شده‌اند ارزش خرید آن بالا برود و دستگاه به یکی از پرفروش ترین گوشی های برند شیائومی تبدیل گردد. اگر می‌خواهید با صرف هزینه نه چندان گزاف یک اسمارتفون اندرویدی با کیفیت و خوش ساخت داشته باشید، شیائومی می سی سی 9 پرو یکی از بهترین گزینه های خرید پیش رویتان خواهد بود. در بخش زیر برخی از اصلی ترین ویژگی های مثبت و منفی این اسمارتفون را مشاهده می‌کنید.

 

نقاط قوت:

  • طراحی زیبا و با کیفیت
  • صفحه نمایش بزرگ و با کیفیت
  • بستر نرم افزاری روان و پشتیبانی نرم افزاری خوب
  • پردازنده، رم و حافظه داخلی مناسب
  • دوربین عالی
  • سرعت شارژ فوق‌العاده باتری
  • قیمت مقرون به صرفه

 

نقاط ضعف:

  • ضد آب نبودن