تفاوت های گلکسی نوت 10 و نوت 10+ را بشناسید!

شاید این سوال در ذهن شما هم به وجود آمده باشد که گلکسی نوت 10 سامسونگ (Samsung Galaxy Note 10) چه تفاوتی با گلکسی نوت 10+ سامسونگ (Samsung Galaxy Note 10 Plus) دارد! در این مطلب اختصاصی می‌خواهیم به اصلی ترین تفاوت های گلکسی نوت 10 و نوت 10+ اشاره داشته باشیم. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

مقدمه

سری جدید فبلت های گلکسی نوت سامسونگ (Samsung Galaxy Note) این بار با 4 عضو مختلف معرفی شدند. این چهار عضو به ترتیب گلکسی نوت 10 سامسونگ (Samsung Galaxy Note 10)، گلکسی نوت 10+ سامسونگ (Samsung Galaxy Note 10+)، گلکسی نوت 10 5 جی (Samsung Galaxy Note 10 5G) و گلکسی نوت 10+ 5 جی (Samsung Galaxy Note 10+ 5G) نام دارند. نسخه های ملقب به 5G این محصولات در واقع نسخه‌هایی از آن ها هستند که از قابلیت اتصال LTE 5G پشتیبانی می‌کنند. بنابراین اگر از این دو نسخه و تفاوت آن ها با نسخه های پایه محصولات مذکور چشم‌پوشی کنیم، می‌توان اینطور گفت که گلکسی نوت 10 سامسونگ در دو نسخه اصلی معمولی و پلاس عرضه شده است.

اما سوال اصلی اینجاست که تفاوت این دو نسخه در چیست؟ به بیان دیگر چه تفاوت هایی مابین Galaxy Note 10 و Galaxy Note 10 Plus وجود دارد؟ از آنجای که قیمت نسخه پلاس این محصول نسبت به نسخه معمولی گران‌تر است، آیا تفاوت های مابین آن دو به اندازه‌ای خواهد بود که ارزش صرف هزینه بیشتر برای تهیه کردن نسخه پلاس را داشته باشد؟ در ادامه این مطلب می‌خواهیم به طور دقیق و جامع در رابطه با تفاوت های گلکسی نوت 10 و نوت 10+ سامسونگ صحبت کنیم. بنابراین اگر قصد خرید یکی از این دو فبلت را دارید و هنوز برای انتخاب قطعی خود تصمیم نهایی نگرفته‌اید، توصیه داریم تا انتهای این مطلب با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

تفاوت های گلکسی نوت 10 و نوت 10+ : ابعاد، اندازه و وزن

 

تفاوت های گلکسی نوت 10 و نوت 10+

 

اولین تفاوت اصلی مابین دو گوشی سامسونگ Galaxy Note 10 و Note 10+ که هر فردی با اولین نگاه متوجه آن خواهد شد مربوط به اندازه و ابعاد آن ها می‌شوند. بدنه گلکسی نوت 10 ابعاد 151 در 71.8 در 7.9 میلیمتر را ارائه می‌کند و بدین ترتیب از نسخه پیشین سری فبلت های گلکسی نوت یعنیگلکسی نوت 9 کوچک تر است. با توجه به صفحه نمایش بزرگی که این گوشی دارد، کاملا مشخص است که سامسونگ نهایت دقت را در طرحی این محصول بکار برده و ظرافت خاصی در کنار هم چیدن اجزای سخت افزاری آن وجود خواهد داشت. وزن فبلت نوت 10 هم به چیزی در حدود 168 گرم می‌رسد که نسبت به نوت 9 سبک تر است. اما در سمت مقابل گلکسی نوت 10 پلاس ابعاد 162.3 در 77.2 در 7.9 میلیمتری دارد و وزن آن به چیزی در حدود 196 گرم می‌رسد.

وقتی دو گوشی نوت 10 و 10+ را در دست می‌گیرید، تفاوت مابین ابعاد و اندازه آن ها به خوبی قابل درک می‌شود. اگر دوست ندارید اندازه گوشی خیلی بزرگ باشد، مطمئنا Note 10 گزینه خرید بهتری برایتان خواهد بود. صفحه نمایش این گوشی به قدری حاشیه های باریکی دارد که در بدنه کامپکت آن جا شده است و اوج زیبایی را به رخ می‌کشد. اما اگر دوست دارید فبلتی که می‌خرید از نظر ابعاد و اندازه مفهوم واقعی یک فبلت را به تصویر بکشد، نوت 10+ گزینه خرید مناسب شماست. وقتی این فبلت را در دست می‌گیرید حسی کاملا متفاوت به شما منتقل خواهد شد. بنابراین یکی از اصلی ترین تفاوت های گلکسی نوت 10 و نوت 10+ مربوط به اندازه بدنه و وزن آن ها می‌شود.

 

تفاوت های گلکسی نوت 10 و نوت 10+ : اندازه صفحه نمایش و رزولوشن

 

تفاوت های گلکسی نوت 10 و نوت 10+

 

طبیعتا با توجه به اینکه گلکسی Note 10+ نسبت به Note 10 اندازه بزرگ تری دارد، صفحه نمایش آن هم نسبت به این گوشی بزرگ تر خواهد بود. شاید حتی اصلی ترین تفاوت مابین این دو گوشی هم مربوط به اندازه صفحه نمایش آن ها باشد! صفحه نمایشی که در نوت 10 بکار رفته 6.3 اینچی است، یعنی اندازه آن نسبت به سال گذشته و فبلت نوت 9 به مقدار 0.1 اینچ کوچک تر شده است، اما نمایشگر نوت 10+ اندازه 6.8 اینچی دارد واقعا یک نمایشگر بزرگ است که مشابه آن در کمتر گوشی دیده می‌شود. رزولوشن صفحه نمایش دو محصول نام برده شده هم متفاوت خواهد بود. صفحه نمایش Note 10 رزولوشن 2280 در 1080 پیکسلی را ارائه کرده و بدین ترتیب تراکم آن به چیزی در حدود 401 پیکسل در هر اینچ می‌رسد. اما در سمت مقابل رزولوشن صفحه نمایش بزرگ نوت 10 پلاس برابر با 3040 در 1440 پیکسل خواهد بود و بدین ترتیب تراکم پیکسلی آن به چیزی در حدود 498 پیکسل در هر اینچ می‌رسد.

نکته مهم و جالبی که باید به آن توجه کنید مربوط به این است که رزولوشن صفحه نمایش Note 10 از Note 9 که محصول سال گذشته سامسونگ بوده کمتر است! صفحه نمایش نوت 9 رزولوشن 2960 در 1440 پیکسل را ارائه می‌کرد و تراکم آن به چیزی در حدود 516 پیکسل در هر اینچ می‌رسید که از تراکم پیکسلی صفحه نمایش هر دو فبلت Note 10 و Note 10+ بیشتر است! بنابراین به نظر می‌رسد اگرچه یک سال از زمان عرضه فبلت نوت 9 گذشته اما با این حال این محصول هنوز می‌تواند رقیب جدی برای تمام گوشی های جدید و حتی نسخه جدیدتر و جایگزین خودش باشد! پس دومین مورد از اصلی ترین تفاوت های گلکسی نوت 10 و نوت 10+ مربوط به اندازه صفحه نمایش آن ها، رزولوشن و تراکم پیکسلی می‌شود که Note 10 Plus در این زمینه از Note 10 برتری دارد.

 

تفاوت های گلکسی نوت 10 و نوت 10+ : حافظه داخلی و جانبی

یک تفاوت مهم دیگر هم مابین دو فبلت Note 10 و Note 10+ وجود دارد که شاید خیلی از کاربران در نگاه اول متوجه آن نشوند. این تفاوت مربوط به پشتیبانی از حافظه جانبی می‌شود! گلکسی نوت 10 سامسونگ از نظر حافظه داخلی فقط در یک نسخه عرضه شده که ظرفیت 256 گیگابایتی را ارائه می‌کند و از اتصال حافظه جانبی هم پشتیبانی به عمل نمی‌آورد. به بیان دیگر امکان نصب رم میکرو اس دی (Micro SD) در این گوشی و افزایش فضای ذخیره سازی اطلاعات آن وجود ندارد. اما در سمت مقابل گلکسی نوت 10 پلاس از نظر حافظه داخلی شامل دو نسخه مختلف با ظرفیت های 256 و 512 گیگابایتی می‌شود. مهمتر اینکه نوت 10+ برخلاف نوت 10 از اتصال رم میکرو اس دی پشتیبانی می‌کند و بنا به ادعای سامسونگ با نصب رم میکرو اس دی در این گوشی می‌توان فضای ذخیره سازی اطلاعات آن را تا سقف 1 ترابایت افزایش داد. این مسئله هم یکی دیگر از اصلی ترین تفاوت های گلکسی نوت 10 و نوت 10+ است که باید به آن اشاره می‌کردیم.

 

تفاوت های گلکسی نوت 10 و نوت 10+ : رم و قدرت عملکرد

 

تفاوت های گلکسی نوت 10 و نوت 10+

 

تراشه‌ای که در دو فبلت Note 10 و Note 10+ بکار رفته مشابه و یکسان هستند و نسخه جهانی هر دوی آن ها از تراشه اگزینوس 9825 بهره می‌برند. اما ظرفیت رم این دو محصول با هم تفاوت دارد. رم نوت 10 ظرفیت 8 گیگابایتی را ارائه کرده اما رم نوت 10 پلاس 12 گیگابایتی است! بدون تردید با توجه به کانفیگ سخت افزاری که در این دو فبلت بکار رفته، هر دوی آن ها بدون کوچک ترین مشکلی از پس انجام سنگین ترین تسک ها بر می‌آیند و حتی سنگین ترین بازی های HD اندرویدی هم بدون کوچک ترین لگ در هر دوی آن ها قابل اجراست. بنابراین شاید در عمل تفاوتی مابین قدرت و بازده گلکسی Note 10 و Note 10+ احساس نشود، اما به هر حال بهره‌مندی نوت 10+ از رم 12 گیگابایتی یک مزیت عمده برای آن به شمار می‌رود و این فبلت را از نظر مولتی‌تسکینگ به یک غول بی‌رقیب تبدیل می‌کند. بنابراین ظرفیت بیشتر رم Galaxy Note10 Plus یکی دیگر از تفاوت های آن نسبت به Galaxy Note 10 است که باید در انتخاب این دو اسمارتفون در نظر گرفته شود.

 

تفاوت های گلکسی نوت 10 و نوت 10+ : دوربین اصلی

 

تفاوت های گلکسی نوت 10 و نوت 10+

 

هر دو فبلت نوت 10 و 10 پلاس از سه لنز دوربین اصلی و مشابه بهره می‌برند که به ترتیب 12، 12 و 16 مگاپیکسلی هستند. بنابراین از این نظر تفاوتی مابین آن ها وجود ندارد، اما مجموعه دوربین اصلی Note 10 Plus یک ویژگی کوچک دارد که در مجموعه دوربین اصلی Note 10 شاهد پیاده سازی آن نیستیم! این ویژگی مربوط به قابلیت TOF 3D می‌شود که امکان زوم بهتر و دقیق تر در محیط های تاریک و روشن را فراهم می‌آورد. اگر با دقت به محل نصب لنزهای دوربین اصلی دو گوشی مورد نظر نگاه کنید متوجه خواهید شد که در زیر چراغ فلش LED فبلت نوت 10 پلاس دو لنز کوچک دیگر نصب هستند. این دو لنز در واقع مربوط به دوربین TOF 3D VGA می‌شوند. البته باید اعتراف کنیم که در عمل تفاوت خیلی محسوسی مابین عملکرد و حتی قابلیت زوم دو گوشی Note 10 و Note 10+ دیده نمی‌شود، اما به هر حال این مسئله از تفاوت های گلکسی نوت 10 و نوت 10+ است و می‌بایست به آن اشاره مختصری می‌داشتیم.

 

تفاوت های گلکسی نوت 10 و نوت 10+ : ظرفیت باتری

 

تفاوت های گلکسی نوت 10 و نوت 10+

 

با توجه به اینکه فبلت Galaxy Note 10+ نسبت به Galaxy Note 10 صفحه نمایش بزرگ تری دارد، طبیعتا باید از یک باتری بزرگ تر هم برای تامین انرژی مورد نیازش بهره‌مند باشد. باتری که برای تامین انرژی مورد نیاز فبلت نوت 10 بکار رفته ظرفیت 3500 میلی آمپر ساعتی داشته و از نوع لیتیوم یونی است. هنوز عرضه گوشی نوت 10 به طور رسمی آغاز نشده تا بررسی از کیفیت شارژدهی باتری آن داشته باشیم، اما از آنجایی که باتری این گوشی نسبت به باتری نوت 9 سال گذشته 500 میلی آمپر ساعت ظرفیت کمتری دارد (ظرفیت باتری نوت 9 معادل 4000 میلی آمپر ساعت است)، پیش‌بینی می‌کنیم شارژدهی باتری Note 10 وضعیت کاملا معمولی را ارائه کند. اما در سمت مقابل برای تامین انرژی مورد نیاز Galaxy Note 10+ از یک باتری 4300 میلی آمپر ساعتی استفاده می‌شود. با توجه به اینکه صفحه نمایش این گوشی 0.5 اینچی از نمایشگر نوت 10 بزرگ تر است و رزولوشن و تراکم بیشتری را هم ارائه می‌کند، پیش‌بینی می‌کنیم باتری آن هر بتواند بازده معمولی داشته باشد و خیلی شگفتی‌آفرین نشود. البته این نتیجه‌گیری مبتنی بر پیش‌بینی فعلی ما (قبل از عرضه و تست محصولات نام برده شده) است و احتمال دارد در عمل شاهد وضعیت متفاوتی باشیم.

 

تفاوت های گلکسی نوت 10 و نوت 10+ : سرعت شارژ مجدد

 

تفاوت های گلکسی نوت 10 و نوت 10+

 

هر دو فبلت Galaxy Note 10 و Galaxy Note 10 Plus از قابلیت شارژ سریع بیسیم و باسیم پشتیبانی می‌کنند اما سرعت شارژ باتری در گلکسی نوت 10+ بیشتر خواهد بود چون شارژر فابریک این گوشی یک شارژر 45 واتی است اما شارژر فابریک نوت 10 یک شارژر 25 واتی خواهد بود. بنابراین توان خروجی این دو شارژر چیزی در حدود 20 وات تفاوت دارد و این موضوع سبب می‌شود سرعت شارژ باتری Note 10+ بیشتر از Note10 باشد. البته ظرفیت کمتر باتری نوت 10 می‌تواند حالتی ایجاد کند که باتری هر دو فبلت در بازه زمانی مشابه به یک مقدار (درصد) شارژ شود. قابلیت شارژ بیسیم هم در این دو محصول با توان متفاوتی پشتیبانی می‌شود. نوت 10 از شارژ بیسیم 12 واتی پشتیبانی می‌کند و نوت 10 پلاس از شارژ بیسیم 15 واتی پشتیبانی به عمل می‌آورد. پس از این نظر هم سرعت شارژ باتری Note10 Plus بیشتری از Note 10 است. البته همانطور که گفتیم به دلیل اختلاف ظرفیت باتری دو گوشی شاید مقدار شارژ مجدد آن ها در یک بازه زمانی یکسان خیلی تفاوتی نسبت به هم نداشته باشد اما به هر حال این موضوع از تفاوت های گلکسی نوت 10 و نوت 10+ بوده و باید به آن اشاره می‌کردیم.

 

تفاوت های گلکسی نوت 10 و نوت 10+ : قیمت

 

تفاوت های گلکسی نوت 10 و نوت 10+

 

آخرین موضوعی که باید به عنوان یکی دیگر از تفاوت های Note 10 و Note 10+ به آن اشاره داشته باشیم مربوط به قیمت این دو محصول می‌شود. طبیعتا چون فبلت نوت 10 پلاس نسخه پیشرفته‌تری از سری فبلت های نوت 10 است، قیمت بیشتری هم در مقایسه با نسخه معمولی آن دارد. قیمت گلکسی Note 10 در بازارهای جهانی معادل 950 یورو در نظر گرفته شده و قیمت گلکسی Note 10+ در بازارهای جهانی معادل 1100 یورو در نظر گرفته شده است. بنابراین به احتمال زیاد با مشخص شدن دقیق قیمت این دو گوشی در بازار کشور شاهد تفاوت چند میلیون تومانی مابین قیمت آن ها خواهیم بود. تصمیم گیری مبنی بر اینکه کدامیک از دو فبلت مورد نظر ارزش خرید دارند و گزینه بهتری برای تهیه کردن هستند را بر عهده شما قرار می‌دهیم. بنابراین یکی دیگر از اصلی ترین تفاوت های گلکسی نوت 10 سامسونگ و گلکسی نوت 10 مربوط به قیمت آن ها می‌شود.

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به معرفی اصلی ترین تفاوت های گلکسی نوت 10 و نوت 10+ سامسونگ پرداختیم. شاید به جرئت بتوان مدعی شد که اصل ترین تفاوت مابین این دو محصول مربوط به اندازه آن ها و نمایشگرشان می‌شود. البته تفاوت رزولوشن صفحه نمایش دو محصول هم می‌تواند به عنوان یکی از مهمترین تفاوت های آن ها معرفی شود. نکته مهم بعدی این است که در خیلی زمینه ها گلکسی نوت 9 که در سال گذشته شاهد معرفی آن بودیم از گلکسی نوت 10 برتری دارد و شاید خرید آن با توجه به قیمت مناسب ترش نسبت به خرید Note 10 انتخاب بهتری باشد! سعی می‌کنیم در یک مقاله مجزا به مقایسه نوت 10 و نوت 9 هم بپردازیم. امیدواریم از این مقاله اختصاصی استفاده لازم را به عمل آورده باشید.

نقد و بررسی گلکسی Tab A 8 2017 T385 سامسونگ

تبلت گلکسی تب ای 8 2017 سامسونگ (Samsung Galaxy Tab A 8.0 2017) اگرچه محصول سال 2017 است اما همچنان استقبال پرشوری از آن به عمل می‌آید و به دلیل قیمت و سخت افزار نسبتا خوبی که دارد از گجت های پرفروش سامسونگ محسوب می‌شود. در این مقاله می‌خواهیم به نقد و بررسی گلکسی Tab A 8 2017 T385 سامسونگ بپردازیم و مروری بر نقاط قوت و ضعف اصلی آن داشته باشیم. با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

مقدمه

در ماه سپتامبر (September) سال 2017 شرکت کره‌ای سامسونگ یکی از تبلت های با کیفیت و خوش قیمت خودش را معرفی کرد. این تبلت با نام Galaxy Tab A 8 2017 T385 رونمایی شد و یکی از تبلت های خوش ساخت و خوش قیمت سامسونگ بود. قیمت گلکسی Tab A 8 2017 T385 شاید در زمان معرفی محصول خیلی مقرون به صرفه محسوب نمی‌شد اما هم اکنون این تبلت یکی از مقرون به صرفه ترین تبلت های اندرویدی شرکت سامسونگ است. در بر داشتن سخت افزار مناسب و ارائه بازده خوب از سوی این محصول سبب شده که دستگاه به گزینه خرید عالی برای خیلی از کاربران تبدیل شود و آمار فروش آن هم افزایش یابد.

اگر قصد خرید تبلت اندرویدی میان رده و خوش قیمت را داشته باشید که به راحتی نیازهای روزمره شما را برطرف کند، مطمئنا گلکسی تب ای 8 اینچی مدل T385 یکی از بهترین گزینه های خرید پیش رویتان خواهد بود. اما طبیعتا این تبلت هم نقاط قوت و ضعف خاص خودش را دارد و بهتر است قبل اقدام برای خرید دستگاه، این نقاط قوت و ضعف را بشناسید. ما در ادامه این مطلب می‌خواهیم به نقد و بررسی گلکسی Tab A 8 2017 T385سامسونگ بپردازیم و نقاط قوت و ضعف اصلی دستگاه را برایتان مشخص کنیم. بنابراین با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

نقد و بررسی گلکسی Tab A 8 2017 T385 سامسونگ: طراحی و ظاهر

علیرغم قیمت نه چندان گرانی که تبلت Galaxy Tab A 8 2017 دارد، در ساخت دستگاه دقت بالایی صرف شده و کیفیت ساخت آن مناسب است. بدنه اصلی تبلت از آلومینیوم ساخته شده و سامسونگ سعی کرده از این نظر دستگاه را با کیفیت خوبی تولید کند تا مشکلاتی مثل به وجود آمدن خط و خش روی بدنه که در تبلت های با بدنه پلاستیکی بسیار شایع است، به راحتی در گلکسی تب ای 8 2017 ایجاد نشود. بنابراین قاب گوشی مقاومت خوبی در برابر خراشیدگی و تماس با اشیای نوک تیز دارد، اما با این حال توصیه می‌کنیم برای اطمینان خاطر بیشتر حتما تبلت مذکور را به همراه یک کیف تبلت مناسب مورد استفاده قرار دهید. لبه های قاب پشت دستگاه نوارهای خاصی را ارائه کرده‌اند که مربوط به فریم تبلت و رابط های آنتن دستگاه می‌شوند. اگر دست خود را بر روی لبه های قاب پشت تبلت بکشید، متوجه این فریم ها خواهید شد. در بخش فوقانی قاب پشت تبلت هم لنز دوربین اصلی و چراغ فلش LED اختصاصی آن دیده می‌شود که کیفیت عملکرد آن را در مراحل بعدی بررسی گلکسی Tab A 8 2017 T385 مورد ارزیابی قرار می‌دهیم.

 

بررسی گلکسی Tab A 8 2017 T385

 

بدنه سامسونگ گلکسی تب A 8 2017 مدل T385 حدود 8.9 میلیمتر ضخامت دارد و طول و عرض آن هم به ترتیب 212.1 در 124.1 میلیمتری هستند. بنابراین تبلت خیلی بدنه باریکی ندارد و ظاهری نسبتا بلند را ارائه می‌کند. وزن تبلت به چیزی در حدود 364 گرم می‌رسد و دستگاه به سوکت یو اس بی تایپ سی (USB Type C) مجهز است و با این حال از جک 3.5 میلیمتری هدفون هم بهره می‌برد. تبلت سامسونگ Galaxy Tab A 8.0 T385 از نظر قابلیت های اتصال در دو نسخه مختلف عرضه شده است. یکی از این دو نسخه فقط از اتصال وای فای (Wi-Fi) پشتیبانی می‌کند اما نسخه دیگر قابلیت نصب سیم کارت پشتیبانی از اتصال LTE را دارد. جالب است بدانید نسخه پشتیبانی کننده از سیم کارت تبلت از قابلیت مکالمه هم پشتیبانی به عمل می‌آورد.

گلکسی تب ای 8 مدل T385 سامسونگ از یک اسپیکر واحد بهره‌مند است که کیفیت صدای خروجی از آن چندان تعریفی ندارد و کاملا معمولی خواهد بود. وقتی از نمای رو به رو به تبلت مذکور نگاه کنید، ویژگی خاصی توجهتان را جلب نمی‌کند و ظاهر تبلت مشابه با دیگر تبلت های سامسونگ به نظر می‌رسد. حاشیه های صفحه نمایش تبلت خیلی باریک نیستند و وضعیت معمولی دارند و در لبه زیرین صفحه نمایش (در حالت عمودی) دکمه فیزیکی هوم (Home) نصب است که متاسفانه از قابلیت اسکن انگشت پشتیبانی نمی‌کند. بنابراین تبلت سامسونگ گلکسی Tab A 8 2017 T385 از اسکنر انگشت بهره‌مند نیست و برای آنلاک نمایشگر آن ملزم به استفاده از پین و رمز عبور خواهید بود.

 

بررسی گلکسی Tab A 8 2017 T385

 

امکان اتصال کیبورد تبلت به سامسونگ گلکسی تب A 8 2017 وجود دارد اما نصب کیبورد نمی‌تواند خیلی تجربه‌ خاص و متفاوتی را برایتان به ارمغان آورد. به طور کلی می‌توان اینطور گفت که تبلت مذکور از نظر سبک طراحی، کیفیت ساخت و ظاهر وضعیت قابل قبولی دارد و با توجه به قیمت دستگاه از کیفیت ساخت مطلوبی برخوردار است. شاید ویژگی خیلی خاصی در طراحی و ظاهر این تبلت وجود نداشته باشد اما به هر حال با در نظر گرفتن قیمت دستگاه، کیفیت ساخت و طراحی آن کاملا قابل قبول ست.

 

نقد و بررسی گلکسی Tab A 2017 8 T385 سامسونگ: صفحه نمایش

در این بخش از نقد و بررسی گلکسی Tab A 8 2017 T385 در رابطه با صفحه نمایش آن صحبت می‌کنیم. از آنجایی که سامسونگ در حوزه تولید صفحه نمایش به عنوان یک شرکت پیشتاز شناخته می‌شود، سطح انتظاراتی که از گجت های این شرکت داریم هم به مراتب بالاتر خواهد بود. سامسونگ یک نمایشگر 8 اینچی و نوع IPS LCD را در تبلت گلکسی Tab A 8 2017 مدل T385 بکار برده که نسبت تصویر 16 به 10 را ارائه کرده است. همانطور که در بخش قبل گفتیم صفحه نمایش این تبلت حاشیه های باریکی ندارد و بدین سبب چیزی در حدود 70.5 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه را در بر می‌گیرد. رزولوشن صفحه نمایش تبلت 1280 در 800 پیکسل در نظر گرفته شده و تراکم پیکسلی آن به چیزی در حدود 189 پیکسل در هر اینچ می‌رسد. بنابراین رزولوشن و تراکم پیکسلی صفحه نمایش تبلت سامسونگ Galaxy Tab A 8 2017 خیلی عالی نیست و می‌تواند از ویژگی های نه چندان مطلوب آن باشد.

در بررسی گلکسی Tab A 8 2017 T385 مشخص شد که صفحه نمایش تبلت به طور کامل لمینیت نشده است! لمینیت صفحه نمایش پروسه‌ای است که در آن شکاف یا اختلال سطح مابین پنل نمایشگر و تاچ اسکرین از بین می‌رود. از آنجا که نمایشگر تبلت مذکور فول لمینیت نشده، وقتی انگشت خود را روی آیتم های آن قرار می‌دهید و از نمای کناری با دقت به نحوه حرکت آیتم ها نگاه می‌کنید، فاصله نسبتا محسوسی مابین محل قرار داشتن انگشت خود و محتوای انتخاب شده مشاهده خواهید کرد. کاملا مشخص است که سامسونگ سعی کرده با پیاده سازی این روش هزینه ساخت و تولید صفحه نمایش تبلت را کاهش داده و در نتیجه قیمت نهایی گلکسی Tab A 8 2017 T385 را هم کاهش دهد. پس رزولوشن، تراکم پیکسلی و فول لمینیت نبودن صفحه نمایش تبلت می‌توانند از نقاط ضعف آن باشند.

 

بررسی گلکسی Tab A 8 2017 T385

 

اما کیفیت نمایش محتوا بر روی صفحه نمایش تبلت گلکسی Tab A 8 2017 مطلوب است. محتوایی که روی صفحه نمایش این تبلت به تصویر کشیده می‌شود شادابی و شارپنس قابل قبولی دارد و کنتراست مطلوبی را هم ارائه می‌کند. بدین سبب تماشای فیلم و سریال روی نمایشگر 8 اینچی تبلت لذت بخش می‌شود. اما از نظر روشنایی باز هم صفحه نمایش تبلت عملکرد خیلی عالی ندارد و کیفیت کاملا متوسطی را ارائه کرده است. در بررسی گلکسی Tab A 8 2017 T385 مشخص شد که با تنظیم شدت روشنایی صفحه نمایش دستگاه بر روی 100 درصد در محیط های و باز و تحت تابش نور همچنان ممکن است مشکلاتی برای تفکیک محتوای روی صفحه و دیدن واضح آن ها به وجود آید. مطمئنا اگر سامسونگ از یک پنل آمولد (AMOLED) در گلکسی Ta A 8 2017 T385 استفاده می‌کرد ضعف روشنایی نمایشگر آن از بین می‌رفت اما مسلما هزینه تولید دستگاه افزایش پیدا می‌کرد.

نکته بعدی که در بررسی گلکسی Tab A 8 2017 T385 مشخص شد مربوط به حساسیت بالای صفحه نمایش تبلت در قبال تماس با اشیای نوک تیز می‌شود. روی نمایشگر تبلت یک لایه شیشه نصب شده اما این شیشه مقاومت بالایی در برابر خراشیدگی ندارد. به همین دلیل توصیه داریم حتما روی صفحه نمایش تبلت یک لایه گلس ال سی دی محافظ نصب کنید تا خط و خشی بر روی ال سی دی تبلت ایجاد نشود. پس در یک نتیجه‌گیری کلی از این بخش بررسی گلکسی Tab A 8 2017 T385 می‌توان اینطور گفت که صفحه نمایش تبلت کیفیت ساخت متوسطی دارد و به نوعی کیفیت آن با قیمت دستگاه منطبق است. روشنایی نه چندان بالا، وضوح و تراکم نه چندان زیاد و فول لمینیت نبودن نمایشگر از ویژگی های نه چندان مناسب آن هستند، اما از سمت دیگر شادابی و شارپنس خوب تصویر می‌تواند از ویژگی های مثبت آن باشد.

 

نقد و بررسی گلکسی Tab A 8 2017 T385 سامسونگ: سیستم عامل و رابط کاربری

با توجه به اینکه تبلت سامسونگ Galaxy Tab A 8 2017 T385 محصول سال 2017 است، جای تعجبی ندارد که نسخه قدیمی تری از سیستم عامل اندروید به طور پیش فرض روی آن نصب باشد. اندروید 7.1.1 نوقا به طور پیش فرض روی این تبلت نصب شده و رابط کاربری سامسونگ اکسپرینس (Samsung Experience 8.5) هم در آن نصب و راه اندازی شده است. لازم به ذکر ست که هم اکنون آپدیت اندروید 8 اوریو هم برای تبلت مورد نظر منتشر شده و به طور OTA قابل دانلود و نصب است، اما ما تبلت را در حالت پیش فرض و با سیستم عامل اصلی که روی آن نصب است بررسی می‌کنیم. رابط کاربری سامسونگ اکسپرینس نسبت به نسخه های قبلی رابط های سامسونگ بهبود زیادی یافته اما همچنان یک رابط سنگین است که تعداد زیادی اپلیکیشن پیش فرض روی آن نصب هستند. بخش اپ دراور (App Drawer) در حالت اولیه در تبلت غیر فعال است و برای مشاهده نمایی از اپلیکیشن های نصب روی تبلت باید به هوم اسکرین بروید و انگشت خود را به سمت بالا بکشید. با کشیدن انگشت خود به سمت چپ هم می‌توانید به بخش مربوط به دستیار هوشمند سامسونگ یعنی بیکسبی (Bixby) مراجعه کنید که استفاده از آن خیلی برای ما ایرانی ها کاربرد ندارد.

 

بررسی گلکسی Tab A 8 2017 T385

 

یکی از جالب ترین ویژگی هایی که توسط رابط کاربری تبلت گلکسی Tab A 8 2017 T385 ارائه شده مربوط به قابلیت اسپلیت اسکرین (Split Screen) می‌شود که به موجب آن نمایشگر تبلت به دو نیم تقسیم می‌شود و می‌توانید در هر یک از دو نیمه نمایشگر هر اپلیکیشنی که تمایل دارید را اجرا کرده یا هر تسکی که مد نظرتان است را به طور همزمان یا یک تسک دیگر انجام دهید. اما سرعت عملکرد بستر نرم افزاری تبلت چطور است؟ در بررسی گلکسی Tab A 8 2017 T385 مشخص شد که بستر نرم افزاری تبلت عملکرد روانی دارد و در حین انجام کارهای روزمره با تبلت به هیچ مشکلی بر نمی‌خورید. انجام کارهایی مثل وبگردی، تماشای فیلم در یوتیوب، نصب و استفاده از برنامه هایی مثل اینستاگرام، واتساپ، تلگرام و غیره در تبلت بدون مشکل انجام می‌شوند. بنابراین در مجموع می‌توان اینطور گفت که بستر نرم افزاری تبلت شاید در حالت پیش فرض کمی قدیمی باشد اما کیفیت عملکرد رضایت بخشی را ارائه می‌کند.

 

نقد و بررسی گلکسی Tab A 8 2017 T385 سامسونگ: پردازنده، رم و حافظه داخلی

با توجه به قیمتی که تبلت سامسونگ گلکسی تب ای 8 2017 مدل T385 و همچنین سال تولید دستگاه نباید انتظار داشت که پردازنده خیلی قدرتمندی در آن بکار رفته باشد. تراشه‌ای که در قلب این تبلت بکار رفته تراشه اسنپدراگون 425 کوالکام است که طی فرآیند 28 نانومتری تولید شده و یک پردازنده مرکزی چهار هسته‌ای دارد. چهار هسته پردازشگر آن از نوع Cortex-A53 هستند و فرکانس کاری 1.4 گیگاهرتزی را ارائه می‌کنند. ضمنا پردازنده گرافیکی Adreno 308 هم در این تراشه وظیفه تجزیه و تحلیل داده های گرافیکی را بر عهده دارد. رم تبلت ظرفی 2 گیگابایتی داشته و حافظه داخلی آن هم در حالت پیش فرض 16 گیگابایت فضای ذخیره سازی اطلاعات را در اختیارتان قرار می‌دهد که مقدار زیادی نیست و بخشی از آن هم توسط سیستم عامل و رابط پیش فرض دستگاه اشغال می‌شود. تبلت سامسونگ گلکسی تب A 8 2017 قابلیت پشتیبانی از حافظه جانبی را دارد و با نصب رم میکرو اس دی (Micro SD)می‌تواند فضای ذخیره سازی اطلاعات آن را تا سقف اسمی 256 گیگابایت افزایش داد. اما قدرت عملکرد تبلت چطور است و آیا می‌توان از آن برای اجرای بازی های سنگین و HD اندرویدی استفاده کرد؟

 

بررسی گلکسی Tab A 8 2017 T385

 

برای بررسی این مسئله ما دو بازی پابجی موبایل (PUBG Mobile) و آسفالت 9 لجندز (Asphalt 9 Legends) را به طور جداگانه روی تبلت نصب و هر یک را 10 دقیقه در آن اجرا کردیم. متاسفانه نتیجه بررسی گلکسی Tab A 8 2017 T385 نشان داد که تبلت مذکور برای گیم و بازی کردن مناسب نیست. در حین اجرای هر دو بازی افت فریم های چشمگیری نمایان شدند و با لگ و تاخیرهای محسوسی رو به رو شدیم. البته تبلت 5 دقیقه ابتدایی هر دو بازی را بدون مشکل پشت سر گذاشت اما به تدریج شدت لگ و تاخیرهای آن بیشتر و بیشتر شدند و بدنه تبلت هم داغ تر از حد نرمال شد. با خروج از بازی های مذکور هم حداقل تا 5 ثانیه در عملکرد تبلت تاخیرهایی به وجود آمد که نشان می‌دهند رم آن به شدت تحت فشار بوده است. پر شدن حافظه داخلی تبلت هم می‌تواند منجر به افزایش شدت لگ و تاخیرهای آن شود. متاسفانه چون حافظه تبلت 16 گیگابایتی است و چیزی در حدود 11 گیگابایت آن در حالت عادی قابل استفاده خواهد بود، مشکل پر شدن حافظه تبلت خیلی زود نمایان می‌شود و در نتیجه لگ و تاخیرهای عملکردی تبلت هم خیلی زود قابل درک خواهند شد.

البته تبلت سامسونگ گلکسی تب ای 8 2017 از پس اجرای بازی های نه چندان سنگین اندرویدی بر می‌آید و حتی بازی هایی مثل آسفالت 8 را بدون مشکل اجرا می‌کند، اما اجرای بازی های خیلی سنگین و به ویژه آنلاین با مشکل و محدودیت هایی رو به رو خواهد شد. پس به طور کلی باید بگوییم که قدرت پردازشی تبلت گلکسی Tab A 8 2017 T385 برای انجام کارهای روزمره و اجرای گیم های معمولی مناسب است اما این تبلت پتانسیل لازم برای نصب و اجرای بازی های سنگین و HD اندرویدی را ندارد. فراموش نکنید که سامسونگ گلکسی تب ای T385 یک تبلت ارزان قیمت و محصول سال 2017 است و نباید انتظارات خیلی زیادی از آن داشته باشیم.

 

نقد و بررسی گلکسی Tab A 8 2017 T385 سامسونگ: دوربین اصلی و سلفی

همانطور که می‌دانید عموما در ساخت تبلت ها به کیفیت عملکرد دوربین خیلی اهمیتی داده نمی‌شود و این محصولات به دوربین هایی مجهز می‌شوند که اصطلاحا کار راه انداز باشند، اما به نظر می‌رسد رویکرد سامسونگ در طراحی تبلت Galaxy Tab A T385 نسبت به دیگر تبلت ها کمی متفاوت است. دوربین اصلی این تبلت از یک لنز 8 مگاپیکسلی با دیافراگم F/1.9 تشکیل شده که از قابلیت فوکوس خودکار، HDR و ضبط ویدئو های فول اچ دی با فریم ریت 30 فریم در هر ثانیه پشتیبانی می‌کند. یک چراغ فلش LED اختصاصی هم برای دوربین اصلی تبلت در نظر گرفته شده است. در سمت مقابل دوربین سلفی آن هم از یک لنز 5 مگاپیکسلی تشکیل می‌شود.

 

بررسی گلکسی Tab A 8 2017 T385

 

در بررسی گلکسی Tab A 8 2017 T385 مشخص شد که دوربین اصلی این تبلت در محیط های با نور مناسب عکس های خوبی ضبط خواهد کرد. کیفیت عملکرد دوربین اصلی تبلت از انتظاری که ما داشتیم فراتر بوده و واقعا می‌توان گفت دوربین اصلی تبلت مورد نظر از نقاط قوت آن به شمار می‌رود. شرایط مشابه برای دوربین سلفی تبلت هم برقرار است اما کیفیت عکسبرداری با دوربین سلفی آن به اندازه دوربین اصلی خوب نیست. همچنین کیفیت عملکرد هر دو لنز دوربین اصلی و سلفی دستگاه در محیط های کم و نور و تاریک نسبتا افت محسوسی خواهد داشت. پس در مجموع می‌توان گفت که دوربین های اصلی و سلفی تبلت Galaxy Ta A T385 عملکرد مطلوبی دارند و این مسئله یکی از نقاط قوت دستگاه به شمار می‌رود. البته منظور ما از خوب بودن کیفیت عملکرد دوربین های تبلت گلکسی Tab A 8 2017 T385 این نیست که می‌توان کیفیت آن ها را با کیفیت دوربین گوشی های هم رده مقایسه کرد! بلکه منظور این چنین است که دستگاه در مقایسه با تبلت های هم رده خودش و با توجه به قیمت تبلت و ماهیتی که دارد از دوربین خوب و با کیفیتی بهره می‌برد. پس مقایسه کیفیت عملکرد دوربین گوشی ها و تبلت ها اصلا اقدام درستی نیست.

 

نقد و بررسی گلکسی Tab A 8 2017 T385 سامسونگ: باتری و شارژدهی

در آخرین بخش نقد و بررسی گلکسی Tab A 8 2017 T385 در رابطه با باتری این گوشی و توان شارژدهی آن صحبت می‌کنیم. باتری که در تبلت مذکور بکار رفته از نوع لیتیوم یونی است و ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعتی دارد. با توجه به اینکه پردازنده، رم، صفحه نمایش و دیگر بخش های سخت افزاری تبلت خیلی قدرت بالایی ندارند، پیش‌بینی می‌کنیم باتری 5000 میلی آمپر ساعتی آن بتواند به خوبی انرژی مورد نیاز دستگاه را تامین کند. نتیجه بررسی گلکسی Tab A 8 2017 T385 هم بیانگر همین موضوع بود. در این بررسی مشخص شد که باتری تبلت با یک مرتبه شارژ تقریبا می‌تواند 1.5 الی 2 روز انرژی مورد نیاز دستگاه را تامین کند که قدرت شارژدهی بسیار خوبی برای یک تبلت 8 اینچی محسوب می‌شود. بنابراین شارژدهی خوب باتری یکی از نقاط قوت تبلت Galaxy Tab A 8 T385 است. اما سرعت شارژ مجدد باتری تبلت چندان زیاد نیست و برای فول شارژ باتری دستگاه حداقل باید 2 ساعت و 40 دقیقه تا 3 ساعت صبر کنید. بنابراین شاید بهتر باشد با حمل شارژر تبلت یا یک پاوربانک از هر فرصتی برای شارژ باتری تبلت استفاده کنید تا مجبور نشوید 3 ساعت منتظر شارژ شدن باتری آن باشید.

 

بررسی گلکسی Tab A 8 2017 T385

 

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مطلب به نقد و بررسی گلکسی Tab A 8 2017 T385 سامسونگ پرداختیم. این تبلت با قیمت خوبی که دارد برای آن دسته افرادی مناسب است که می‌خواهند با صرف هزینه‌ای ناچیز یک تبلت اندرویدی خوش ساخت و مجهز به باتری مناسب و دوربین خوب را تهیه کنند. برخی از اصلی ترین نقاط قوت و ضعف تبلت سامسونگ Galaxy Tab A T385 در بخش زیر طی دو دسته‌بندی مجزا مشخص شده‌اند.

 

نقاط قوت:

  • بدنه فلزی و با کیفیت
  • دوربین اصلی و سلفی خوب
  • شارژدهی عالی باتری
  • قیمت مناسب

 

نقاط ضعف:

  • سیستم عامل پیش فرض قدیمی
  • قدرت پردازشی معمولی
  • ظرفیت پایین رم و حافظه داخلی
  • سرعت شارژ پایین باتری

نقد و بررسی مادربرد Gigabyte X299 UD4: کارهای سخت را به من بسپار!

اگر از گیمرهایی هستید که می‌خواهید سیستمی قدرتمند داشته باشید یا برای پردازش‌های سنگین نیاز به سخت‌افزار قدرتمند دارید، مادربرد Gigabyte X299 UD4 می‌تواند یکی از بهترین و جدیدترین گزینه‌ها برای شما باشد. با نقد و بررسی مادربرد Gigabyte X299 UD4 همراه ما باشید.

اگر اهل بازی‌کردن هستید یا با توجه به کار خود به یک سیستم قدرتمند برای پردازش‌های سنگین نیاز داشته باشید، همیشه این دغدغه را دارید که بتوانید بدون مشکل کارتان را انجام دهید. بی‌شک سیستم‌ها و قطعات کامپیوتری که ویژه‌ی گیمرها و افراد حرفه‌ای وارد بازار می‌شوند به دلیل بهره‌گیری از سخت‌افزار پرقدرت و جدیدترین تکنولوژی‌های روز قیمت بالایی دارند. مادربرد (Motherboard) یکی از گران‌ترین قطعات هر سیستم کامپیوتری است.

کمپانی تایوانی گیگابایت (Gigabyte) یکی از قدیمی‌ترین و بزرگترین تولیدکنندگان مادربرد و کارت گرافیک در دنیا است که محصولات خود را در سری‌های مختلف با مشخصات فنی و قیمت متفاوت روانه‌ی بازار می‌کند. یکی از ویژگی‌های برند ایسوس کیفیت بالا و حرفه‌ای بودن محصولات این کمپانی که شاید گاهی اوقات نسبت به رقبا قیمت بیشتری داشته باشند، ولی همیشه کاربران را راضی نگه می‌دارند.

گیگابایت برای کاربران مختلف سخت‌افزارهای متفاوت را با قیمت و مشخصات فنی متنوع روانه بازار می‌کند تا بتواند طیف وسیعی از کاربران را پوشش دهد. بخشی از مادربردهای این برند به کاربران رده‌بالا و افراد حرفه‌ای اختصاص دارد.

مادربرد Gigabyte X299 UD4 یکی از جدیدترین و قدرتمندترین مادربردهای این کمپانی تایوانی بر مبنای سوکت LGA 2066 و چیپست X299 است که از پردازنده‌های Core X اینتل پشتیبانی می‌کند و با توجه به امکانات و ویژگی‌های بسیار خوبی که ارائه می‌کند، قیمت نسبتا بالایی دارد.

قیمت مادربرد Gigabyte X299 UD4 شاید بالا باشد، ولی اگر قصد خرید مادربرد Gigabyte X299 UD4 را دارید با توجه به قیمت ماردبرد های هم‌رده ارزش خرید خوبی دارد.

 

محتویات داخل جعبه

 

مادربرد گیگابایت ایکس 299 یو دی 4

 

از آنجایی که Motherboard یکی از اصلی‌ترین و مهمترین قطعات سخت‌افزاری هر سیستم کامپیوتری به شمار می‌رود، کاربران خیلی علاقه دارند تا بدانند بعد از خرید این قطعه و باز کردن جعبه‌‌ی آن با چه متعلقاتی روبه‌رو خواهند شد.

داخل جعبه‌ی مادربرد Gigabyte X299 UD4 می‌توانید موارد زیر را در اختیار داشته باشید. البته باید به این نکته اشاره کنیم که ممکن است گاهی محتویات داخل جعبه‌ محصولات الکترونیک، در بازارهای مختلف متفاوت باشد.

  • دفترچه راهنما
  • دی‌وی‌دی درایورها و نرم‌افزارهای ضروری
  • کیت پیچ پرینت سه‌بعدی
  • برچسب‌های لازم برای نشانه‌گذاری روی کابل‌ها
  • دو عدد کیت پیچ حافظه‌ی M2
  • چهار کابل SATA با سرعت 6 گیگابیت بر ثانیه
  • محافظ پورت‌های پشتی
  • کیت نصب آسان پردازنده
  • پل HB SLI به طول دو اسلات

 

طراحی و ویژگی‌های فنی مادربرد مادربرد Gigabyte X299 UD4

 

طراحی مادربرد gigabyte x299 ud4

 

مادربرد گیگابایت ایکس 299 یو دی 4 از یک طراحی مدرن و حرفه‌ای بهره می‌برد و سبک طراحی آن نشان از یک محصول ویژه برای گیمرها و افراد حرفه‌ای دارد. با کمی دقت در طراحی این مادربرد X299 UD4 نه تنها شیفته‌ی آن می‌شوید بلکه قرارگیری دقیق هر بخش در جای خود و طراحی جذاب آن نظر شما را به خود جلب می‌کند. بی‌شک در همان نگاه اول 8 شیار رم و هیت‌سینک‌های این مادربرد نظر شما را به عنوان یک محصول حرفه‌ای و پرقدرت جلب خواهد کرد.

مادربرد گیگابایت کیفیت ساخت بالایی دارد و از یک رنگ‌بندی سیاه، خاکستری و نقره‌ای بهره می‌برد و هارمونی و سادگی خاصی دارد. گیگابایت تلاش کرده تا با ارائه یک مادربرد حرفه‌ای از دیگر بزرگان بازار چون ایسوس عقب نماند.

یکی از جذابیت‌ها و زیبایی‌های دیداری مادربرد Gigabyte X299 UD4، هیت‌سینک‌هایی است که به عنوان بخشی از سیستم خنک‌کننده‌ آن در نظر گرفته شده است. این هیت‌سینک‌ها نشان می‌دهد کمپانی سازنده به فکر خنک‌کردن این مادربرد بوده است. گرچه لازم می‌شود از یک سیستم خنک‌کننده مجزا نیز استفاده کنید.

با نگاه کلی به این مادربرد می‌توانید محل قرارگیری اسلات‌های رم، محل نصب پردازنده، محل قرارگیری پورت‌های پشتی، دو اسلات PCIe (به صورتSLI/Crossfire) برای نصب کارت گرافیک، کانکتورهای M.2، 6 کانکتور ساتا (SATA) و هیت‌سینک‌ها را مشاهده کنید که در ادامه بیشتر به آنها می‌پردازیم.

 

مادربرد گیگابایت x299 ud4

 

اولین نکته‌ای که جلب توجه می‌کند قرارگیری 8 اسلات رم در سمت راست و چپ مادربرد و کنار محل قرارگیری پردازنده است. این اسلات‌ها برای 8 رم با مجموع حافظه 128 گیگابایت در نظر گرفته شده است که اگر بتوانید هزینه این رم‌ها را بپردازید، می‌توانید سیستمی فراتر از انتظارتان داشته باشید.

حداکثر فرکانسی که برای این رم‌ها در نظر گرفته شده 4333 مگاهرتز است. گیگابایت تلاش کرده با به‌کارگیری خازن‌های قدرتمند و باظرفیت بالا میزان ولتاژ و عملکرد را در سطح بالایی نگه دارد.

مادربرد گیگابایت ایکس 299 یو دی 4 از چهار اسلات PCIe برای نصب کارت گرافیک بهره می‌برد که می‌توان به صورت SLI/Crossfire از دو کارت گرافیک استفاده کرد. این اسلات‌ها در فاصله‌ مناسبی قرار دارند و بدون مشکل و راحت می‌توانید کارت گرافیک‌های خود را نصب کنید. شما می‌توانید چهار کارت گرافیک انویدیا یا AMD را به صورت هم‌زمان نصب کنید.

دو درایو M.2 روی مادربرد گیگابایت در نظر گرفته شده است که یکی از آنها بین اسلات‌های PCIe x16 و دیگری زیر هیت‌سینک پایینی قرار دارد. از آنجایی که مادربرد Gigabyte X299 UD4 از تکنولوژی Optane پشتیبانی می‌کند، به سادگی می‌توانید از یک درایو M.2 برای فضای ذخیره‌سازی و از دیگری برای بهبود عملکرد استفاده کنید.

گیگابایت علاوه بر هیت‌سینک‌های جذاب و قدرتمندی که برای مادربرد خود در نظر گرفته است، یک سیستم خنک‌کننده حرفه‌ای نیز روی این مادربرد تعبیه شده تا با توجه به کاربری آن که برای کارهای سنگین استفاده می‌شود، خیال‌تان از خنک بودن دستگاه راحت شود.

 

خروجی‌ ها

 

پورت مادربرد gigabyte x299 ud4

 

در قسمت پشت مادربرد Gigabyte X299 UD4 می‌توانید یک پورت ترکیبی PS/2 برای اتصال ماوس و کیبورد، دو پورت USB 3.1 Gen 2 Type A، شش پورت USB 3.1 Gen 1، یک پورت شبکه و 6 خروجی جک صوتی 3.5 میلی‌متری را مشاهده کنید.

 

سیستم صوتی

مادربرد Gigabyte X299 UD4 از یک سیستم صوتی قدرتمند با تراشه‌ صوتی Realtek ALC S1220A بهره می‌برد که باعث می‌شود خروجی صدای بسیار با کیفیتی بشنوید. در این پردازنده‌‌ صوتی هشت کاناله از دو آمپلی‌فایر (Amplifier) حرفه ای برای پشتیبانی از هدفون‌های گیمینگ، نویزگیر جداکننده قطعات صوتی و خازن‌های صوتی حرفه‌ای Nichicon ژاپن استفاده شده است.

کمپانی گیگابایت برای ارائه‌ی یک تجربه‌ی لذت‌بخش صوتی، فقط به تقویت بخش سخت‌افزاری توجه نداشته و تلاش کرده با قابلیت‌های نرم‌افزاری نیز عملکرد بهتری را در اختیار خریداران قرار دهد.

 

تست عملکرد

 

عملکرد مادربرد gigabyte x299 ud4

 

مادربرد Gigabyte X299 UD4 یکی از بهترین و قدرتمندترین مادربردها برای بازی و پردازش‌های سنگین است که امکانات بسیار خوبی دارد و عملکرد آن باعث می‌شود مشتریان زیادی داشته باشد. این مادربرد از پردازنده‌های قدرتمند سری Core X اینتل پشتیبانی می‌کند. در ادامه می‌توانید فهرست تعدادی از این پردازنده‌ها را ببینید. ضمن اینکه برای مشاهده لیست کامل پردازنده‌ها می‌توانید به سایت گیگابایت مراجعه کنید.

 

CPU
I9-9980XE
I9-9960X
I9-9900X
I9-7980XE
I9-7960X
I9-7940X
I9-7900X
I7-7820X
I7-7800X
I5-7640X

 

برای اینکه بتوان به خوبی نتایج عملکرد یک مادربرد را در دنیای واقعی و در مقابل رقبا ارزیابی کرد، باید سخت‌افزار مناسب مانند پردازنده، رم، کارت گرافیک وحافظه‌ ذخیره‌سازی روی آن نصب شود تا بتوان دید بهتری داشت. ما برای تست این مادربرد از سخت افزار مناسب آن استفاده کردیم تا بتوانیم نتایج را در دنیای واقعی بسنجیم.

همانطور که حدس می‌زنید این مادربرد عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد و اگر قصد خرید آن را دارید، بهتر است در تصمیم خود شک نکنید. این مادربرد به خوبی با دیگر قطعات سازگار بوده و عملکرد بسیار خوبی را ارائه می‌کند. ضمن اینکه تکنولوژی‌های به کار رفته در آن کمک می‌کند تا بهترین تجربه را به ویژه در هنگام بازی کردن داشته باشید.

 

مصرف انرژی

افرادی که جزو گیمرها هستند، از آنجایی که بازی‌های گرافیک بالا با پردازش‌های سنگین روی سیستم کامپیوتری خود اجرا می‌کنند، همیشه باید حواس‌شان به میزان مصرف انرژی و گرمای خروجی سیستم باشد. مادربرد گیگابایت ایکس 299 یو دی 4 در این قسمت عملکرد بسیار خوبی ارائه می‌کنند.

نکته قابل توجه دیگر، طراحی سیستم انرژی دیجیتالی این مادربرد است که باعث می‌شود عملکرد بسیار خوبی هنگام استفاده به عنوان مادربرد سرور داشته باشد.

 

سخن پایانی

بی‌شک یک سیستم کامپیوتری قطعات مختلفی را در خود جای داده است که هر کدام وظیفه‌ای را بر عهده دارد و برای یک عملکرد خوب به تمام آنها نیاز داریم. اما مادربرد (Motherboard) شاید در میان وظیفه‌ سنگینی برعهده دارد. تمام قطعات به صورت مستقیم و غیرمستقیم به این بورد متصل می‌شوند و وظیفه‌ی هماهنگی تمام سخت‌افزار با مادربرد است.

گیگابایت یکی از بزرگترین و قدیمی‌ترین کمپانی‌های سازنده‌ی قطعات کامپیوتری به ویژه مادربرد و کارت گرافیک است که در تمامی رده‌ها بسته به نیاز مشتریان محصولات خود را روانه‌ی بازار می‌کند.

مادربرد Gigabyte X200 UD4 یکی از جدیدترین مادربردهای رده‌بالای این کمپانی است که با توجه به ویژگی‌های فنی خود برای گیمینگ و پردازش‌های سنگین ارزش خرید بالایی دارد.

مادربرد گیگابایت ایکس 299 یو دی 4 مانند دیگر محصولات این کمپانی استحکام بسیار خوبی دارد و شرکت سازنده تلاش کرده تا علاوه بر مشخصات فنی قدرتمند، این مادربرد از طراحی زیبا و جذاب نیز برخوردار باشد.

پشتیبانی از پردازنده‌های Core X اینتل، توانمندی‌های ویژه در بخش اورکلاک، بهره‌مندی از دو اسلات M.2 و 5 اسلات PCIe برای نصب کارت گرافیک، در کنار هیت‌سینک‌های مدرن و پشتیبانی از 128 گیگابایت رم DDR4 چهار کاناله، از مادربرد گیگابایت یک محصول کامل ساخته است.

اگر به دنبال خرید مادربرد قدرتمند برای اجرای جدیدترین بازی‌های روز دنیا، استفاده به عنوان سیستم سرور یا انجام کارهایی چون ویرایش عکس، تدوین فیلم، تهیه‌ی رندرهای سه‌بعدی، برنامه‌نویسی، مدل‌سازی و اجرای برنامه‌های سنگین مهندسی هستید، مادربرد Gigabyte X299 UD4 می‌تواند خیال شما را راحت کند.

 

نقاط قوت

  • طراحی زیبا و مدرن
  • کیفیت ساخت بالا
  • توان پردازشی بالا
  • عملکرد قدرتمند
  • قابلیت‌های اورکلاک حرفه‌ای
  • پشتیبانی از 8 رم تا 128 گیگابایت
  • تکنولوژی‌های حرفه‌ای در بخش گیمینگ
  • فناوری‌های رده‌بالا در شبکه
  • پشتیبانی از پردازنده‌های Core X اینتل
  • 5 اسلات PCIe

 

نقاط ضعف

  • پشتیبانی نکردن از شبکه WiFi

نقد و بررسی گلکسی Tab A 10.5 T595 سامسونگ

تبلت گلکسی تب ای 10.5 مدل T595 سامسونگ (Samsung Galaxy Tab A 10.5 T595) یکی از تبلت های پرفروش بازار محسوب می‌شود که به دلیل کیفیت ساخت مطلوب و کارایی مناسب مورد توجه خیلی از کاربران قرار گرفته است. در ادامه این مطلب می‌خواهیم به نقد و بررسی گلکسی Tab A 10.5 T595 سامسونگ بپردازیم و مروری بر نقاط قوت و ضعف اصلی آن داشته باشیم. با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

مقدمه

سامسونگ علاوه بر تولید و عرضه گوشی های موبایل در حوزه تبلت ها هم فعالیت دارد و یکی از برترین شرکت های تولید و عرضه کننده تبلت های اندرویدی است. البته این کمپانی چندین نسخه تبلت ویندوزی را هم روانه بازار کرده اما عمده فعالیت اصلی آن بر روی گجت های اندرویدی معطوف است و تبلت هایش هم از این قاعده مستثنی نیستند. یکی از تبلت های پرفروش این شرکت تبلت Galaxy Tab A 10.5 است که با کد T595 هم شناخته می‌شود. این تبلت 10.5 اینچی در ماه آگوست (August) سال 2018 معرفی و روانه بازار شد و خیلی زود توانست مورد استقبال کاربران قرار گیرد.

قیمت گلکسی Tab A 10.5 T595 نه خیلی زیاد است و نه به قدری کم است که بتوانیم آن را به عنوان یک تبلت مقرون به صرفه معرفی کنیم. در ادامه این مطلب اختصاصی می‌خواهیم تبلت مذکور را زیر ذره‌بین قرار دهیم و پتانسیل آن در زمینه های مختلف را ارزیابی کنیم. در نهایت هم جمع‌بندی از نقد و بررسی صورت گرفته ارائه خواهیم کرد و نقاط قوت و ضعف اصلی تبلت را مشخص می‌کنیم. بنابراین اگر قصد خرید یک تبلت اندرویدی میان رده را دارید و گلکسی تب ای 10.5 اینچی T595 سامسونگ یکی از گزینه های خریدتان است، حتما تا انتهای این مطلب با فروشگاه اینترنتی هدف و بررسی این تبلت همراه باشید.

 

نقد و بررسی گلکسی Tab A 10.5 T595 سامسونگ: طراحی و ظاهر

در طراحی تبلت سامسونگ Galaxy Tab A 10.5 ویژگی خیلی خاصی وجود ندارد که از آن به عنوان یک ویژگی منحصر به فرد یا نقطه قوت محسوس یاد کنیم. تبلت سبک طراحی، کیفیت ساخت و ظاهر معمولی را ارائه می‌کند. جنس بدنه تبلت از مواد پلاستیکی تشکیل شده و قاب پشت آن در برابر خراشیده شدن و تماس با اشیای نوک تیز بسیار حساس خواهد بود. بنابراین بهتر است حتما تبلت مذکور را به همراه یک کیف تبلت اختصاصی مورد استفاده قرار دهید تا روی بدنه آن خط و خشی ایجاد نشود. در بخش فوقانی و وسط قاب پشت این تبلت هم لنز دوربین اصلی و چراغ فلش LED آن وجود دارد. ابعاد بدنه تبلت 8 در 161.1 در 260 میلیمتر بوده و وزن نسخه پشتیبانی کننده آن از اتصال LTE (سیم کارت) به چیزی در حدود 534 گرم می‌رسد. لازم به ذکر است که تبلت سامسونگ گلکسی تب ای 10.5 یک نسخه وای فای آنلی (Wi-Fi Only) هم دارد که از اتصال سیم کارت پشتیبانی نمی‌کند و وزن آن حدود 529 گرم است.

 

بررسی گلکسی Tab A 10.5 T595 سامسونگ

 

تبلت سامسونگ Galaxy tab A 10.5 از نمای رو به رو هم خیلی متفاوت و خاص به نظر نمی‌رسد. حاشیه های صفحه نمایش تبلت نسبتا باریک تر از اغلب تبلت های قدیمی تر هستند اما آنقدرها هم باریک طراحی نشده‌اند که ظاهری خاص را برای دستگاه به وجود آورند. طبق آمار صفحه نمایش 10.5 اینچی این تبلت چیزی در حدود 76.3 درصد از کل مساحت پنل جلوی گوشی را در بر می‌گیرد. هیچ دکمه فیزیکی روی پنل جلوی این تبلت نصب نیست و طبیعتا خبری هم از اسکنر انگشت نخواهد بود، اما تبلت مورد نظر از قابلیت اسکن چهره پشتیبانی می‌کند. البته قابلیت تشخیص چهره این تبلت مبتنی بر تکنولوژی های پیشرفته نیست و به سادگی از طریق لنز دوربین سلفی آن انجام می‌شود. در بررسی گلکسی Tab A 10.5 T595 مشخص شد که قابلیت تشخیص چهره آن در محیط های با نور مناسب عملکرد خوبی دارد اما در محیط های کم و نور تاریک با افت کیفیت عملکرد رو به رو می‌شود.

یکی از ویژگی های خوب تبلت سامسونگ گلکسی تب A 10.5 مدل T595 مربوط بهره‌مندی آن از چهار اسپیکر و تکنولوژی دالبی اتمس (Dolby Atmos) می‌شود. اگر اهل تماشای فیلم و سریال یا پرسه زدن در یوتیوب هستید و کیفیت صدای خروجی تبلت برایتان اهمیت دارد، سامسونگ Galaxy Tab A 10.5 به خوبی توقع شما را برآورده می‌کند. تبلت مذکور از یک سوکت یو اس بی نوع سی (USB Type C) بهره‌مند است و در لبه زیرین آن (در حالت عمودی) پین هایی وجود دارند که امکان اتصال تبلت به داک اختصاصی آن یا کیبورد را فراهم خواهند کرد. لازم به ذکر است که تبلت مذکور در رنگ های مشکی، سفید و آبی روانه بازار شده و نسخه سفید رنگ آن بیشتر در بازار کشورمان پیدا می‌شود.

 

بررسی گلکسی Tab A 10.5 T595 سامسونگ

 

بنابراین به طور کلی می‌توان از این بخش نقد و بررسی گلکسی Tab A 10.5 T595 اینطور نتیجه گرفت که تبلت مذکور خیلی سبک طراحی و ظاهر متفاوتی ندارد و از نظر کیفیت ساخت هم یک محصول معمولی است. به عقیده ما بهره‌مند نبودن این تبلت از اسکنر انگشت می‌تواند یکی از اصلی ترین نقاط ضعف آن باشد. بنابراین اگر خیلی به ظاهر و سبک طراحی تبلت اهمیت می‌دهید، سامسونگ گلکسی تب ای 10.5 اینچی خیلی ویژگی خاصی برای جلب رضایت شما به همراه ندارد.

 

نقد و بررسی گلکسی Tab A 10.5 T595 سامسونگ: صفحه نمایش

دلیل اصلی که به موجب آن خیلی از افراد به دنبال خرید تبلت هستند و به نوعی تبلت ها را به گوشی های موبایل ترجیح می‌دهند مربوط به صفحه نمایش بزرگ تر این گجت ها می‌شود. اگر به دنبال تبلتی هستید که یک صفحه نمایش بزرگ داشته باشد، گلکسی Tab A 10.5 T595 می‌تواند گزینه خرید خوبی به شمار آید چون صفحه نمایش این تبلت 10.5 اینچی است. نمایشگر 10.5 اینچی تبلت مذکور از نوع IPS LCD بوده و تقریبا حاشیه های باریکی دارد. حاشیه های دو لبه سمت راست و چپ صفحه نمایش تبلت (در حالت عمودی) نسبت به حاشیه های فوقانی و زیرین آن باریک تر هستند و بدین ترتیب نمایشگر دستگاه حدود 76.3 درصد از کل مساحت پنل جلوی آن را در بر می‌گیرد. نسبت تصویر 16 به 10 هم توسط صفحه نمایش سامسونگ Galaxy Tab A 10.5 T595 ارائه می‌شود.

رزولوشن صفحه نمایش تبلت مورد نظر فول اچ دی (1920 در 1200 پیکسل) در نظر گرفته شده و بدین ترتیب تراکم پیکسلی آن به چیزی در حدود 216 پیکسل در هر اینچ می‌رسد. تراکم پیکسلی صفحه نمایش تبلت شاید مقدار خیلی بالایی نداشته باشد اما برای یک تبلت 10.5 اینچی مناسب و کاملا قابل قبول است. اما کیفیت نمایش محتوا بر روی نمایشگر دستگاه چطور است؟ در بررسی گلکسی Tab A 10.5 T595 مشخص شد که صفحه نمایش تبلت از نظر روشنایی خیلی عملکرد مطلوبی ندارد و این نقطه ضعف محدود به محیط های باز و تحت تابش نور نمی‌شود! حتی در محیط های بسته هم اگر خیلی با دقت به محتوای نمایشگر تبلت نگاه کنید، متوجه خواهید شد که نقاط روشن آن به مقدار لازم روشن نیستند. ضعف تولید روشنایی صفحه نمایش تبلت در محیط های باز بیشتر نمایان می‌شود و اگر تابش نور مستقیما به نمایشگر تبلت انجام گیرد، مشاهده محتوای روی آن کمی دشوار می‌شود. این شرایط حتی با تنظیم شدت روشنایی نمایشگر تبلت بر روی 100 درصد هم پابرجا خواهد بود.

 

بررسی گلکسی Tab A 10.5 T595 سامسونگ

 

بنابراین نقطه ضعف اصلی صفحه نمایش تبلت سامسونگ Galaxy Tab A T595 10.5 مربوط به توان نه چندان بالا و مطلوب آن در تولید روشنایی می‌شود. اما عملکرد صفحه نمایش تبلت از نظر شادابی و تفکیک‌پذیری رنگ ها مناسب است و تصاویری که روی آن نمایش داده می‌شوند جذاب و اصطلاحا زنده به نظر می‌آیند. بنابراین می‌توانید از تماشای فیلم و ویدئو بر روی صفحه نمایش 10.5 اینچی این تبلت لذت ببرید. به طور کلی باید گفت که صفحه نمایش تبلت گلکسی Tab A 10.5 T595 کیفیت متوسطی دارد و مطمئنا اگر پنل آن از نوع آمولد (AMOLED) در نظر گرفته می‌شد بازده آن هم افزایش پیدا می‌کرد و حداقل ضعف روشنایی آن برطرف می‌شد. البته ضعف روشنایی صفحه نمایش تبلت به قدری نیست که آزاردهنده باشد و شاید یک کاربر معمولی اصلا متوجه این نقطه ضعف نشود اما با توجه به قیمت تبلت انتظار بیشتری از نمایشگر آن داشتیم.

 

نقد و بررسی گلکسی Tab A 10.5 T595 سامسونگ: سیستم عامل و رابط کاربری

با توجه به اینکه تبلت سامسونگ گلکسی تب A 10.5 T595 در سال 2018 عرضه شده، نباید انتظار داشت که جدیدترین نسخه سیستم عامل اندروید بر روی آن نصب باشد. اندروید 8.1 اوریو (Android 8.1 Oreo) به طور پیش فرض روی این تبلت نصب است و رابط کاربری سامسونگ اکسپرینس (Samsung Experience) هم در کنار آن راه‌اندازی شده است. ویژگی های متعددی توسط رابط سامسونگ اکسپرینس در تبلت مورد نظر ارائه شده‌اند که یکی از جالب ترین آن ها Daily Board نام دارد. به موجب این قابلیت زمانی که تبلت را به داک شارژر اختصاصی خودش متصل کنید تصاویر گالری، اطلاعات مرتبط با وضعیت جوی منطقه، رویدادهای تقویم و غیره به صورت لیست جالب بر روی صفحه نمایش تبلت نمایان می‌شوند و در همین حالت شارژ باتری تبلت هم انجام می‌شود.

قابلیت های دیگری مثل فیلتر بلولایت (Blue Light Filter)، سکیور فولدر (Secure Folder)، مولتی‌ ویندو (Multi Window) و غیره هم توسط رابط و بستر نرم افزاری تبلت سامسونگ Galaxy Tab A 10.5 پشتیبانی می‌شوند که به ترتیب مربوط به فیلتر کردن رنگ آبی از روی نمایشگر برای استفاده از تبلت در محیط های تاریک، رمزگذاری روی پوشه های حافظه تبلت و تقسیم نمایشگر به دو نیم برای انجام همزمان دو تسک متفاوت می‌شوند. در بررسی گلکسی Tab A 10.5 T595 مشخص شد که رابط تبلت یک مد اختصاصی با عنوان Kids Mode را هم ارائه می‌کند که به موجب آن می‌توان دسترسی های تبلت را محدود کرد و بدین ترتیب آن را در اختیار کودکان کم سن و سال قرار داد و مطمئن بود که تغییرات مخربی در تبلت ایجاد نمی‌شود. رابط سامسونگ اکسپرینس در تبلت مذکور حتی امکان تغییر مکان و چینش سه دکمه فیزیکی بازگشت به عقب (Back)، هوم (Home) و ریسنت اپس (Recent Apps) را هم در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

 

بررسی گلکسی Tab A 10.5 T595 سامسونگ

 

بنابراین مجموعه‌ای از قابلیت ها و ویژگی های مختلف در رابط سامسونگ اکسپرینس 9.5 گلکسی تب ای 10.5 مدل T595 ارائه شده‌اند و این مسئله از ویژگی های خوب بستر نرم افزاری تبلت به شمار می‌رود. قابلیت مولتی ویندو در رابط تبلت واقعا کاربردی است چون صفحه نمایش Galaxy Tab A 10.5 بزرگ است و با تقسیم آن به دو بخش می‌توان به راحتی دو تسک را به طور همزمان در هر یک از قسمت هایش مدیریت کرد. اما گذشته از ویژگی ها و قابلیت های رابط تبلت بد نیست کمی هم در مورد سرعت عملکرد آن صحبت کنیم. رابط کاربری سامسونگ اکسپرینس 9.5 شاید خیلی رابط بهینه‌ای نباشد اما در تبلت مذکور عملکرد روان و قابل قبولی دارد. در حین استفاده عادی از تبلت و پرسه زدن در بخش های مختلف آن مثل منوی تنظیمات و غیره با هیچ لگ و تاخیری رو به رو نمی‌شود. انجام کارهای روزمره مثل وبگردی، تماشای فیلم در تبلت، نصب و استفاده از اپلیکیشن هایی مثل اینستاگرام و غیره هم در سامسونگ گلکسی تب ای 10.5 بدون مشکل انجام می‌شوند. بنابراین در مجموع می‌توان اینطور گفت که تبلت نام برده شده از نظر بستر نرم افزاری و سیستم عامل وضعیت خوب و قابل قبولی دارد.

 

نقد و بررسی گلکسی Tab A 10.5 T595 سامسونگ: پردازنده، رم و حافظه داخلی

اگر علاقمند بازی کردن و گیم های اندرویدی باشید، این بخش نقد و بررسی گلکسی Tab A 10.5 T595 برای شما مهمترین قسمت این مقاله محسوب می‌شود. سامسونگ در قلب تبلت مذکور از تراشه اسنپدراگون 450 کوالکام استفاده کرده که طی فرآیند 14 نانومتری تولید شده و یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای دارد. هر هشت هسته پردازشگر این تراشه از نوع Cortex-A53 هستند و فرکانس کاری 1.8 گیگاهرتزی را ارائه می‌کنند. پردازنده گرافیکی بکار رفته در تراشه مذکور هم پردازنده Adreno 506 کوالکام است. تبلت سامسونگ Galaxy Tab A T595 10.5 از رم 3 گیگابایتی و حافظه داخلی 32 گیگابایتی هم بهره می‌برد. ضمن اینکه این تبلت از اتصال رم میکرو اس دی (Micro SD) هم پشتیبانی می‎کند و با نصب این قطعه در آن می‌توان فضای ذخیره سازی اطلاعات تبلت را تا سقف اسمی 400 گیگابایت افزایش داد. اما آیا تبلت از پس اجرای بازی های سنگین و HD اندرویدی بر می‌آید؟

 

بررسی گلکسی Tab A 10.5 T595 سامسونگ

 

برای پاسخگویی به این سوال و درک بهتر قدرت عملکرد سامسونگ گلکسی Tab A 10.5 T595 ما سه بازی پابجی موبایل (PUBG Mobile)، آسفالت 9 لجندز (Asphalt 9 Legends) و بتمن (Batman: The Enemy Within) را روی آن نصب و هر یک را برای مدت زمان 10 دقیقه در تبلت اجرا کردیم. بعد از 30 دقیقه اجرای سه بازی مذکور از آن ها خارج شدیم و مابین اپلیکیشن های اخیر (Recent Apps) تبلت جهش هایی داشتیم و سرعت عملکرد تبلت را در زمینه هایی مثل پرسه زدن در منوها، اپلیکیشن دراور و غیره مورد ارزیابی قرار دادیم تا بهتر با قدرت عملکرد رم دستگاه آشنا شویم. نتیجه بررسی گلکسی Tab A 10.5 T595 نشان داد که این تبلت پتانسیل لازم برای اجرای بدون مشکل بازی های مذکور با سطح گرافیک متوسط را دارد اما در ده دقیقه پایانی (در حین اجرای بازی Batman: The Enemy Within) کمی افت فریم و لگ در حین بازی قابل درک بود که نشان می‌دهد بهتر است از تبلت مورد نظر برای اجرای طولانی مدت بازی های اندرویدی استفاده نشود.

بعد از خروج از بازی های مذکور و جهش مابین منوها و بخش های مختلف تبلت از قبیل بخش ریست اپس (Recent Apps) هم متوجه شدیم که برای چند ثانیه تبلت با تاخیر و لگ هایی رو به رو می‌شود اما مدت زمان دوام این تاخیر و لگ ها ناچیز است و خیلی زود شاهد برطرف شدن آن ها خواهید بود. بنابراین نتیجه بررسی گلکسی Tab A 10.5 T595 نشان می‌دهد که این محصول برای اجرای بازی های اندرویدی و HD مشکلی ندارد اما بهتر است از اجرای طولانی مدت این بازی ها در تبلت مذکور خودداری نمایید. ضمنا رم تبلت در حین اجرای بازی های مذکور به شدت تحت فشار قرار می‌گیرد و ممکن است منجر به ایجاد لگ و تاخیرهایی در عملکرد بستر نرم افزاری دستگاه شود. تبلت سامسونگ گلکسی تب اس 10.5 مدل T595 برای افرادی که روزانه چند ساعت به بازی کردن با تبلت می‌پردازند، گزینه خرید خوبی است اما برای افرادی که صرفا می‌خواهند دائما از تبلت برای بازی کردن استفاده کنند، گزینه خرید خیلی خوبی نیست.

 

نقد و بررسی گلکسی Tab A 10.5 T595 سامسونگ: دوربین اصلی و سلفی

در ساخت تبلت ها عموما به کیفیت دوربین اهمیت زیادی داده نمی‌شود چون کارایی این گجت ها بر روی زمینه های متفاوتی متمرکز است. تبلت 10.5 اینچی سامسونگ گلکسی تب ای T595 هم از این قاعده مستثنی نیست و به دوربین اصلی و سلفی خیلی قدرتمندی مجهز نشده است. دوربین اصلی یا دوربین پشت این تبلت از یک لنز 8 مگاپیکسلی با دیافراگم F/1.9 تشکیل شده که از قابلیت فوکوس خودکار پشتیبانی می‌کند و قابلیت عکسبرداری پانوراما را هم ارائه خواهد کرد. یک چراغ فلش LED اختصاصی هم درست زیر لنز دوربین پشت آن نصب شده تا در شرایط خاص و محیط های تاریک بتوان از آن برای بهبود وضعیت نور محیط استفاده کرد. ضبط ویدئو های فول اچ دی با نرخ 30 فریم در هر ثانیه هم با دوربین اصلی تبلت امکانپذیر است. اما در بررسی گلکسی Tab A 10.5 T595 مشخص شد که کیفیت عملکرد دوربین 8 مگاپیکسلی تبلت مذکور در محیط های با نور مناسب در سطحی پایین تر از متوسط قرار دارد و کیفیت نه چندان خوبی را ارائه می‌کند. در محیط های با نور کم هم افت کیفیت محسوس تری در عملکرد دوربین اصلی تبلت به وجود می‌آید و اصلا نمی‌توانید با آن عکس های خوبی ضبط کنید.

 

بررسی گلکسی Tab A 10.5 T595 سامسونگ

 

در سمت مقابل دوربین سلفی تبلت هم وضعیت مشابهی دارد. برای دوربین سلفی یا جلوی تبلت Galaxy Tab A 10.5 یک لنز 5 مگاپیکسلی با دیافراگم F/2.2 در نظر گرفته شده که از قابلیت تشخیص چهره برای آنلاک نمایشگر هم پشتیبانی می‌کند. در بررسی گلکسی Tab A 10.5 T595 مشخص شد که کیفیت عملکرد دوربین سلفی آن هم اصلا خوب نیست و پایین تر از سطح متوسط قرار دارد. به عقیده ما گذشته از قابلیت تشخیص چهره، تنها کارایی دوربین سلفی این تبلت مربوط به برقراری مکالمات تصویری از طریق واتساپ یا ارسال ویدئو مسیج (Video Message) در تلگرام و دیگر اقدامات این چنینی می‌شود. پس روی دوربین اصلی و سلفی تبلت سامسونگ Galaxy Tab A 10.5 فقط به عنوان دوربین های کار راه انداز و با کیفیت کاملا معمولی حساب باز کنید.

 

نقد و بررسی گلکسی Tab A 10.5 T595 سامسونگ: باتری و شارژدهی

در آخرین مرحله نقد و بررسی گلکسی Tab A 10.5 T595 در رابطه با باتری این تبلت و توان شارژدهی آن و همچنین سرعت شارژ مجددش صحبت می‌کنیم. باتری که برای تامین انرژی مورد نیاز تبلت مذکور بکار رفته از نوع لیتیوم پلیمری است و ظرفیت 7300 میلی آمپر ساعتی دارد. با توجه به ظرفیت باتری تبلتانتظار داریم که قدرت شارژدهی مناسبی هم از سوی آن ارائه شود. خوشبختانه در بررسی گلکسی Tab A 10.5 T595 هم شاهد همین مسئله بودیم و مشخص شد که در حالت عادی باتری تبلت با یک مرتبه شارژ تقریبا می‌تواند 2 روز انرژی مورد نیاز دستگاه را تامین کند.

حتی اگر در طول روز چندین مرتبه بازی های سنگین اندرویدی را برای مدت زمان های 30 دقیقه‌ای در تبلت اجرا کنید هم باتری آن با یک بار شارژ می‌تواند به راحتی 1 روز انرژی مورد نیاز تبلت را تامین نماید. نکته جالب تر اینکه تبلت سامسونگ گلکسی تب ای 10.5 مدل T595 از قابلیت شارژ سریع هم پشتیبانی می‌کند و شارژر فابریک تبلت امکان فول شارژ کردن باتری 7300 میلی آمپر ساعتی آن را در کمتر از 3 ساعت امکانپذیر خواهد کرد. بنابراین قدرت شارژدهی خوب باتری و همچنین سرعت شارژ مجدد مطلوب از ویژگی های مثبت تبلت سامسونگ گلکسی Tab A 10.5 هستند.

 

بررسی گلکسی Tab A 10.5 T595 سامسونگ

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به نقد و بررسی گلکسی Tab A 10.5 T595 سامسونگ (Samsung Galaxy Tab A 10.5 T595) پرداختیم. تبلت مذکور یکی از تبلت های پرفروش سامسونگ بوده و استقبال بسیار خوبی از آن به عمل آمده است. با توجه به بررسی که داشتیم می‌توان اینطور نتیجه‌گیری کرد که تبلت سامسونگ گلکسی تب ای 10.5 تبلتی است که تعادل مابین قیمت و ویژگی های سخت افزاری آن برقرار بوده و گزینه خرید خوبی برای افرادی محسوب می‌شود که در پی خرید یک تبلت 10.5 اینچی خوش قیمت و کار راه انداز هستند. اصلی ترین نقاط قوت و ضعف این تبلت در بخش زیر طی دو دسته‌بندی مجزا مشخص شده‌اند.

 

نقاط قوت:

  • صفحه نمایش بزرگ
  • بستر نرم افزاری خوب، روان و غنی
  • قدرت عملکرد مناسب
  • شارژدهی عالی باتری
  • سرعت شارژ باتری خوب

 

نقاط ضعف:

  • بدنه پلاستیکی
  • دوربین اصلی و سلفی ضعیف

7 ترفند برای شارژ سریع تر آیفون

شاید این سوال در ذهن شما هم به وجود آمده باشد که چطور می‌توان سرعت شارژ شدن باتری آیفون را افزایش داد؟ آیا روش یا ترفندی برای دستیابی به این هدف وجود دارد یا هیچ راهی بدین منظور موجود نیست؟ خوشبختانه ترفندهایی وجود دارند که با در نظر گرفتن آن ها می‌توانید شاهد شارژ سریع تر آیفون (iPohne) باشید. در این مطلب می‌خواهیم به صحبت در مورد این ترفندها بپردازیم. بنابراین با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

شارژ سریع تر آیفون : مقدمه

گوشی های موبایل روز به روز در حال پیشرفت هستند و بستر سخت افزاری آن ها ارتقاء پیدا می‌کند. به عنوان مثال تا چند سال پیش پردازنده مرکزی یا بهتر بگوییم تراشه‌ هایی که در قلب اسمارتفون ها بکار می‌رفتند حتی نصف قدرت تراشه های برتر امروزی را نداشتند یا صفحه نمایش گوشی های قدیمی تر نسبت به گوشی های جدید به مراتب کوچک تر بودند و رزولوشن کمتری را ارائه می‌کردند. تمام این تغییرات و به روز رسانی ها جالب هستند و منجر به بهبود کارایی اسمارتفون ها شده‌اند، اما در این بین یک معضل هم وجود دارد که مقابله و رفع آن به دغدغه‌ای برای شرکت های سازنده موبایل تبدیل شده است. این معضل مربوط به باتری گوشی ها می‌شود!

طبیعتا با افزایش کارایی اسمارتفون ها و پیشرفت قطعات سخت افزاری آن ها میزان نیاز این گجت های الکترونیکی به انرژی هم افزایش یافته اما چه پیشرفت هایی در باتری گوشی های موبایل به وجود آمده است؟ متاسفانه باتری گوشی ها به اندازه‌ دیگر قطعات سخت افزاری آن ها پیشرفته نداشته و با توجه به کاهش ضخامت بدنه اسمارتفون های مدرن، حتی محدودیت های ابعادی و ظرفیت باتری آن ها بیشتر هم شده است، چون طبیعتا هرچقدر ضخامت بدنه گوشی کمتر باشد، باتری آن هم باید کوچک تر و کم ظرفیت تر در نظر گرفته شود. بنابراین برقراری تعادل مابین ظرفیت باتری و کارایی گوشی های موبایل یکی از اصلی ترین دغدغه های شرکت های سازنده اسمارتفون تبدیل شده است.

برای جلوگیری از این مشکلات، شرکت های سازنده گوشی سعی کرده‌اند از روش ها یا بهتر بگوییم راه حل هایی مثل تکنولوژی شارژ سریع و بیسیم استفاده کنند. در واقع تکنولوژی شارژ سریع رویکردی است که به جای افزایش ظرفیت و توان باتری گوشی ها، زمان مورد نیاز برای شارژ مجدد آن ها را کاهش می‌دهد و در نتیجه به نوعی می‌تواند حل کننده مشکل زود خالی شدن شارژ باتری موبایل باشد. در این بین آیفون های اپل همیشه از گوشی های با کیفیتی بوده‌اند که از نظر شارژدهی کیفیت ساخت مطلوبی داشته‌اند و باتری آن ها به خوبی انرژی مورد نیازشان را تامین کرده است، اما متاسفانه سرعت شارژ باتری آیفون ها خیلی زیاد نیست و این موضوع در بررسی های عملی مختلف به خوبی قابل درک خواهد بود. بنابراین شاید این سوال در ذهنتان به وجود آید که چطور می‌توان بستری برای شارژ سریع تر آیفون های اپل (apple) فراهم کرد؟ در این مقاله می‌خواهیم به ترفندهایی اشاره داشته باشیم که منجر به شارژ سریع تر آیفون می‌شوند. بنابراین با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

نکته اول: استفاده از شارژر مناسب و اصلی

 

شارژ سریع تر آیفون

 

در اولین قدم برای شارژ سریع تر آیفون بهتر است از شارژر اصلی خود گوشی استفاده کنید. اگر شارژر گوشی را بنا به هر دلیل در اختیار ندارید، حتما یک عدد نسخه اورجینال شارژر فابریک آیفون خود را تهیه و از آن برای شارژ باتری استفاده نمایید، چون بکارگیری شارژرهای بی‌کیفت دیگر می‌تواند مشکلاتی را برایتان به همراه داشته باشد و حتی به باتری دستگاه آسیب برساند. سعی کنید تا حد امکان از شارژرهای فندکی یا پاوربانک های کم کیفیت برای شارژ باتری آیفون استفاده نکنید چون این شارژرها می‌توانند به باتری گوشی آسیب بزنند و متاسفانه اغلب شارژرهای فندکی و پاوربانک های موجود در بازار کشورمان کیفیت ساخت لازم را ندارند و در دراز مدت به باتری موبایل آسیب می‌رسانند. بنابراین برای اینکه شاهد شارژ سریع تر آیفون خود باشد فقط از شارژر فابریک و اورجینال خود دستگاه استفاده کنید.

 

نکته دوم: استفاده از شارژ سریع

 

شارژ سریع تر آیفون

 

همانطور که در بخش مقدمه گفتیم قابلیت شارژ سریع قابلیتی است که برای مقابله با مشکل زود خالی شدن شارژ باتری گوشی های موبایل ارائه شده و آیفون های جدید اپل هم از این ویژگی پشتیبانی می‌کنند. اگر آیفونی دارید که از تکنولوژی شارژ سریع پشتیبانی می‌کند، حتما از آن استفاده به عمل آورید. استفاده از این تکنولوژی می‌تواند موثرترین روش برای شارژ سریع تر آیفون باشد. طبیعتا اگر آیفونتان از این قابلیت پشتیبانی نمی‌کند، قادر به استفاده از آن نخواهید بود. البته با بکارگیری شارژرهایی که ولتاژ و شدت جریان خروجی بیشتری نسبت به شدت جریان مورد نیاز باتری آیفونتان داشته باشند می‌توانید سرعت شارژ باتری آن را افزایش دهید اما متاسفانه انجام این کار ممکن است به باتری آیفونتان آسیب برساند. به همین دلیل توصیه نمی‌کنیم هیچوقت از شارژرهای با شدت جریان بیشتر با هدف شارژ سریع تر باتری آیفون خود استفاده نمایید.

 

نکته سوم: از شارژ بیسیم استفاده نکنید

 

شارژ سریع تر آیفون

 

اگر آیفون شما از قابلیت شارژ بیسیم پشتیبانی می‌کند و به سرعت شارژ شدن باتری اهمیت می‌دهید، به هیچ عنوان از قابلیت شارژ بیسیم برای شارژ کردن باتری آیفون خود استفاده نکنید! میزان اتلاف انرژی در این روش شارژ بسیار بالاست و به همین سبب شارژ باتری گوشی با سرعت پایینی انجام می‌شود. همانطور که در "نکته اول" هم اشاره داشتیم برای دستیابی به بهترین نتیجه از نظر سرعت شارژ باتری آیفون بهتر است فقط از شارژر فابریک و اصلی گوشی استفاده نمایید.

 

نکته چهارم: خاموش کردن آیفون در حین شارژ

 

شارژ سریع تر آیفون

 

یکی از موثرترین روش هایی که با استفاده از آن می‌توانید به شارژ سریع تر آیفون دست پیدا کنید مربوط به خاموش کردن آن در حین شارژ می‌شود. تمام قابلیت هایی که در آیفون شما فعال هستند برای فعالیت نیاز به صرف انرژی دارند. برای مثال زمانی که آیفون خود را به شارژ می‌زنید و در حالت روشن بر روی میز قرار می‌دهید، سیم کات، موبایل دیتا، اپلیکیشن های پس زمینه، صفحه نمایش (در صورت روشن شدن)، اینترنت وای فای و غیره همگی در حال مصرف بخشی از انرژی باتری هستند و این مسئله سبب می‌شود تا سرعت شارژ شدن باتری دستگاه کاهش یابد چون دائما بخشی از انرژی باتری در حال مصرف است. اما زمانی که آیفون را خاموش کنید و در این حالت به شارژ بزنید، شاهد شارژ سریع تر آیفون خواهید بود چون مصرف انرژی در آن وجود دارد و باتری دستگاه به طور یکطرفه در آن شارژ است. بنابراین اگر می‌خواهید سرعت شارژ مجدد باتری آیفون شما افزایش یابد، آن را در حالت خاموش به شارژ بزنید.

 

نکته پنجم: قرار دادن آیفون در حالت پرواز در حین شارژ

 

شارژ سریع تر آیفون

 

قرار دادن آیفون در حالت پرواز سبب می‌شود که قابلیت های اتصال آن غیر فعال شوند. در این حالت سیم کارت گوشی آنتن دهی خود را از دست می‌دهد و این مسئله منجر به کاهش مصرف انرژی می‌شود و در نتیجه اگر در این حالت آیفون را به شارژ بزنید، شارژ باتری آن سریع تر انجام خواهد شد. البته سرعت شارژ باتری آیفون در این حالت به حالتی نمی‌رسد که گوشی کاملا خاموش باشد. از این روش فقط در شرایطی استفاده کنید که قصد خاموش کردن کامل آیفون را ندارید و در عین حال می‌خواهید سرعت شارژ باتری آن افزایش یابد.

 

نکته ششم: عدم استفاده از آیفون در حین شارژ

 

شارژ سریع تر آیفون

 

به هیچ عنوان زمانی که آیفونتان در شارژ قرار دارد از آن استفاده نکنید. زمانی که شما در حین استفاده از آیفون هستید، منابع آن در حال مصرف انرژی هستند، یعنی ال سی دی، پردازنده، رم، حافظه و سایر بخش های گوشی دائما در حال فعالیت خواهند بود و انرژی مصرف می‌کنند. در نتیجه از یک سمت انرژی از طریق شارژر در حال ورود به باتری بوده و از سمت دیگر شارژ باتری برای تامین انرژی مورد نیاز منابع دستگاه در حال مصرف است. بدین ترتیب سرعت شارژ باتری آیفون کاهش پیدا می‌کند. همچنین با استفاده همزمان از آیفون مادامی که دستگاه در شارژ قرار دارد، گرمای زیادتری در آن تولید می‌شود که می‌تواند علاوه بر کاهش سرعت شارژ باتری منجر به افت ظرفیت اسمی آن هم شود. بنابراین برای شارژ سریع تر آیفون به هیچ وجه در حین شارژ کردن باتری دستگاه از آن استفاده نکنید.

 

نکته هفتم: خنک نگه داشتن باتری

 

شارژ سریع تر آیفون

 

آخرین ترفندی که از آن به منظور شارژ سریع تر آیفون یاد می‌کنیم مربوط به خنک نگه داشتن باتری می‌شود. پروسه شارژ باتری گوشی های موبایل یک پروسه گرمازا محسوب می‌شود، چون انتقال انرژی از شارژر به باتری منجر به تولید گرما می‌شود. این گرما می‌تواند سرعت شارژ شدن باتری، ظرفیت باتری و کیفیت شارژ را کاهش دهد. بنابراین با خنک نگه داشتن دستگاه در حین شارژ می‌توانید شارژ سریع تر آیفون را امکانپذیر کنید. اما چطور آیفون را در حین شارژ باتری خنک نگه داریم؟ بدین منظور ابتدا توصیه می‌کنیم کیس و قاب های محافظ گوشی را از آن جدا کنید و در قدم بعد زمانی که گوشی در شارژ قرار دارد آن را در مکانی قرار دهید که پخش گرما در آن ساده تر انجام شود. به عنوان مثال قرار دادن آیفون بر روی یک پتو می‌تواند تمرکز گرما را افزایش دهد اما قرار دادن آن بر روی یک میز فلزی می‌تواند منجر به پخش شدن گرما شود. بنابراین یکی دیگر از اصلی ترین ترفند هایی که می‌توانید از آن برای شارژ سریع تر آیفون استفاده کنید مربوط به خنک نگه داشتن باتری و دستگاه در حین شارژ می‌شود.

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به معرفی 7 ترفند کاربردی برای شارژ سریع تر آیفون پرداختیم. با استفاده از روش های مذکور در این مطلب می‌توانید سرعت شارژ شدن باتری آیفونتان را به طرز قابل ملاحظه‌ای افزایش دهید. امیدواریم از این مطلب اختصاصی استفاده لازم را به عمل آورده باشید.